Tesztek

Honda SH 125i: Az olasz kedvenc

A városi közlekedés ideális eszköze: mindene megvan, ott van és úgy van, ahogyan annak egy jó robogónál lennie kell! Kár, hogy nálunk az autó még mindig népszerűbb!
Euromotor2
MotoStar
A Honda 2001-ben mutatta be először a nagykerekű SH modellt és 2005-ben került piacra a most tesztelt SH125i. A megjelenést követően igen hamar az olaszok kedvencévé vált, hiszen 2006-ban ebből a modellből fogyott a legtöbb. Az összesen eladott 30.000 darabból 26.000 Olaszországban talált gazdára. Sajnos tavalyi adatokat nem találtam, de nehezen tudom elképzelni, hogy azóta az élről túlságosan hátra csúszott volna.
Külső (5 pont)

A kissé retrós stílus nagyon jól passzol a járgányhoz és szerintem ez a bordó-metál szín is nagyon jól el lett találva. Nem túlságosan szemrevaló, de azért nehezen tud elmenni mellette az ember anélkül, hogy legalább egy pillantást ne vessen rá. Egyszerű, letisztult formájú, elegáns, amolyan kis női robogó. Az első burkolat jól védi a lábunkat a széltől és esőben a víztől.

Előre beépítettek egy kis kulccsal nyitható tároló rekeszt, ami nem valami nagy, de legalább kicsi. Szerintem ezt elsősorban csak a biztosíték táblának készítették és csak másodsorban tárolónak. Az igazi „csomagtér” az ülés alatt van, azonban ide sem tudunk sok mindent elhelyezni. Egy robogós sisak talán éppen elfér, de az én S-es zárt sisakom már túl nagy volt hozzá. A hátitáskámat is igencsak gyömöszölnöm kellett, hogy rendesen le tudjam csukni az ülést.

A műszerfal elég puritán, de jól áttekinthető és megvan rajta minden, ami oda való: Vízhőfok-, sebesség- és üzemanyagszint mérő, felettük pedig az irányjelző, a reflektorfényt jelző és az olajcserére figyelmezető lámpák. A felsoroltakon túl, helyet kapott még egy kis digitális óra is.

Honda SH125 műszerfal

Az alapmodellen nincs szélterelő plexi, de akinek hiányzik, az vehet rá, nekem azonban nem hiányzott, mert így –főleg nagy melegben- jobban szeretem, ha érzem a menetszelet.

Szerkesztőségünk az alábbi HONDA kereskedéseket ajánlja:
 

HONDA DREAM : 1013 Budapest Attila út 14-16.
Telefon: 06-20-7722-132

HONDA KARASNA : Cím: 1132. Budapest, Váci út 40
Telefon: (1) 239-4964

 

 
Motor/váltó (5 pont)

A kis 125 köbcentis, 4 ütemű, PGM-FI befecskendezővel ellátott, erőforrás jól „repíti” az embert. Habár a gyorsulása nem a legjobb, de ez igazából csak az összehasonlító teszten derült ki. Mivel egy teljesen új, még bejáratós motor volt nálunk, ezért a tényleges végsebességet nem mértem le, de valahol 110 km/h körül lehet. A 80-as utazót simán lehet vele tartani, ami bőven elég, figyelembe véve azt, hogy ezt a motort elsősorban városi közlekedésre találták ki.

A motor egyenletesen jár és kellemes hangja van. A jobb csuklómozdulatokra jól és gyorsan reagál. A fogyasztást bőven 3 liter alatt tartani, viszont, szerintem a gyári adatokban megadottnál (7,5 liter) kisebb a tank.

Váz/futómű (5 pont)

A 16” –os kerekeknek köszönhetően kényelmesen motorozható akár még földúton is. Előre 33 milliméteres teleszkóp villákat kapott, hátul pedig 2 rugóstaggal szerelték fel a lengővillát, amik abszolút kényelmessé teszik és megfelelően gondoskodnak úton tartásról. A súlyelosztást is jól megoldották az olasz gyárban, úgyhogy jól dönthető a kanyarokban. A gyárilag felszerelt 100/80-as első és a 120/80-as hátsó Dunlop gumik is jól tapadnak, úgyhogy ebben sincs semmi hiba.

Honda SH125i futómű
Fék ( 5 pont)

Elől egy 220 mm-es tárcsára szerelt dupla dugattyús féknyereg segíti a megállást. Jól kezelhető része ez is a motornak, úgyhogy nem csak menni lehet vele rendesen, de fékezni is. Ami legalább annyira fontos (ha nem fontosabb!) mint a jó menettulajdonságok. Hátul “csak” dobfék van, ami elég hatékony, ezért nem hiányoltam különösebben a tárcsaféket. Jó ez úgy, ahogy van!

Utascipelés ( 5 pont)

Jómagam is voltam rajta utas és én is cipeltem magammal „utánfutót”, de nem csalódtam a Hondában. Ahhoz képest, hogy milyen kicsinek tűnik, van elég hely két ember számára is az ülésen. Hátul is valóban utasnak érezheti magát az ember, nem pedig csak amolyan felesleges súlytöbbletnek. A kapaszkodóban tényleg meg lehet kapaszkodni, a kihajtható lábtartó is jó helyen van és még dizájnos is, úgyhogy erre sincs panasz. Persze a motor megérzi valamelyest a plusszt, de nem lassul be vészesen és nem kezd el köhögni.

Honda SH 125i ülés

Nem csodálkozom, hogy az olaszokat meghódította, ugyanis számomra is egyértelművé vált, hogy a munkába járáshoz és a mindennapi ügyintézéshez szükséges helyváltoztatásokhoz ez az egyik legjobb alternatíva.

Kunci

Felszerelés: AGV a SHOX motoros áruháztól

Műszaki adatok:

Motor Típus
 
vízhűtéses, négyütemű, egyhengeres SOHC

 

Hengerűrtartalom:
 
125 cm3
 
Teljesítmény: 10 kW (13 LE) @ 9000 1/min
Max Forgatónyomaték:
 
11,5 Nm @ 7250 1/min
Váltó:
 
V-Matic automata
Első fék:
 
220 mm-es tárcsa, kétdugattyús féknyereg
 
Hátsó fék:
 
130 mm-es dobfék
 
Gumiabroncs elöl/hátul:
 
100/80-16 / 120/80-16 60P
Tengelytáv:
 
1335 mm
 
Menetkész tömeg:
134 kg
Tank:
 
7,5 Liter

MOTUL ajánlat a Honda SH125i-hez:
Minden típusú gépjárműhöz megtudhatod a Motul ajánlását: innen
Alkalmazás Ajánlás Űrtartalom (ltr)
Motor (4ü) / végkihajtás
 
Legjobb 300V 4T FACTORY LINE 10W-40 0,9
 
Jobb 7100 4T 10W-40
5100 4T 10W-40
Villa Legjobb FORK OIL FACTORY LINE MEDIUM (c) 0,2
Jobb FORK OIL EXPERT MEDIUM (c)
Hűtőközeg (50%) MOTOCOOL EXPERT  
Zsírzószemölcsök TOP GREASE 200  
Fék- és tengelykapcsoló folyadék Best DOT 5.1 BRAKE FLUID  
Better DOT 4 BRAKE FLUID
A MOTUL termékeket itt tudjátok megrendelni kedvezményesen: shop@tesztmotor.hu Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez.

Santander finanszírozási ajánlat: itt

10%-os önrésztől választhatóak a konstrukciók, akár 100 hónapos futamidőre is.

Comments

comments

Cimkék

Specifications

  • No specification found :(