Csatlakozz hozzánk
MPS SC Vintage

Hírek

Honda NR800, vagy amit akartok

Álommotorok egy volt Tesco-grafikustól.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Itt a hónap, az év, sőt az évtized szenzációja: a Honda hamarosan piacra dobja a legendás, ováldugattyús NR750 utódját, az NR800-at! És ha ez nem lenne elég, a Yamaha visszatér kétütemű gyökereihez, és elkészíti az RD500 újkori kiadását.

Mi örülnénk a legjobban, ha jövőre már az új NR kulcsát kunyerálhatnánk a Honda importőrtől, vagy épp az RD-t tolhatnánk a garázsba tartóstesztmotor gyanánt. De sajnos az előző bekezdésből egy árva szó sem igaz.

Álmodozni ettől függetlenül jó. Ezt teszi az angol Kar Lee is, aki egykoron a Tescónál kezdte grafikusi pályafutását termékcsomagolások rajzolásával, de hamarosan váltott, és kevésbé „gazdaságos” területen kamatoztatta tehetségét. Lee 1995-ben a Bike motoros magazin művészeti szerkesztője lett, 1998-tól a Ride-nál dolgozott hasonló munkakörben, 2003 és 2007 között pedig a Performance Bikes (PB) csapatát erősítette. Kar ma már szabadúszóként űzi az ipart, de továbbra is ellátja a PB-t nagyszerű fantáziamotorjaival – az NR800 például a 2009. januári számban mutatkozott be.

Lee munkamódszere némileg eltér a többi közismert motoros grafikusétól. Oberdan Bezzivel vagy Luca Barral ellentétben nem klasszikus rajzokat, hanem fotórealisztikus montázsokat készít Photoshoppal és egyéb okos programokkal. Az NR800 esetében például a váz R6-CBR600RR mix, a segédváz GSX-R-származék, a kerekek, a fékek és az első futómű Ducati sajtófotókról származik. A fejidom és az első lámpák a jelenlegi Honda CBR1000RR és a Ducati 1198 vonásait is örökölték, a tükrök egy az egyben a CBR-ről érkeztek, a hátsó fertály pedig „NR-esített” Yamaha R6 némi Aprilia RSV4-gyel fűszerezve.

Kar legtöbb alkotásánál tökéletesek az arányok, harmonikusan illeszkednek egymáshoz a legkülönbözőbb márkáktól kölcsönvett részletek. A  fantasztikus RD500R fotója majdnem olyan élethű, mintha csak a gyári sajtóanyagból emelték volna ki (kedves yamahás igazgatótanácsi tagok, válság ide vagy oda, kérünk, gyártsátok!), és a Suzuki RG250 Gamma is nagyon hihetően néz ki (kedves suzukis igazga…). A Kawasaki ZX-8R látványtervétől nem estünk hasra, legalábbis szerintünk a gyári 10R tetszetősebb, de azért nagyon örülnénk egy ilyen zöld GP-replikának (még ha ki is vonultak a vb-ről).

Úgy tűnik, Lee egyedül a Hondákkal van gondban, a Fireblade és a VTR1000R SP3 víziója is túlságosan hosszúra, bumfordira sikeredett, és a CX750 Turbo sem igazán harmonikus, legalábbis szerintünk. A Yamaha YZF-R8 nem rossz, de ha lehetne választani, mi inkább a GP Motorsports R1 alapú Rossi-replikáját kérnénk. Ráadásul azzal lehet motorozni.

Azért reméljük, hogy Kar honlapját a nagy gyárak fejesei is nézegetik néhanapján, egyes ötletein érdemes lenne elgondolkodni. Kedves igazgatótanácsi tagok, álmodozzanak önök is!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Siren7 vadrisztó

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Trending