Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Honda NR800, vagy amit akartok

Álommotorok egy volt Tesco-grafikustól.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Itt a hónap, az év, sőt az évtized szenzációja: a Honda hamarosan piacra dobja a legendás, ováldugattyús NR750 utódját, az NR800-at! És ha ez nem lenne elég, a Yamaha visszatér kétütemű gyökereihez, és elkészíti az RD500 újkori kiadását.

Mi örülnénk a legjobban, ha jövőre már az új NR kulcsát kunyerálhatnánk a Honda importőrtől, vagy épp az RD-t tolhatnánk a garázsba tartóstesztmotor gyanánt. De sajnos az előző bekezdésből egy árva szó sem igaz.

Álmodozni ettől függetlenül jó. Ezt teszi az angol Kar Lee is, aki egykoron a Tescónál kezdte grafikusi pályafutását termékcsomagolások rajzolásával, de hamarosan váltott, és kevésbé „gazdaságos” területen kamatoztatta tehetségét. Lee 1995-ben a Bike motoros magazin művészeti szerkesztője lett, 1998-tól a Ride-nál dolgozott hasonló munkakörben, 2003 és 2007 között pedig a Performance Bikes (PB) csapatát erősítette. Kar ma már szabadúszóként űzi az ipart, de továbbra is ellátja a PB-t nagyszerű fantáziamotorjaival – az NR800 például a 2009. januári számban mutatkozott be.

Lee munkamódszere némileg eltér a többi közismert motoros grafikusétól. Oberdan Bezzivel vagy Luca Barral ellentétben nem klasszikus rajzokat, hanem fotórealisztikus montázsokat készít Photoshoppal és egyéb okos programokkal. Az NR800 esetében például a váz R6-CBR600RR mix, a segédváz GSX-R-származék, a kerekek, a fékek és az első futómű Ducati sajtófotókról származik. A fejidom és az első lámpák a jelenlegi Honda CBR1000RR és a Ducati 1198 vonásait is örökölték, a tükrök egy az egyben a CBR-ről érkeztek, a hátsó fertály pedig „NR-esített” Yamaha R6 némi Aprilia RSV4-gyel fűszerezve.

Kar legtöbb alkotásánál tökéletesek az arányok, harmonikusan illeszkednek egymáshoz a legkülönbözőbb márkáktól kölcsönvett részletek. A  fantasztikus RD500R fotója majdnem olyan élethű, mintha csak a gyári sajtóanyagból emelték volna ki (kedves yamahás igazgatótanácsi tagok, válság ide vagy oda, kérünk, gyártsátok!), és a Suzuki RG250 Gamma is nagyon hihetően néz ki (kedves suzukis igazga…). A Kawasaki ZX-8R látványtervétől nem estünk hasra, legalábbis szerintünk a gyári 10R tetszetősebb, de azért nagyon örülnénk egy ilyen zöld GP-replikának (még ha ki is vonultak a vb-ről).

Úgy tűnik, Lee egyedül a Hondákkal van gondban, a Fireblade és a VTR1000R SP3 víziója is túlságosan hosszúra, bumfordira sikeredett, és a CX750 Turbo sem igazán harmonikus, legalábbis szerintünk. A Yamaha YZF-R8 nem rossz, de ha lehetne választani, mi inkább a GP Motorsports R1 alapú Rossi-replikáját kérnénk. Ráadásul azzal lehet motorozni.

Azért reméljük, hogy Kar honlapját a nagy gyárak fejesei is nézegetik néhanapján, egyes ötletein érdemes lenne elgondolkodni. Kedves igazgatótanácsi tagok, álmodozzanak önök is!

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending