Ez hat teljesen új modell, melyek közül a két 650-es négyhengeres mellett a nagy, 1300-as CTX cirkáló okozta talán a legnagyobb meglepetést a Milánóban összegyűlt újságírók számára. Azonban az alaposan átdolgozott VFR800F is megdobogtatta a túrázó közönség szívét, a sportosabb beállítottságúak pedig a CBR1000RR SP változatának örülhettek – utóbbi röviden és tömören két nívós márkanévvel írható körül: Brembo, Öhlins…
A Honda a következő évekre irányuló csapásirányát további két fontos tényező határozza meg. Az egyik, hogy bővítik az A2-es jogosítvánnyal vezethető motorok kategóriáját, illetve – a növekvő népszerűségnek köszönhetően – duplakuplungos modellek tábora is nagyobb lesz a márkán belül. A szárnyasok szerint az új változatok hűek a Honda technikai fejlesztéseinek tradíciójához, és abbéli szándékához, hogy minél több vásárló – különösen a fiatalabb korosztály – vágyait felkeltse a motorozás iránt.
Ezt támasztja alá, hogy a 2014-es újdonságokkal az A2-es jogsival vezethető Hondák száma tizenötre, míg a DCT váltóval felszerelt típusoké pedig hétre nőtt (VFR1200F, VFR1200X, NC750D/X/S és CTX700/N). A Honda duplakuplungos technológiája egyre nagyobb és folyamatosan növekvő népszerűségnek örvend a piacon: Európában a vevők 30, Magyarországon a 65 százaléka választotta a DCT-vel felszerelt változatot azoknál a típusoknál, ahol ez elérhető volt 2013-ban.
A bemutatón készült filmen látható új modellek mellett további 7, a jövő évre átdolgozott Hondát is láthattunk a milánói bemutatón, melyek közül a VFR800F vérfrissítése mondható a legjelentősebbnek. A túrázók ikonján (70 ezer eladott darab Európában!) kívül a VFR1200X-hez és a CBR1000RR-hez is hozzányúltak, a “New Concept”, azaz NC gépek pedig egyebek mellett 750-esek lettek. Szintén egy “ötvenessel” lett több a CBR250-es: a CBR300R-re először azt hittük, hogy a FireBlade gurult ki a függöny mögül…













Az újdonságok “körbejárós” videója:
– még több videó a sajtóbemutatóról ebben a cikkben
– még több kép Facebook oldalunkon, hondás csajok pedig ITT…