Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Honda: ilyen lesz az új Pan-European?

A pletykák szerint az új, 1200-as VFR adja a high-tech műszaki alapokat.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Kettő az egyben: az angol Motorcycle News (MCN) információi szerint a Hondánál javában készül a Pan-European utódja, a műszaki alapok ugyanazok, mint a hamarosan bemutatkozó új VFR1200R esetében.

Az MCN néhány héttel ezelőtt már elárasztott bennünket egy nagy halom, biztosnak mondott információval az új VFR-ről. Cikkeinket ezzel kapcsolatban itt (első információk), itt (kémfotók) és itt (gyári képek?) találjátok. Most pedig azt állítják az angolok, hogy hozzájutottak az új Pan-Europeant ábrázoló hivatalos rajzokhoz. Értesüléseik szerint az ST1300 helyett VFR1200T érkezik, a Pan ugyanazt a masszív hídvázat és keresztben beépített V4-es blokkot kapja, mint sporttúrás testvére. A hajtásról ugyanúgy az egyoldali lengőkarban futó kardántengely gondoskodik majd, elölre viszont fordított helyett hagyományos teleszkópok kerülnek, amelyek talán egy hajszálnyival laposabb szögben állnak, mint a sportos VFR1200R lábai. A csomagolás, a dizájn teljesen más lesz, a Pan nagyobb idomzatot és más kipufogót kap, illetve valószínűleg gyárilag járnak majd hozzá az oldaldobozok.

Ha igazak a hírek, akkor a VFR és a Pan-European is valódi csemege lesz a high-tech kedvelői számára. Az 1,2 literes blokk hátsó hengersora megkapja a mostani VFR-ből ismert VTEC rendszer továbbfejlesztett változatát. Az újdonságot az jelenti majd, hogy nem csupán 2- és 4-szelepes üzemmód lesz, hanem az elektronika részterhelésnél (vagy akár a vezető kívánságára is?) képes lesz lekapcsolni az összes szelepet s ezzel magát a hengersort is. Ilyenkor csak a két első henger üzemel majd, ami csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

A Honda nem akart egy böszme nagy gépet építeni, a térdeknél például állítólag olyan széles lesz, mint egy 600-as sorkettes. A keskeny kialakítást úgy érték el, hogy a hátsó hengersor dugattyúi középen kapaszkodnak a főtengelybe, az első dugók hajtókarjai pedig a két szélen. Elöl a magassággal voltak gondok – kellett a hely a hűtőnek, az airboxnak és a tanknak –, ezért itt nem dupla (DOHC), hanem egy vezérműtengelyes (SOHC) a hengerfej kialakítása; a gázcseréről viszont itt is hengerenként négy szelep gondoskodik. A gázkar elektronikus (ride-by-wire) rendszerű lesz, az első hengersornál egy, a hátsónál két szervomotor mozgatja a pillangószelepeket. A VFR és a Pan-European blokkja vélhetően eltérő hangolást kap majd, a túragőzös kevésbé sportos, ám annál rugalmasabb lesz.

Az MCN szerint a Pan és talán a VFR extralistáján is szerepel majd elektronikusan állítható futómű illetve félautomata, duplakuplungos, gombokkal kapcsolható váltó. Természetesen mindkét motorhoz jár majd kombinált blokkolásgátló, amely vélhetően ugyanúgy elektronikus vezérlést kap, mint a CBR-ek sport ABS-e. Olyan hírek is napvilágot láttak, hogy az új modelleket felszerelhetik a Gold Wingről ismert légzsákkal.

És ha mindez nem lenne elég, a Honda állítólag tervez egy harmadik típust is ugyanezekre a műszaki alapokra: a VFR1200X egy nagy túraenduró lenne, amely az ezres Varaderót váltaná fel a modellpalettán. Egyre jobban furdalja az oldalunkat a kíváncsiság…

{kl_php}include(“dealer/honda.php”);{/kl_php}


MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending