Csatlakozz hozzánk

Hírek

Honda, EICMA: RC213V-S és True Adventure

MotoGP és Dakar versenymotorok az utcára, egyelőre csak tanulmány formájában. Azonban mindkettő tükrös-lámpás darab volt – egy év múlva ugyanitt, szériában!

Közzétéve

ekkor

eicma honda 2014
Euromotor3

Bemutatkozott a Honda jövő évi motorkerékpár-választéka a Milánói Motorkiállításon. A különleges felhozatalban éppúgy találni múltidéző modelleket, mint jövőbe mutató prototípusokat – borítékolható tehát, hogy a japán gyártó 2015-ben is folytatja menetelését az iparág élén.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A Honda célja, hogy egyre többen pattanjanak nyeregbe: hogy minél több fiatal válthasson motorkerékpárra, a Honda 15 A2-es jogosítvánnyal vezethető modellt kínál az európai piacon, nagyobb hengerűrtartalmú típusai közül pedig immáron nyolchoz rendelhető duplakuplungos automatikus váltó. Egyre többen rendelik motorkerékpárjukat DCT-vel, 2014-ben már a vásárlók harminc százaléka döntött a Honda által fejlesztett innovatív erőátvitel mellett.

Hogy mennyire szériaérett, azt csak maguk a hondások tudják. Mindenesetre biztatóak a közúti közlekedéshez szükséges alkatrészek – a tükör felfogatása külön figyelmet érdemel

A legnagyobb szenzációt az az RC213V-S prototípus jelentette, amellyel maga a regnáló Grand Prix világbajnok, Marc Marquez hajtott fel – a legnagyobb motorgyártóhoz méltó méretűre épített – színpadra. Bár az utcai versenygépet szériamotornak jövendölte a sajtó, a kiállításon egyelőre csak tanulmány formájában mutatták be – igaz, egyszerre két példány formájában. Marquez alatt a karbonszálas idomokba burkolt változat már teljesen üzemképes volt, ezzel is bizonyítva, hogy a modell már meglehetősen közel áll a sorozatgyártáshoz.

A HRC és Honda Motor Company által szoros együttműködésben fejlesztett RC213V-S nem más, mint a MotoGP-ben diadalmaskodó RC213V utcai változata. Tervezése során a Honda világbajnok gyorsasági motorjainak legnemesebb tulajdonságait ötvözték a mérnökök, aligha nem minden idők egyik legjobb rendszámos sportmotorját alkotva meg ezzel.

A japán lobogó színeibe öltözve ünnepelte a századik milánói motorkiállítást a Honda és a motorkerékpáros világ egyik csúcsmodellje

A sportmotorok mellett egy másik – szintén szériának várt – prototípus is tiszteletét tette az olasz seregszemlén, nevezetesen a True Adventure Prototype. Ez a koncepció több évtized tapasztalatait kamatoztatja, felelevenítve a Honda legendás múltbéli kalandmotorjait, a márka terepraliban elért sikereit és – nem mellesleg – a Dakar-ralin induló CRF450 Rally HRC versenymotort. Érkezése egyértelmű jelzés, hogy az Africa Twin szelleme hamarosan feltámad, egy újabb kalandmotor formájában.

A True Adventure megjelenése nem csak a CRF450 Rally vonalait idézi fel, hanem az 1989-es Paris-Dakar győztes Gilles Lalay-nek is tisztelettel adózik. A francia versenyző anno egy Africa Twin nyergében diadalmaskodott a sivatagi versenyen. Bár az érdeklődés óriási, a Honda kínosan ügyel, hogy egyelőre ne lássanak napvilágot tanulmánymodellekre vonatkozó technikai részletek. Ha véget ér a fejlesztési folyamat (egy év múlva?), minden kiderül…

Valódi Kalandor: ez lesz a jövő Africa Twinje

A két szenzáció, a két tanulmány mellett természetesen kész, új modellek is megjelentek a kolosszális Honda standon. Idestova negyven éve, hogy elkezdődött a Gold Wing sorozatgyártása, és azóta is megszakítás nélkül készülnek a – világszerte elismert – luxustúramotor különféle változatai. A jubileumot egy 40th Anniversary, azaz 40. évforduló névre keresztelt speciális kivitellel ünnepli a gyártó.

Ennek részeként kéttónusú fényezés, fekete elemekből felépülő váz, illetve futómű, valamint retró emblémákkal megspékelt slusszkulcs hirdeti, hogy immáron négy évtizede töretlen a Gold Wing sikere. A 2015-ös Gold Wing F6B 40th Anniversary modellt sebességrögzítő, hátrameneti fokozat, egyedi, mattezüst fényezés és múltidéző kulcs varázsolja még markánsabbá. Utóbbit természetesen az izomcirkálók közé sorolható F6C 40th Anniversary is megkapja.

A Crossrunnert már ki is próbáltuk, hamarosan meg is osztjuk elégedett tapasztalatainkat…

Hosszabb rugóút, új kerékgarnitúra, hatékonyabb fékrendszer és agresszívebb, sportosabb megjelenés – csak hogy párat említsünk a teljesen megújult, Kölnben bemutatott VFR800X Crossrunnert (premier teszt hamarosan!) érintő változások közül. A népszerű kaland-, illetve túramotor nem csak a középtartományban lett nyomatékosabb, hanem csúcsteljesítménye is nőtt, és a V4-es VTEC erőforrás mellett olyan ínyencségek teszik különlegessé, mint az alapfelszereltség részeként kínált HSTC (Honda által fejlesztett kipörgésgátló), ABS, fénydiódás világítás és ötfokozatú markolatfűtés – vagy éppen az opciós gyorsváltó.

Igen jól áll a Tűzpenge SP-nek a GP-géniusz Marquez ruhája…

Mindemellett – természetesen – a már meglévő modelleken új színek jelentek meg a 2015-ös választékban. A leglátványosabb ezek közül a Repsol-replika fényezés, amelyet több sport(os) szárnyas is megkapott. A Honda idén negyedszer nyerte meg zsinórban a konstruktőrök kupáját, Marc Marquez pedig másodjára lett világbajnok a MotoGP-ben – ez előtt tiszteleg a márka. A versenymotort idéző színösszeállítás az NSC50R, a CBR125R, a CBR1000RR Fireblade és CBR1000RR SP opciós listáján is ott szerepel majd 2015-ben.

HRC-s élmenők a Honda standon

Nem csak a motorok vonzották az EICMA látogatóit a Honda standjára, hanem HRC ünnepelt sztárjai is, közöttük – mint mondtuk – Marc Marquez, és Daniel Pedrosa is ott volt a színpadon. A GP csillagain túl a Honda versenyrészlegének terepes képviselői (Team HRC Dakar) is jelen voltak, mint a True Adventure koncepció releváns versenyzői. A dakaros csapatból a rutinos (és eredményes) Paulo Goncalves-szel kellemesen el is beszélgettünk a színfalak mögött.

Nem tehettük meg, hogy ne kérdezzük meg, hogy hogyan élte meg a portugál a tavalyi leégését – nem átvitt értelemben, szó szerint leégett a motorja a tavalyi (előző) Dakaron. Azt mondta, óriási sokk volt, amit nem hevert ki egykönnyen: egész évben arra a versenyre készült, gyári pilóta lévén reális győzelmi esélyekkel (meg ez az élete…). Arra a kérdésre, hogy mi történt, azt válaszolta, összeszedte a száraz füvet a motorja, amelyet aztán begyújtott a kipufogó…

Most már azonban kizárólag előre tekint, és az említett eshetőségre is jobban felkészítik a motorját. Mesélt még az elképesztően komoly fizikai felkészülésről, ami a sivatagi verseny megpróbáltatásainak abszolváláshoz elengedhetetlen – pláne, ha győzni akar az ember. Merthogy arra a kérdésre, hányadik hellyel elégedne meg az idei (következő) versenyen, egyértelmű volt a válasza…

Helder Rodrigues és Paulo -Speedy- Goncalves

30 éves a Honda SH robogócsalád – eladták az egymilliomodik darabot belőle…

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending