Ezzel nem gond, ha padkára kell felhajtani, vagy ha egy lépcsőn kell legurulni, igazi városi rosszalkodós gép. Legalábbis a kinézete alapján… Ugye ezekre a felhívásokra sokan felkaptátok a fejeteket?!De egyáltalán akar még valaki ilyen motorral vagánykodni a suli előtt? Menő vagy a csajoknál, ha motorral érkezel a randira?
Szerintünk egy ilyen CRF250M a 17 colos kerekeivel tuti befutó, ha arról van szó, hogy be kell vágódni a kiválasztott hölgynél (lásd a WR-X tesztet, Álmaid nője? címmel). Amikor én kezdtem motorozni Babettákkal, Simsonokkal és Rigákkal jártunk. Akinek Simsonja volt, az volt a legmenőbb csávó a suliban (ez az én időmben már nem így volt, sajnos :) – KT). Igaz, ezt a 250-es gépet csak 18 éves kortól, A2-es vezetői engedéllyel lehet vezetni, de ha sokat bukdácsolsz, akkor akár már gimi második, harmadik osztályától kezdve Te lehetsz a menő srác, aki motorral megy minden reggel suliba. Csak persze tudd meggyőzni aput arról, hogy Te ezért ismétled az osztályokat…
A vagány külső kiválóan mutat a hondás piros színben
Ha pedig úgy hozza a sors, hogy kitűnőre érettségiztél, akkor egyenes út vezethet egy ilyen CRF250M birtoklásához. Igaz, akkor már csak az egyetemre mehetsz vele minden reggel, de a középiskolás lányokat azért meg lehet látogatni vele a régi suli előtt (a szerző biztosan tapasztalatból beszél… – a szerk.).
Nehogy azt hidd, hogy ez csak a csajoknak jön be. A Kovács Laci a 4A-ból, akire tapadnak a csajok, mert jóképű és kisportolt, viszont egy szeget sem tud beütni a falba, az is vágyakozva néz egy ilyen vagány motor után. Persze annyira nem vagány, hogy egyáltalán ki merjen próbálni egy ilyet, mert otthon anyu lehet, hogy eldádázná… Na, még ő is ilyenre vágyik! Neked, aki ezeket a sorokat olvassa elárulhatom, Ő biztos a Story Magazint bújja…
Bár nem erőgépen, de bőven megvan benne a FUN!
Ezt írtuk korábban
A Honda elsősorban a fiataloknak szánja a vasat: a CRF250M egy újabb A2-es jogosítvánnyal vezethető gép, amely ugye – a lájtos terepezésre is alkalmas – CRF250L enduró átdolgozott változata, feszesebb felfüggesztéssel, alacsonyabb ülésmagassággal, nagyobb átmérőjű első féktárcsával és széles, 17 collos utcai kerekekkel.
Az egyhengeres, 24 lóerős blokk azonnal, késlekedés nélkül reagál a gázkar legkisebb elfordítására is, köszönhetően az átdolgozott hajtóműnek, amely az egyenletes teljesítményleadás és a valamelyest megnövelt nyomaték mellett továbbra is alacsony fogyasztással kedveskedik tulajdonosának. A CRF-M 2013 nyarán érkezik meg a hazai kereskedésekbe.
A stílus követelményei az enduróhoz képest: szélesebb felni, feszesebb futómű, nagyobb fék – a tárcsa hullámos
Annak idején én biztos megőrültem volna egy ilyenért. Sőt, még most is elfogadnám, és jobban kellene mint a 250L enduró-változat, amely ugyan jobban alkalmas a terepezésre, mint ez, de nekem ez a supermoto-forma jön be. Megkért bennünket a Honda vezetője, hogy ne ezt az oldalát mutassuk be ennek a gépnek, hanem a szelídebb, jófiús arcát, de belőlem sajnos ezt a huligán-stílust hozta ki a gép… (Bocs Gábor!)
No azért ne számítsatok rá, hogy ez egy veszett vadállat, amit alig lehet megzabolázni! Jó néhány motoron eltöltött évnyi tapasztalat kell ahhoz, hogy így tudd terelgetni majd a saját CRF-ed, mint én a filmen. De “kis” gyakorlással megvalósítható a géppel ez is.
Pár kör rosszaság következik a jó kis spanyol gokartpályáról:
Igazi kanyarvadász: nagyon könnyen terelgethető a CRF-MHuligánmotor: a CRF könnyen kihozza belőlünk a rosszfiút…
Sőt, egy ilyen géppel lehet a legjobban megtanulni a kanyarba becsúsztatást és az sem mellékes, hogy a motorozást is egy ilyen megbocsátó géppel lehet a legjobban megszeretni. Mert ez nem ijeszti meg a kezdő motorost, az biztos. A futóműve nem ráz szét és nem fog hanyatt vágni akkor sem, ha teligázt húzol. Egy igazi jó kis tanulómotor, amely az érzelmekre hat!
Ennyi jött le a CRF-ről az alatt a pár kör alatt, amit mehettünk vele azon a menetpróbán, ahol a CB500X-et és az új 300-as Forzát is kipróbáltuk. Ezen a remek kis spanyolországi gokartpályán igazán elemében volt a vas, és hát én is… Bővebb tesztet készítünk majd itthon is, szinte biztos, hogy a KakucsRinget útba ejtjük vele…
BenZso is szívesen hazavinné: neki már nem csajozni, csupán (keresztben) közlekedni kellene…
Honda CRF250M 2013 – Előnyök és hátrányok
Vagány kinézet
Olcsó fenntarthatóság
Szórakoztató és egyben közlekedési eszköznek is alkalmas
Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!