Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Honda CBR600RR Sebestyén-módra

Versenymotorteszt: Sebestyén Peti edzőgépét a technikás KakucsRingen próbálhattuk ki

Közzétéve

ekkor

ISSIMO
GRINGO Kicsi
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Egy érdekességet mindig igyekszünk bemutatni, így van ez Sebestyén Peti motorjával is. Sajnos mostanában nem ez a legnépszerűbb kategória, ezért érthető is az importőrök hozzáállása, hogy nem állítanak be annyi tesztmotort a gyorsasági típusokból, mint régen.

Pedig mi szívesen járnánk ilyen gépekkel, hiszen ezek alapból is a legjobb technikával gurulnak ki az utcára. A CBR600RR ráadásul az egyik nagy kedvenc, mert utcára és egy-egy pályanapra is nagyon jó kompromisszum. Alulról is megy és ha kell, a pályán sem marad le.

A supersport versenyzéshez azonban már szériában kevés, de egy superstock viadalon szériában is megállná a helyét egy ügyes versenyzővel. A kezelehetősége zseniális (a széria RR-ről készült pályatesztünket ITT olvashatjátok). Most viszont itt ez a fekete pályaidomos gép, ami fel van szerelve rengeteg extrával, amitől még jobb lett.


“Nagyon gyorsan le lehet dönteni, sőt nem is ledönteni, hanem lecsapni…”
Az extrák listája

–       Bódis kipufogórendszer
–       Valter Moto állítható lábtartószett, kormányok, állvány,  olajbetöltő nyílás csavar, tanksapka, emelőszemek, bukógomba és tengelyvédő          
–       Kevlár dekni védők
–       HyperPro kormánylengés-csillapító
–       „Lötyögős” féktárcsaszegescsek
–       Fémhálós fékcsövek
–       Karbon fejidomtartó és airbox nyílás


Valter Moto tengelyvédő és „lötyögős „ féktárcsaszegecsek

 A futómű ugyan gyári, de ezzel is lehet 1.55-öt menni a Hungaroringen. Chrobák Jani ment ezzel a géppel egy pár kört, az Ő ideje volt ez, Peti 1.56-okat tud zsinórban…

Ez a tudat és az extrák listája engem meg tudott győzni arról, hogy ez egy jó motor, még azelőtt, hogy kipróbáltam volna. Ezért a KakucsRingre vittük, ahol főleg a kanyarodási képességeit tudtuk kipróbálni. Ez nem egy nagy tempós pálya, viszont gyakorlatilag egyenesen sosem áll a motor rajta, ha jó tempót sikerül elérni.


Valter Moto kormány és HyperPro kormánylengés-csillapító
A CBR600RR első kerékmérete 120/70-17, míg a hátsóé 180/55-17. A Honda szupersportolójára a Bridgestone pályára az S20-t, utcára a BT016-ot  ajánlja.
Motorkerékpárgumikkal kapcsolatos kérdésekre a Gumiprofesszor válaszol.

A döntögetés ezzel a CBR-rel (is) nagyon könnyű. A kiválasztott ívekre úgy fekszik rá, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. Pedig mint mondtam, a futóműve még teljesen gyári, csak Dunlop D911-es gumikon fut a 600-as, ami nagyon jót tesz az irányíthatóságnak. A 911-es első gumija kissé hegyesebb profilú, mint az utcai gumik, amitől nagyon gyorsan le lehet dönteni, sőt nem is ledönteni, hanem lecsapni a gépet a kanyar előtt. Ennek megfelelően az átdöntés sem túl bonyolult. A hátsó gumi képe viszont jelzi, hogy ennél a 1.56-os időnél már egy keményebb hátsó futóművet szeretne, mert a gyári lengéscsillapító itt már nem tökéletesen végzi a dolgát.

Váltogatni ezen a pályán szinte nem is kell, de ha nagyon muszáj, akkor a kettes és hármas fokozatokat kell használni, amelyeknek a kapcsolása ezzel az állítható lábtartóval is nagyon jó. Érzésre határozott, és a váltókar rövid úton jár.
A motor hőfokáról a gyári hűtő a legnagyobb melegben is gondoskodik. Ezen a pályán 85-90 celsius fokon működött a rendszer, amely tökéletes érték egy gyári, tuningmentes blokknak.


Kevlár dekni védő és karbon airbox nyílás

A motorblokkban még semmi tuning nincs, csak a sűrű olajcsere miatt kellett szervízelni. Peti 500km-enként cserél olajat a gépben, ami elég jó gondoskodás. Nem is nagyon tudnék belekötni semmibe a gépen, talán csak az üvegszálas idomok kaphattak volna egy szép fényezést. Az hiányzik róla, de az ár-érték arány így is nagyon rendben van.

Most 2.500.000 forintért hazaviheti valaki az összes extrával együtt, amelynek értéke több, mint 1.000.000 pénz. Ebben az árban benne vannak a piros-fehér-fekete utcai idomok is, amelyek természetesen 0 kilométeresek és a motor új korától kezdve a garázsban pihennek. Szerintünk jó vétel… A motorkerékpár hirdetési adatlapját az apróhirdetési oldalunkon találjátok. Ide Ti is tölthettek fel hirdetéseket!


Valter Moto állítható lábtartószett és Bódis kipufogórendszer


A gondos gazdival – Petiéknek sajnos nem jött össze a Moto3 projekt, így mostanában ezzel a motorral edz, hogy formában tartsa magát. A gépre érdeklődni és alkudozni egyébként a +36 30 632 5212-es számon – egy bűbájos fiatal szőke női hangnál – lehet 🙂


A hasznos extráknak köszönhetően ez az RR még pengébb a pályán

Akrapovic ajánló 10 százalék kedvezménnyel

Ha Akrapovic kipufogót szeretnél a motorodra, akkor keress bennünket! 10 százalékos kedvezménnyel juthatsz hozzá rajtunk keresztül az Akrapovic kipufogókhoz. Nem kell mást tenned, csak ezen az oldalon tájékozódj és a következő címen kérj ajánlatot és küldjük a választ az árral. akrapovic@tesztmotor.hu

 
A 600RR-nek jól áll az Akra, a szériának is 😉 És persze a hangjának is jót tesz…

Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending