Csatlakozz hozzánk
KTM

Tesztek

Honda CBR125 `06 ajánló

A kezdő motorosok egyik legjobb választása lehet a CBR125. Róla ír egyik olvasónk pár gondolatot.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A kezdő motorosok egyik legjobb választása lehet a CBR125. Róla ír egyik olvasónk pár gondolatot.

DennyM: Miután felkerült az olvasói képek közé Lakatos László egyik fotója a kis CBR-jéről, megkérdeztem nem írna-e róla valamit. A válasz igen volt, s bár eltelt azóta egy kis idő, de született egy kis iromány, amit ezennel meg is osztok a közzel.

Szöveg: Lakatos László “Blackhawk”; Képek: Lakatos László “Blackhawk”, Honda Hungary

“Amire egy bajnoknak szüksége van. Egy versenymotor nemes vonalai és az érzés, amely már felszálláskor valósággal felvillanyozza az embert.”

Így fogalmaz a Honda a vízhűtéses, egyhengeres, négyütemű sportmotorjáról. Mit is lehetne elmondani róla? A vásárlás előtt gondolkodtam két ütemű motorokban is, de úgy gondoltam, hogy én motorozni akarok, nem pedig szerelni. Ne tessék félreérteni, nem azt mondom, hogy egy két ütemű motor rossz, csupán nagyobb a szervízigénye és nagyobb karbantartásra van szüksége.


László gépe a lemenő nap fényében úszva

Már előre kijelenteném, hogy a választás jó volt, egy nagyon megbízható motorral állunk szemben. Úgy érzem, hogy nagyon eltalálták. Sokan ezt mondják: “Jó lenne ez a motor, ha nem 40kg-os japán gyerekekre gyártották volna.” Van benne igazság, de azért néhány oldaláról megcáfolnám a dolgot. A gép elég vékonyra sikerült, ez tény, ez az egyik dolog, ami számomra is egy kis negatívumot jelentett, nah és persze az ezzel arányban lévő gumik szélessége. Gyárilag elől 80/90-es, hátul 100/90-es gumikkal rendelkezik, a bővítésre nincs túl nagy lehetőség. Ha mégis megteszi az ember, nem sok értelme van, mert a szélesebb gumik miatt a légellenállás csak jobban visszafogná az amúgy is alacsony teljesítménnyel megáldott motort(persze ez minimális), viszont nagyobbnak tűnik a gépezet, így véleményem szerint jobban néz ki. Talán a gyengeség miatt tervezték ilyen keskenyre.


Az első generációs kis CBR 2006-ban kapta meg a versenyzős külsőt kölcsönző Repsol ruhát

Néhány állítás szerint a 2006 után gyártott szériákat kicsit lebutították és csupán 13-14 lóerővel rendelkeznek, nem úgy mint elődjei, melyek még 15-tel büszkélkedhetnek. Papírjai szerint 120km/h sebességgel képes szakítani a szelet, természetesen nem mindegy, hogy a vezető mekkora testsúllyal próbálja ezt a teljesítményt kicsikarni, de ez az érték tapasztalataim szerint pontos. Két személy alatt is képes tartani a 100km/h-t, de ebben az esetben talán 90-nél érzi a legjobban magát. A 6. sebességi fokozat a gyorsulásban már nem segít sokat, mivel szinte 5.-ben eléri a végsebességet, de természetesen nem dísznek van.


Sokak szerint a CBR125 neve ellenére nem teljesen sportmotor. Van benne valami,
de mindentől függetlenül nagyon élvezeteset lehet vele karistolni

Egy 10 literes üzemanyagtankot tudhat magának, amely szintén egész jó, mert úgy 3-4 liter közötti a fogyasztása, de 100km/h feletti sebesség használata nélkül elérhető 2-2,5 liter is, amellyel képes több, mint 400km-t megtenni. A üléspozíció kialakítása is kitűnőnek mondható, ugyanis nem kell folyamatosan görbe háttal ülnünk rajta, nyugodtan kiegyenesedhetünk. Természetesen hozzá kell szokni, mint minden motornál, de csekély számú sportmotor mondhatja el magáról, hogy ilyen tulajdonsággal bír. Talán a csomagtartó az, amivel még nem értek egyet, tehettek volna bele valamivel nagyobbat, bőven van neki hely.


A kicsi és a kortárs nagy testvér. Előbbinek azért kevésbé olyan élesek a vonalai,
ezért őszintén kár.

Összegezve a motort, ahogyan az elején írtam, egy remek választás. Minden kezdő motorosnak tudom ajánlani, nagyon könnyen kezelhető, és könnyű, mindössze 124 kg. Ha már rajta ülsz, nincs visszaút!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending