Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Honda CBF125: a tartósteszt vége

Kissé idő előtt, végleg letámasztottuk tartósteszt CBF125-ösünket a Honda Karasna előtt. Még egy TesztMotor Túrára szívesen elvittük volna, de így is másfél ezernyi kilométer tapasztalatait oszthatjuk meg veletek

Közzétéve

ekkor

honda cbf125 tt
Euromotor3

Kis túlzással ki sem fogyott az a 100-as oktánszámú OMW benzin – amit BenZso javasolt a gépezetbe (ahogy azt az előző, a melegrekord-környéki gyengélkedésről beszámoló blogomban írtam) -, máris vissza kellett adnom a kis CBF-et. Kissé szomorkás hangulatban leadtam a forgalmit.

A “versenybenzin” egyébként nem segített annyit a helyzeten, mint BenZso PCX-énél, amely kevesebbet eszik és jobban is megy tőle. Mondhatnám úgy is, hogy érzésre semmit sem jelentett: ez nem is csoda, hiszen nagyon nem egy konstrukció a kettő, hiszen a robogó egy modern vízhűtéses, startstopos négyütemű, míg a CBF nem a legfrissebb fejlesztés, maradjunk annyiban.

Az egyszerű léghűtéses blokkocska a 80-as utazót szereti, a 90-et még bírja, és 100 a vége

A hangja sem volt túl szép, és ereje is kevés, mint a fáradt zokniban a friss levegő, na de kit érdekel, amikor jó két és fél literes átlaggal jártam… És nem robogóztam, hanem igen, végig motoztam, bár a váltója sem volt az a patent fajta – a kuplungkart viszont hanyagul a középső ujjammal mozgattam – olyan könnyűűű…

Motoroztam, de szigorúan A-ból B-be. “Vasárnapi” motorozásra nem a legszerencsésebb választás – hogy mit jelent ez? Egyszer, egyik hétvégén elmentem vele úgy egy körre, hogy nem tudtam, hova megyek – tudod, csak motorozni. Mint régen… A lényeg, hogy nem esett olyan jól, mint vártam…mint ahogy egykori repsolos CBR125-ösöm nyergében élveztem a hétvégi menéseket. Ezt az érzésemet támasztja alá a következő olvasói vélemény is.

A tulajdonos véleménye

Én jelenleg az ötödik szezonomat csinálom a CBF-fel. Még 2009-ben vettem, az elsők között. 28 ezer kilométer van benne, naponta járok be Budapestre dolgozni: minden nap 42 km-t megyek vele márciustól-novemberig.

Alapvetően, úgy gondolom, hogy a létező legjobb döntést hoztam meg azzal, hogy munkába járásra ezt a motort vettem meg. Bár az is igaz, hogy erre, mármint közlekedési eszköznek, munkába bejárni tökéletes, de aki motorozni szeretne, az szerintem ne ezt vegye – mert ennyi pénzért már kap jó állapotú használt nagymotort.

Négy éve minden áldott nap hibátlanul teljesít, tényleg 2 litert fogyaszt, nagy ritkán 2,2-t 🙂 A szervizárak nem olcsók, eddig a láncszettet kellett kicserélnem, az 38 ezer magyar forint volt…/Csabi


“Aki motorozni szeretne, szerintem ne ezt vegye”
– ez így elég erősnek hangzik, de van benne igazság. Ez egyszerűen nem az a fajta motor, nem 7-ből 7 napos. Ez nem jelenti azt, hogy nem lett volna jó elmenni vele csak úgy az Üvegtigrishez- amit terveztem is -, de ha a hétköznapokat lehúztad rajta, vasárnapra mégis valami mást kívánnál. Még akkor is, ha a CBF tök jól teljesített és kinyírtad az összes dugót vele.


Mondjuk vasárnap délelőtt mise helyett (vagy után) szívesebben indítanám be a kis CBR-emet, mert annak szép a hangja, öröm körbejárni, jó a váza és rendes hátsó (tárcsa)féke van, amivel régebben szép csíkokat húztam a mostani trafik elé, amikor – némi visszaváltós segédlettel – keresztben érkezve közelítettem a macisajt tábla felé… A WSBK közvetítés után jólesett kiengedni a…versenyszellemet… Szóval valami ilyesmit értek “vasárnapi motorozás” alatt.

125-ös, de nem játékmotor: két felnőtt is elfér rajta, bár a blokk ezt már nem díjazza

A CBF125 erre – ha nem is alkalmatlan, de – nem a legmegfelelőbb eszköz. Mert ahogy Olvasónk is írta, inkább egy közlekedési eszköz érzetét adja. Bár motorozol, a táj ugyanúgy szalad meg ilyenek, de nem egy élménymotor, na. Ezzel pontot is tennék a mondandóm végére, mert a látszat ellenére nagyon élveztem a CBF-et a napi rutin során, és tulajdonképpen mindent tud, amire ilyenkor szükségünk van (a tárolóhelyet kivéve).

Valami fémesebb színű kipufogó még elférne rajta a fekete rendszer helyett

Inkább beszéljünk arról, hogy a melóba járáson túl egy kezdőnek vagy egy csajszinak, vagy egy kezdő lánynak mennyire tökéletes ez a gép. Vagy hogy karcsú méretei ellenére milyen jól elférünk rajta. Vagy hogy mennyire gazdaságos és megbízható a konstrukció – a kivétel erősíti a szabályt… Megkérdeztem a szerviztapasztalatokról Leót a Dreamből, aki annyit mondott, hogy típushibái valójában nincsenek, a szervizintervallumot betartva (nagyon) hosszú távon használható – tehát a 4.000 kilométerenkénti olajcserét és szelephézag-állítást meghálálja a szerkezet.

Az idei modell csinos fordulatszámmérővel gazdagodott – 7-8 ezer között kell tartani, ha sietsz!

Bár a mi motorunk az ominózus benzinpumpa cserén túl egy kis első gumi hibával is szenvedett, ezek a szerviz szerint egyedi hibák – nem volt szerencsénk. Ennek ellenére tényleg nagyon tetszett a kis CBF, azt nyújtotta, amit vártam tőle: kis pénzből – a városban gyorsan – elvitt mindenhova, és még motoroztam is – kell ennél több?!

Igen, de arra ez a motor már nem való, amire meg igen, azt tökéletesen tudja. Neked is tudnod kell, hogy mit szeretnél tőle, ha a CBF-fel szemezel. Járj vele melóba, a hétvégére meg add oda a kishúgodnak vagy a csajodnak, aki úgy fog élvezkedni (a gázkaron), ahogy azt Te egy CBR600RR-rel tennéd, a KakucsRingen, mondjuk. És máris 7-ből 7 napos motor lesz belőle;)

Előnyök / hátrányok – Honda CBF125 2013 – tartósteszt

  • Extra könnyű kezelhetőség
  • Gazdaságos működés
  • Kényelmes, elférni rajta
  • Mindennapos (elő)városi használatra tökéletes
  • A szervizköltségek viszont nem olcsók
  • A váltó néha kidobja a fokozatot
  • Nem szép a hangja (sportdob?)
  • Nem nyújt “klasszikus” motorozási élményt

– további információ és árak a Honda oldalán
További CBF125 tartósteszt beszámolóink:
Tartósteszten a Honda CBF125
Túl az ezres szervizen
CBF és a melegrekord
– a tartós PCX125-ösről pedig ITT olvashatsz

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending