honda cb500x galeria
Tesztek

Honda CB500X menetpróba

A Honda új 500-as modellcsaládjának két tagjához már volt szerencsénk. Ezúttal BenZorro katalán bevetésen vizsgálta meg a Honda hárompetéjű ikreinek X nevű példányát
Euromotor2
MotoStar

Gyönyörű helyszínen, a spanyolországi Manresa mellett, egy 1000 éves monostorban, Zorro legendás otthonához közel hallgathattuk meg a prezentációt az újdonságról, amelyet hamarosan már a hazai Honda kereskedésekben is meg lehet tekinteni.

Sőt, május utolsó hétvégéjén nyílt nap keretein belül ki is próbálhatja minden érdeklődő a szalonokban, amire mindenkit biztatnék is, mert remek kis jármű ez az ötszázas és a másik két változata is, amiről már készítettünk bővebb tesztet. Itt a közös alapokról is megtudhatjátok a lényeget, még egyszer nem írnám le.

A Honda előzetesen úgy tippelte, ez a modell lesz a legnépszerűbb az új 500-as CB-trióból. A bizalom nem alaptalan…

Régen, amikor még csak MZ-k és Jawa-k uralták a hazai motorpiacot, pont ennek az egyik elődjére csorgattam a nyálam a becsempészett Motorrad újságok hasábjain. Az volt a szép piros csővázas, 44 lóerős, 185 kilós CB450-es, amelyből persze anno nem sok gurult hazánk útjain, így egy CBX550-es tulajdonosa lettem nemsokára… ezért a CB450 kimaradt az életemből, amit talán ez az új, sorkettes erőforrású, 48 lóerős, 196 kilós 500-as most bepótol.

A soros kéthengeresek nekem sokkal jobban tetszenek, mint a V2-es építésű társaik, mert pörgősebbek és finomabban járnak, ezért használhatóbbak számomra. Ez az új 500-as blokk is ilyen, ami papíron nem túl erős, de használat közben élmény volt vele motorozni a szűk spanyol szerpentinen. Nézzétek meg, hogy lehet vele hasítani!

No nem azért mutattam, hogy mindenkinek így kell ezzel a motorral közlekedni, hanem azért, hogy lássátok milyen munkát végzünk egy ilyen teszten, ahol Európa legjobb/leggyorsabb újságíróival kell a tempót tartani.

Akik a filmen előttem mennek, azok az olasz motoros média képviselői. Gondolom nem kell bemutatni nektek, hogy ők mennyire tudnak motorozni, hiszen olyan újságokhoz írnak, mint a Motocyclismo vagy a moto.it …

Na szóval nem volt tötymörgés, de nekünk egyébként is az a feladatunk, hogy amennyire csak lehetséges, a motorok képességeinek a végleteit próbálgassuk, hogy Nektek, felhasználóknak sokkal könnyebb dolgotok legyen a megfelelő motor kiválasztásánál.

A kacsacsőrű emlős dizájn kicsit itt is visszaköszön, de ez a külső már kevésbé megosztó – formás, letisztult külsőt sikerült varázsolni az X-nek

Ezért már most le is írom, hogy ez a motor mire is jó:

-Városi közlekedésre, mert a magas felépítése miatt jól átlátható a forgalom róla és a padkákon sem akad fenn az alja.

-Ingázásra, mert alacsony a fogyasztása és a biztonsági felszereltsége alkalmas a mindennapos közlekedésre akár rossz időben is.

-Kirándulásra, mert 150km/h-ig nagyon jó a szélvédelme annak ellenére, hogy a szélvédő plexi nem túl nagy, és az ülése is kényelmes hosszabb távon, akár utassal is.

A CB500X egyesíti mindazt, amire bizony sok motorosnak igénye van: praktikum, sokoldalúság, kiváló kezelhetőség

Tehát nagyjából a motor mindenre jó, amit egy pénzügyi válság sújtotta ország átlag motorosa el tud képzelni magának. Amire főleg felhívnám a figyelmet, az a nagyon jó hatásfokkal működő fék, amely elöl ugyan csak egy tárcsás, de mégis eléggé hatékony. Az ABS sem avatkozott be feleslegesen, pedig elég rövid féktávokat vettünk.

A másik nagy előnye még a kezelhetőség, amely olyanná teszi a gépet, mintha csak 100 kilót kellene terelgetnünk. Abszolút felhasználóbarát!

A 48 lóerő és 43 Nm arra elegendő, hogy élvezetesen, de nem ész nélkül gyorsítsa a gépet. Ezt megcáfolandó, még egykerekezni is lehet vele, tehát ha valami rosszalkodásra vágyunk, akkor arra is alkalmas, ha épp elgurul a gyógyszer…

…itt el is gurult (vagy inkább gurítottam), és tökéletes cinkostársam volt ebben is a gép

Nekem főleg a sokoldalú felhasználhatósága tetszett a legjobban, amelyre szerintem mindenki vágyik, ha ennyi pénzt ki kell adni egy motorkerékpárért. Az áráról és a műszaki adatokról tájékozódhattok ezen a linken.

Összességében sem tudok mást írni róla, mint azt, hogy egy nagyon sokoldalú, jól kihasználható gép, ami amellett, hogy élvezetesen vezethető, még jól is néz ki. Bővebb tesztet készítünk még róla hazai körülmények között is, amiről természetesen olvashattok majd az oldalon.

Ám volt még két típus ezen a menetpróbán, nevezetesen az NSS300Forza és a CRF250M. Ezekről szintén hamarosan beszámolok.

Comments

comments

Specifications

  • No specification found :(