Csatlakozz hozzánk

Hírek

Honda: 700-as naked érkezik?

Soros kéthengeres blokk, duplakuplungos váltó – állítólag

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Fotó: Brenda Priddy & Company, Honda

A nagy H az utolsó simításokat végzi ősszel bemutatandó új modelljein. Az Alpokban meglesett 1,2-es Crosstourer és a New Mid Concept néven megismert robogó nem újdonság, a középsúlyú, duplakuplungos naked viszont igen.

Néhány napja az Alpokban sikerült lencsevégre kapni a Honda három újdonságát, amelyeket várhatóan ősszel, a milánói motorkiállításon mutatnak be. Hogy a képek megjelenése a véletlen műve-e, vagy a lesifotók készítésére szakosodott Brenda Priddy & Company kapott egy fülest a Honda PR-osztályától, inkább ne boncolgassuk, nem ez a lényeg. Hanem az, hogy az álcázott masinák között feltűnt egy olyan is, amelyre a kiállítási koncepciók alapján nem számítottunk.

Úgy tűnik, hogy a V4-es, 1200-as Crosstourer és a New Mid Concept néven megismert robogó mellett a Honda egy vadonatúj nakedet is szeretne csatasorba állítani. Ez önmagában nem lenne nagy durranás, az viszont már igen, hogy az újdonságba állítólag 700 cm3-es, soros kéthengeres blokk kerül, az erőátvitelt pedig a VFR-ből ismert duplakuplungos váltóra bízzák – utóbbiról a kuplung- és váltókar hiánya árulkodik.


Az új 700-as több részlete is emlékeztet a New Mid Concept tanulmányrobogóra

A prototípust elnézve felmerült bennünk, hogy a japán mérnökök esetleg a New Mid Concept műszaki alapjait használták fel a csupasz géphez. Ha nem csal a szemünk, az új naked és a robogó nagyjából ugyanolyan méretű lesz, és teljesen egyformának tűnik az első teleszkópjuk, a lengőkarjuk, sőt még a felniik is. Utóbbiak pontosan úgy néznek ki, mint az említett koncepciómotor kerekei. Árulkodó jel az is, hogy a naked utaskapaszkodói valamint hátsó lámpa-irányjelző-rendszámtáblatartó egysége szinte egy az egyben a kiállítási darabról érkezett.


Túrarobogó lesz belőle?

Elképzelhető, hogy a Honda az építőszekrény elvet felhasználva legalább két legyet szeretne ütni egy csapásra: ugyanazokra a műszaki alapokra építenek robogót és középkategóriás nakedet is, ami nyilván csökkenti a költségeket. Az angol Motorcycle News információi szerint a cél azoknak a vevőknek az elcsábítása, akik nagyrobogóról szeretnének hagyományos motorkerékpárra váltani, de megelégednek az egyszerűbb fék- és futóműelemekkel, illetve nem akarnak kuplungolással és lábbal váltással bajlódni.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending