Fotó: Brenda Priddy & Company, Honda
A nagy H az utolsó simításokat végzi ősszel bemutatandó új modelljein. Az Alpokban meglesett 1,2-es Crosstourer és a New Mid Concept néven megismert robogó nem újdonság, a középsúlyú, duplakuplungos naked viszont igen.
Néhány napja az Alpokban sikerült lencsevégre kapni a Honda három újdonságát, amelyeket várhatóan ősszel, a milánói motorkiállításon mutatnak be. Hogy a képek megjelenése a véletlen műve-e, vagy a lesifotók készítésére szakosodott Brenda Priddy & Company kapott egy fülest a Honda PR-osztályától, inkább ne boncolgassuk, nem ez a lényeg. Hanem az, hogy az álcázott masinák között feltűnt egy olyan is, amelyre a kiállítási koncepciók alapján nem számítottunk.
Úgy tűnik, hogy a V4-es, 1200-as Crosstourer és a New Mid Concept néven megismert robogó mellett a Honda egy vadonatúj nakedet is szeretne csatasorba állítani. Ez önmagában nem lenne nagy durranás, az viszont már igen, hogy az újdonságba állítólag 700 cm3-es, soros kéthengeres blokk kerül, az erőátvitelt pedig a VFR-ből ismert duplakuplungos váltóra bízzák – utóbbiról a kuplung- és váltókar hiánya árulkodik.

Az új 700-as több részlete is emlékeztet a New Mid Concept tanulmányrobogóra
A prototípust elnézve felmerült bennünk, hogy a japán mérnökök esetleg a New Mid Concept műszaki alapjait használták fel a csupasz géphez. Ha nem csal a szemünk, az új naked és a robogó nagyjából ugyanolyan méretű lesz, és teljesen egyformának tűnik az első teleszkópjuk, a lengőkarjuk, sőt még a felniik is. Utóbbiak pontosan úgy néznek ki, mint az említett koncepciómotor kerekei. Árulkodó jel az is, hogy a naked utaskapaszkodói valamint hátsó lámpa-irányjelző-rendszámtáblatartó egysége szinte egy az egyben a kiállítási darabról érkezett.

Túrarobogó lesz belőle?
Elképzelhető, hogy a Honda az építőszekrény elvet felhasználva legalább két legyet szeretne ütni egy csapásra: ugyanazokra a műszaki alapokra építenek robogót és középkategóriás nakedet is, ami nyilván csökkenti a költségeket. Az angol Motorcycle News információi szerint a cél azoknak a vevőknek az elcsábítása, akik nagyrobogóról szeretnének hagyományos motorkerékpárra váltani, de megelégednek az egyszerűbb fék- és futóműelemekkel, illetve nem akarnak kuplungolással és lábbal váltással bajlódni.