Csatlakozz hozzánk

Hírek

Városi kalandrobogót készül piacra dobni a Honda

A City Adventure robogó-tanulmány mellett az Africa Twin és hat modellfrissítésen átesett, középkategóriás típus is bemutatkozott a milánói motorkiállításon – bemutató

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Bemutatta 2016-os motorkerékpárjait a Honda. Az újdonságok az EICMA kiállítóterületén gurultak nyilvánosság elé, közöttük hat modellfrissítésen átesett, középkategóriás géppel és a nagy visszatérőként debütáló CRF1000L Africa Twinnel. Emellett a jövőről is képet kaphattak a seregszemle látogatói, a japán márka standján ugyanis egy új kalandmotor (tereprobogó!) koncepcióját is megcsodálhatták.

500-as modellek

Mindhárom A2-es jogosítvánnyal is vezethető, 500-as Honda modellfrissítésen esett át, így a meztelen CB500F, a sportos CBR500R és a crossover jellegű CB500X is vonzóbb formában kerül a szalonokba jövőre. A felhasználóbarát gépek fénydiódás (LED-es) világítást, szabályozható rugó-előfeszítésű első villát, állítható fékkarokat, nagyobb üzemanyagtartályt, zsanéros tanksapkát és laponmart slusszkulcsot kaptak.

…ugyanakkor elég nehéz (szárazon 220kg) és nagyon drága volt. Viszont telis-tele mára már megszokott, akkoriban merőben újnak számító megoldásokkal: index a tükörben, ülés alatti kipufogó, félkarú hátsó felfüggesztés, digitális paneles műszerfal – és még sorolhatnánk

Ráadásként a CB500F jelentős formai változáson esett át, pontosabban új, lengébb, “erőteljesebb” benyomást keltő idomzatot álmodtak köré, amihez hatféle fényezés közül választhatnak a vásárlók. Szintén új öltözéket kapott a CBR500R, méghozzá a legfrissebb CBR-stílust magára öltve. Az új, modern fejidomot és a meredeken emelkedő, jellegzetes fart éles vonalak kapcsolják össze.

Az RC45 mellett mindenki megállt egy pillanatra: John Kocinski 1997-ben Superbike vb címet nyert a V4-es versenyváltozatával – megtörve ezzel a Ducati 916 egyeduralmát

További újdonság, hogy az F és R kivitel egyaránt új, módosított belső szerkezetű, mélyebb hangot generáló kipufogódobot kapott, a CB500X-et pedig 100 milliméterrel magasabb, állítható szélvédő, feltűnőbb grafika, fényezés, valamint nagyobb, 500 kilométeres hatótávolságot biztosító üzemanyagtartály teszi vonzóbbá.

Az RVF750R 10 kilóval könnyebb volt feltöltve, mint az ováldugattyús NR750 szárazon, és csak 7 lóerővel gyengébb (118LE). A félkarú lengővilla és a mesés felni erről sem hiányzott, szerencsére

New Concept (NC) sorozat

Miként az 500-asok, úgy a népszerű 750-es Hondák is megújult formában várják 2016-ot. Az NC750S, az NC750X és az Integra motorja ezentúl az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelel, míg a duplakuplungos automatikus váltó S üzemmódját három alprogrammal tették hatékonyabbá a Honda mérnökei. A módosítások sora ezzel korántsem ér véget, tekintve, hogy a triumvirátus tagjait új, mélyebb hangú kipufogódobbal és kilencszínű, személyre szabható, fogyasztás függvényében változó háttérvilágítású(!) műszeregységgel szerelték fel. Mindemellett az NC750X-et és az Integrát Showa Dual-Bending Valves teleszkópokkal látták el, tovább fokozva a modellek menetkomfortját, úttartását.

Egy (szintén) kevésbé elterjedt típus, a VF1000F-II. Egy évvel érkezett az 1984-ben bemutatott VF1000F (ekkor még superbike) után, melynek idomos, túrasport verziója – akkor azt mondák róla

A modellfrissítés nem csak a műszaki alapokat, hanem a megjelenést is érintette, ennek köszönhető a két Special Edition fényezés, valamint a LED-es világítás az NC750S és az Integra esetében. Az NC750X endurós, kalandmotoros oldalát szintén LED-es első és hátsó lámpa, valamint új, terepesebb jellegű idomzat hangsúlyozza 2016-ban.

Ez a BoldOr változat, amely gyorsítócsíkot, valamint extra radiátort és légbeömlőt kapott a fejidomon, a lámpa alatt. A kor érdekességei még a bólintásgátlós első teleszkópok és az ún. ComStar, csavarozott felnik

CRF1000L Africa Twin és City Adventure tanulmánymodell

Egy évvel a True Adventure prototípus bemutatkozása után most az európai vásárlók is megismerhetik az új CRF1000L Africa Twint. Az újonc az ős-Africa Twin legjobb tulajdonságait menti át a jelenkorba, természetesen a legfrissebb műszaki megoldásokkal felvértezve. Erős, mégis rugalmas váza, hatékony futóműve és új, 998 köbcentis, soros, kéthengeres motorja a hosszú, transzkontinentális utazások mellett hétköznapi közlekedésre és hétvégi gurulásokra is ideálissá teszi, így a kemény terepezésre is befogható, széles fordulatszám-tartományban használható túramotor mindenes szerepkörben is brillírozik.

Kezdjük mindjárt az ováldugattyús kuriózummal: az NR750 (New Racing) 1992-ben gyönyörűnek számított, de ennél is fontosabb, hogy a 90 fokos V4-es blokk ovális, vagy inkább salakmotor-pálya alakú hengereiben egyenként 8, azaz összesen 32 szelep végezte a gázcserét…

A fénydiódás első és hátsó lámpával kínált alapmodell mellett további két modellváltozat lesz elérhető: az egyik – a LED-es világítás mellett – kapcsolható blokkolásgátlóval, kézvédőkkel és haspáncéllal érkezik, a másiknál ezeken felül a három S alprogrammal hatékonyabbá tett DCT váltó, a terepezést megkönnyítő G-kapcsoló, a hegymeneti asszisztens és a lejtmenet-szabályozó is az alapfelszereltség része.

30 éves a Honda SH robogócsalád – eladták az egymilliomodik darabot belőle…

A visszatérő ikon szomszédságában a City Adventure névre keresztelt tanulmánymodellt is megtekinthetik az érdeklődők. Ez a kalandmotor-kategória egy teljesen új megközelítése, s alighanem a jövő városi motorkerékpárja, hiszen az utazások hangulatát hozza el a hétköznapokba, teljesen új, kreatív és innovatív technikával

Új színek 2016-ra

Nem csak a modellek frissültek, hanem a színválaszték is, így a Honda legnépszerűbb modelljei új tónusokban is elérhetők lesznek 2016-ban.

A VFR1200X Crosstourer ezentúl kétszínű, piros „Special Edition” fényezéssel is megrendelhető, s műszakilag sem maradt a régi. A könnyen állítható szélvédő, az új – három S üzemmódhoz kapcsolódó alprogrammal kiegészített – DCT-vezérlés és az EURO4 besorolású erőforrás újabb érv lehet a csúcsmodell mellett.

Egy patika SC28-as: a legelső, dupla kerek lámpás, lyukacsos fejidomos CBR900RR 1992-ből

A négyhengeres, mindenesek közé sorolható CB650F matt fekete-fehér és matt fekete-piros fényezéssel is megvásárolható lesz jövőre, akárcsak sportos testvére, a CBR650F. Az A2-es jogosítvánnyal is vezethető CBR300R 2016-os színválasztékban már fellelhető Repsol Replica fényezés.

Az SH125i és az SH150i Európa legkedveltebb robogója, s hogy ez a jövőben se változzon, két sportos változat is megjelenik a palettán matt Pearl Cool White (gyöngyház fehér) és matt Cynos Grey Metallic (metálszürke) színben.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending