Csatlakozz hozzánk

Hírek

Honda 2011 – 2. rész

Az előző részben 4 újdonságot mutattunk be, most színpadra gurul a többi is

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Nem alaptalan azt állítani, hogy 2011-re a Honda erőltette meg legjobban magát, már ami az újdonságok számát illeti. Míg az első, kölni kiállításon még a fedelét sem emelték le a puskaporos ládának, addig a legutóbbi milánóin az egészet eldurrogtatták a népnek. Egész pontosan 5 teljesen új, 4 felmelegített és két koncepció fogást tálalták elénk, amik közül néggyel az előző cikkünkben már foglalkoztunk . A többi pedig most következik..

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV
Honda CB600F Hornet

A japánok darazsa, azaz a Hornet 1998 óta része a szárnyasok kínálatának, sőt mi több, egyik alapköve a márkának. Nem volt nehéz befutnia, hiszen a naked motorokat logótól függetlenül szeretik az emberek, a Honda képviselte értékeitől a siker pedig még nagyobb. Aztán amikor közel egy évtized után már nem hét, csak 3 ágra sütött rá a nap, és kezdett unalomba fulladni a Hornet karaktere, a mérnökök és olasz dizájnerek egész hada állt neki az új, 2007-ben kiadott fullánkosnak. Azóta eltelt 4 év, és a Honda megérezte, mire van szüksége a motornak.


A fő elemei kapcsán (blokk, futómű, váz, stb.) felesleges lett volna elővenni a radírt, mert ezen a téren még mindig pontosan azt nyújtja a hatszázas, amit a vevőköre vár tőle. Csakis akkor lett volna értelme egy radikális műtétnek, ha új irányba szerették volna terelni a Hornet fogalmát, de ezt talán még a jelen pillanatban 20-as éveiben járó fiatalság sem fogja megérni. Viszont a dizájnerek egyik fő tétele, miszerint előbb-utóbb a legszebb forma is unalmassá válik, hiszen az idő halad, és az ízlés bibliája, a divat folyamatosan változik, nem hagyta nyugodni a modellt. 2011-re tehát csupán optikailag frissült a CB600F, ami a farokidomot, a fejidomot, és a műszerfalat érintette. Természetesen csak mértékkel.

A (magyar nyelvű) sajtóanyagért KLIKK IDE

Honda SW-T600

Mint ahogy azt sejteni lehetett, az SW-T sorozat nem az FJS-ek mellé, hanem helyett születtek. Immár jogosan többes számban, mert a 400-as mellé az EICMA-n a 600-ast is bevezették a 2011-es palettára. A robogó igazából mixtúrája az SW-T400-nak és a leköszönő FJS600-nak: előbbinek a ruháját vették kölcsön, utóbbinak pedig minden egyebét. Végigbogarászva a műszaki adatokat ugyanazokat a sarokadatokat találjuk, amit már a megszokhattunk a SilverWing-nél. A teljesítmény és nyomaték lényegében nem változott, mint ahogy a méretek sem, de a súly és az üzemanyagtank térfogata is azonos. Viszont 1,5 centivel magasabban ülünk, 5mm-rel hosszabb a tengelytáv és nőtt a féktárcsa mérete. Bővebbet a jövő évi teszt után fogunk tudni írni.


A (magyar nyelvű) sajtóanyagért KLIKK IDE

Honda CB1000R

Ha precízek akarunk lenni, akkor észre kell vegyük, hogy a Hornet nagy tesója is a sorban áll, igaz valahol a végén. Az új, HRC színekből álló tricolor fényezésen felül egyedül a kormány változott. Vastagabb és kicsivel szélesebb is, ami valószínűleg előnyére fog válni a motornak. Ennyi Bíró Úr, nincs több hozzáfűzni valóm.


A (magyar nyelvű) sajtóanyagért KLIKK IDE

A bemutatón készült filmünk:
Honda SH300

A nagyobbik SH egy fantasztikus robogó azoknak, akik átlagon felüli dinamizmussal szeretnének megküzdeni a városi forgataggal. Hosszabb utakat is be lehet vele vállalni, de alapvetően nem Balaton oda-visszára találták ki a japánok. Főleg, hogy a felkelőnap országában nem ismerik a magyar tengert. Nem feltétlenül kellett volna, legalább is mi nem vártuk, de 2011-re a Honda leporolta és megigazgatta az SH300-at.

Módosított váz és áthangolt futóműbeállítások jellemzik az újat, mely így nagyobb sebességnél még stabilabb érzést fog adni, állítják a mérnökök. Új idomokat is kapott, mely elsőre talán fel sem tűnik, viszont a bőrülés biztosan fel fog. Ez eddig egyik robogójára sem volt jellemző a H-nak.

A (magyar nyelvű) sajtóanyagért KLIKK IDE

Honda SH125R

Európa egyik legkedveltebb robogója, a kis SH szinte a szokásos színvariációkon felül semmit sem frissült. Ám mivel új, éjszaka láthatóbb műszerfalat kapott, muszáj megemlíteni. Lesz belőle egy túraváltozat is magasra húzott plexivel, színre fújt hátsó dobozzal és kézvédővel. Köszönjük!

A (magyar nyelvű) sajtóanyagért KLIKK IDE

Koncepciók

A Honda két koncepciójukat hozta el Milánóba: egy sportrobogót (Mid Concept) és egy túraendurót (V4 Crosstourer). Az érdekesség az, hogy jobban szemügyre véve őket, mindkettő közelebb áll a szériagyártáshoz, mint a tervezők elborult vázlataihoz. A Mid Concept robogó egy soros két hengeres, 500-600 köbcentis elképzelés, nagyjából a T-Max vonalán haladva. Az elv, hogy egy jármű ötvözze a robogók kényelmét és praktikumát, a motorok sportosságával és direktebb kezelhetőségével. A külső is próbál elszakadni a szkúterek világától és vázával, futóművével, nagy kerekeivel és dinamikus vonalaival jellegében inkább a motorok felé nyúl. Valószínűleg nem ebben a formában, de 1-2 éven belül könnyedén valóság lehet a koncepcióból. Ehhez persze az is kell, hogy látványosan kikecmeregjen a világ a még mindig érezhető gazdasági válságból, ugyanis most még vékony az a réteg, akikhez ez a kategória igazán szól.

A másik koncepció viszont akár már most is utcakész lehetne. Sokan azt hittük, hogy 2011-re a Varadero végleg nyugdíjba vonul, ám ez nem történt meg. Valószínűleg ezt a kártyát jövőre tartogatja a Honda, és elég sanszos, hogy a Crosstourer lesz az utód. A trendekhez igazodva 1200 köbcentisként képzelik el a japánok a saját túraendurójukat, mely jellegében nagyon közel áll a kategória királyához, a BMW GS-hez. A Crosstourer a VFR V4-es, DCT váltós (duplakuplung) erőforrását valamint vázát használja fel. Sajnos sem erről, sem a másik koncepcióról nem lehet többet tudni, elégedjünk meg a képekkel.


MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending