Csatlakozz hozzánk

Hírek

Honda 2009

A nagy H elkezdett szellőztetni. Na ne gondoljunk semmi rosszra, nem kell orrcsipesz, csak a jövő évi CBR-ekről kaptunk egy-két hír morzsát.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szöveg: Molnár Dénes (DennyM) – denes@tesztmotor.hu

Kezdődik a 2009-es roham, alapjáraton melegednek a motorok, a gyártók harci díszbe öltözködnek és indulnak a csatába abban a reményben, hogy végre megtanítják a másikat bőrkesztyűbe dudálni. Így teszi ezt a Honda is és úgy tűnik a sakktáblán idén övé a fehér szín, és így a kezdő lépés is.

Kezdem a legnagyobb bummal, az új CBR 600RR-rel. Modell váltásról szó nincs, de azért van mit mazsolázni a kisebbik sportolón. És ha már mazsolázás, a legnagyobb aszalt szőlőszem a C-ABS (kombinált ABS) fékrendszer. Igen, eljutottunk hát oda, hogy ha akarjuk sportmotoron is blokkolás gátló segíti megállási esélyeinket. Lelki szemeim előtt már látom, ahogy mindenki sűrűn legyintve egybehangzóan “pfff”-ög erre az elsőre furcsán hangzó társításra.Viszont sajnos úgy tűnik, ezennel még mi sem tudunk őszintén fikázni, ez a rendszer ugyanis minden jel szerint használható lesz. A részletekbe itt most nem akarok belemenni, hiszen ezt már egyszer megtettük. A Honda 2008-as technikai bemutatójára ugyanis meghívtak minket is, ahol többek közt a C-ABS-t is elmutogatták. Benzso már bemutatta az új rendszert és beszámolt, hogy ő milyennek érezte az akkor még fejlesztés alatt álló, majdnem kész blokkolás gátlót. A videós beszámolóért KLIKK IDE. A további változások listája igen karcsú és őszintén szólva nem is számítottam másra. 2007-ben túl jól sikerült a 600RR ahhoz, hogy most oka legyen a japánoknak könyékig a motort bújni némi plusszért. Ettől függetlenül kicsit átdolgozták a hengerfejet, a dugattyúkat és a kipufogót, ami így együtt combosabb nyomatékot ígér 8000 és 12000 között (10.000-nél 3,5% nyomaték növekedéssel számolhatunk). Ezen kívűl még itt ott faragtak a súlyból (blokk, váz, kipufogó, első féknyergek) így a motor menet készen 184kg. Új fajta indexeket kapott, szakítva a költséghatékony hagyománnyal, hogy minden motornak egyen irányjelzői vannak. Az idomzat az, ami még kicsit más, egyrészt az ABS miatt, másrészt szilárdították és áramvonalasították. Messziről nem látni nagy különbséget, jellegében maradt a CBR. Ami a fényezéseket illeti, elég merészek, legalább is a limitált kiadású (kék/fehér/fekete). Ezen kívűl lesz egy sötét zöldes (?) egy piros és egy tricolour (fehér/piros/kék).

A 2009-es színek. További képek lentebb.

A kisebbik bumm a CBR 1000RR, ami igazából idén csak rápihent az eseményekre, viszont végre valahára -rengeteg rajongó örömére- újra köszönthetjük a Repsol és a HRC fényezéseket. Azt hiszem erről majd a képek jobban beszélnek, mint én, szóval jó csemegézést.

CBR 1000RR 2009:

 

CBR 600RR 2009:

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending