Csatlakozz hozzánk

Blog

Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – negyedik, egyben utolsó rész

A motorkerékpár modellek „élettartama” egyre rövidebb lesz, s e tendencia alól a Honda sem vonhatta ki magát. Ez szervesen összefügg a szupersportmotorok piacán zajló éles konkurenciaharccal. Így 2 évente új modelleket fejlesztettek

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Modell: VT 750 Shadow
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 45 LE
Lökettérfogat: 745 cm3
Motortípus: kéthengeres, kétütemű V-motor

  • Honda VT 750 Shadow

    A Shadow-modellsorozat középső tagját újra és újra előveszik a formatervezők. A nagy felületű sárvédők, az elengedhetetlen kétütemű V-motor, s az igényes lakkozás különbözteti meg a sorozat első és középső tagját, s ez adja meg a VT 750-es cruiser jellegét.

    A 60 Nm forgatónyomaték megfelelő sebességű, kényelmes utazást tesz lehetővé még akkor is, ha a gép teljesítménye csak 45 LE.


Modell: CBR 600 F Sport
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 109 LE
Lökettérfogat: 599 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű négyhengeres

  • Honda CBR 600 F

    A 2001-ben bemutatott CBR 600 modellgeneráció két változatban készült: a „normál” F, és Sport változatban. Mindkét modellbe egy katalizátoros 600 cm3-es soros elrendezésű, négyhengeres motort építettek, amelynek teljesítménye 109 LE.
    A Sport változat abban különbözik a normál géptől, hogy hiányzik a szendervilla, s az ülés kissé szűkösebb.
    Mindkét gép rugózása állítható, fékrendszerük pedig minden elvárásnak megfelelnek. Mindkét változat alkalmas a hétköznapi használatra.

Unalmas közszereplő vagy bevált recept? Honda CBR 600 FS használt teszt


Modell: VT 750 DC Black Widow
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 45 LE
Lökettérfogat: 745 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Honda VT750 Black Widow

    A 750-es Shadow sportos alternatívájaként jelent meg a gyár 2001-ben a Black Widow-modellel a piacon. Jóllehet ugyanaz a 45 LE-s motor hajtja ezt is, mint a Shadow-t, a gép cruiser-arculata eltűnt. Ehelyett chopperszerűvé vált, s erősen hasonlít a Harley Sportster modelljeihez.


Modell: VTX 1800
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 105 LE
Lökettérfogat: 1795 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Honda VTX 1800

    Megjelenésekor a VTX hengerűrtartalmát tekintve abszolút király volt a létező cruiserek birodalmában. 1800 cm3-es lökettérfogat és több mint 100 LE-s teljesítmény – ez volt az, amiről a cruiser kedvelők álmodoztak. Egy karbantartást alig igénylő külső kardántengely egy modern teleszkópos villa, és kombinált fékrendszer – nem csoda, hogy a motor hamar közkedvelté vált hívei között.


Modell: GL 1800 Gold Wing
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 119 LE
Lökettérfogat: 1832 cm3
Motortípus: hathengeres, négyütemű bokszermotor

  • Honda Gold Wing

    A 2001-ben piacra kerülő új Gold Wing generáció maximális komfortot biztosít az utazóknak. A gépet egy 119 LE-s, 1,8 literes, hathengeres boxermotor hajtja, szériatartozék az ABS, a kombinált fékrendszer, az audio-berendezés, a sebességstabilizátor és a hátramenet – mindez azt jelenti, hogy a konstrukció még az igényes túrázók elvárásainak is mindenben megfelel.


Modell: VTR 1000 Firestorm
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: 98 LE
Lökettérfogat: 996 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Honda VTR 1000 Firestorm

    A Firestorm már a kilencvenes évek óta a piacon van, de nem igazán tudott érvényesülni. Talán a megjelenése kicsit szelídebb mint az olasz gyártmányú konkurenseké, de egyéb paramétereit illetően nem merülhet fel kifogás. A kéthengeres sportgép 110 LE-s motorjának teljesítményét Németországban leszorították 98 LE-re. A gyér érdeklődés egyetlen magyarázata az lehet, hogy a Firestorm meglehetősen nagyvonalúan bánik az üzemanyaggal.


Modell: VFR
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: 106 LE
Lökettérfogat: 782 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű V-motor

  • Honda VFR800

    A VFR modellnél 2002-ben alkalmazott változtatható szelepvezérlés a Hondától a „V4-Tec” nevet kapta.

    A lényeg az, hogy alacsony fordulatszámon a szívószelepek egyike zárva marad, s így e fordulatszám-tartományban folyamatosan nő a nyomás. Amikor viszont a fordulatszám eléri a bűvös 7000-es határt, bekapcsolnak a szelepek, s ettől a teljesítmény hirtelen megugrik.

    Ettől függetlenül is, az új VFR konstrukció hibátlan: biztonságos, sportos, környezetkímélő, s túrázásra kifejezetten alkalmas.


Modell: CB 900 F Hornet
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: 109 LE
Lökettérfogat: 919 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű, négyhengeres

  • Honda CB 900 F Hornet

    Ahogy a 600-as Hornet a CBR 600 F sportmodell motorját kapta, a 2002-ben piacra került 900-as Hornetbe a Fireblade motorját építették. A soros elrendezésű négyhengeres inkább nagy forgatónyomatékáról, mintsem lóerőben mért csúcsteljesítményéről ismert.

    Ezzel együtt: a 110 LE-s Hornet aligha talál ellenfélre az országutakon.


  • Honda CBR954RR Fireblade

    Már 2002-ben, azaz két évvel az utolsó Fireblade-generáció megjelenése után jelentkezett a Honda egy sokkal könnyebb, sokkal erősebb, és sokkal sportosabb CBR modellel, amely optikailag sokkal agresszívabb hatást keltett. Az új gép nem egészen 170 kilogramm súlyú (feltöltetlen állapotban), teljesítménye 150 LE, és szerencsésen köti össze az 1000 cm3-es motorok teljesítményét a 600 cm3-esek könnyű kezelhetőségével.


Modell: ST 1100 Pan European
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: 118 LE
Lökettérfogat: 1261 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű V-motor

  • Honda Pan European

    A Pan European-modellt a Honda 12 év után “küldte nyugdíjba”, hogy a BMW piaci jelenlétét – a nehéz túramotorok osztályában – 2002-ben egy új modell piacra küldésével visszaszorítsa. A V4-es motor teljesen új fejlesztés, a váz egészen új formájú és már alumíniumból készült, tehát semmit sem őriztek meg a régi modellből, még a jelentéktelen formai részleteket is megváltoztatták. A lényeg viszont változatlan: a „Panni” egy gyors, fürge, mozgékony, szuper kategóriájú, extraklasszis túramotor maradt.


Modell: XRV 1000 Varadero
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 94 LE
Lökettérfogat: 996 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Honda Varadero

    Annak érdekében, hogy a BMW nagyteljesítményű, túrázásra alkalmas enduroival lépést tudjon tartani, a Honda 1999-ben piacra hozta a Varaderót.
    A V2-es motor korábban a Firestrom-modellt hajtotta, forgatónyomatékát most az új célnak megfelelően optimalizálták. A kezdetben porlasztóval és hagyományos üzemanyag-ellátással működő Varadero 2003-ban üzemanyag-befecskendező rendszert kapott, amelynek használata az üzemanyag-fogyasztás 2 literes csökkenéséhez vezetett.


Modell: CBR 600 RR
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 110 LE
Lökettérfogat: 599 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres

  • Honda CBR 600 RR

    A 2003-as szezonban a gyár egy teljesen új 600-as CBR-rel jelentkezett. Jóllehet az F-változat továbbra is szerepelt a gyártási programban, az új RR-hez viszonyítva határozottan elavultnak tűnik.

    Az RR teljesen megtartotta Valentino Rossi világbajnokságot nyert motorjának külső képét, a kipufogócsövet is az ülés alatt vezették ki a konstruktőrök. 117 LE egy 599 cm3-es motortól – ezt alig lehet elhinni – emellett a soros elrendezésű négyhengeres percenkénti 15 ezres fordulata még a tapasztalt sportmotorosok szívét is megdobogtatta.


Modell: CB 1300
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 116 LE
Lökettérfogat: 1284 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű, négyhengeres

  • Honda CB 1300

    A 2003-as szezonban egy tetszetős „erő-motort” hozott piacra a gyár. A klasszisként értékelt CB egy 1300 cm3-es soros elrendezésű négyhengerestől kapta a meghajtást, amely elég erőt biztosított ahhoz, hogy a gép elérje a 230 km/óra csúcssebességet.
    Ellentétben a Yamaha XJR 1300-asával, illetve a Suzuki 1400 GSX-ével, a Honda-motor vízhűtéssel működött.


Modell: VTX 1300 S
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 75 LE
Lökettérfogat: 1312 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Honda VTX 1300

    A VTX 1800-as Németországban nem hozott sok sikert a Hondának, amelynek oka nem utolsósorban az árban keresendő. Az értékesítések növelése érdekében a gyár egy 1300 cm3-es változattal is jelentkezett, amely szerényebb felszereltségű volt, éppen azért, hogy kedvezőbb áron lehessen értékesíteni.


Modell: CBF 600 S
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 76 LE
Lökettérfogat: 599 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű négyhengeres

  • Honda CBF 600

    2004-ben mindjárt három változatban jelentette meg a Honda az új CBF-generációt. Az 500 cm3-es kéthengeres, és a 600 cm3-es négyhengeres burkolt és burkolat nélküli kiadásban is rendelhető volt. Az új modellgeneráció kellemes megjelenésével, összeszedett felépítményével és külön rendelhető ABS-fékrendszerével igen meggyőzően hatott.

    Valahogy így gondolhatták a fogyasztók is, mert 2004-ben a CBF lett a legnagyobb példányszámban értékesített motorkerékpár.


Modell: CBR 1000 RR Fireblade
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 171 LE
Lökettérfogat: 998 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű, négyhengeres

  • Honda CBR1000RR Fireblade

    A modellek „élettartama” egyre rövidebb lesz, s e tendencia alól a Fireblade sem vonhatta ki magát. Ez szervesen összefügg a szupersportmotorok piacán zajló éles konkurenciaharccal. A 2004-ben megjelent változat ugyan valamivel nehezebb, és valamivel kisebb teljesítményű mint a konkurens modellek, de a mindennapokban sokkal kényelmesebben használható, mint az R1, a ZX-10, illetve a GSX-R.


Modell: CB 600 F Hornet
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 97 LE
Lökettérfogat: 599 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű négyhengeres

  • Honda CB 600 F Hornet

    A Hornet már 2003-ban alapos átdolgozásra került, s ennek eredményeként teljesítménye javult és felépítménye is kedvezően változott. A teljesítmény elérte a 97 LE-t. A 2005-ös szezonra készülve ismét kézbe vették a gyár szakemberei, a gép új – 41 milliméteres, aranyszínűre eloxált vezetőcsöves – frontvillát kapott.

Olvasói teszt: Honda CB600F Hornet 2009


Modell: FMX 650
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 38 LE
Lökettérfogat: 644 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

  • Honda FMX 650
    A gyár 2005-ben egy viszonylag kedvező áron értékesíthető supermoto-konstrukcióval jelentkezett, amellyel elsősorban a fiatal vásárlók érdeklődését akarta felkelteni. Nem csak külsőleg kelt kedvező benyomást, hanem a Dominator-modellből származó robusztus egyhengerese megfelelő teljesítményt nyújt.
    Németországban a károsanyag kibocsátást szabályozó rendeleteknek megfelelően az FMX teljesítményét 38 LE-re kellett csökkenteni.

Forrás: 1000 motorkerékpár

– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
– Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel
– Bultaco – mindent a sportért
– Cagiva – a Castiglionik öröksége
– CCM – a Clews-féle versenygépek műhelye
– CZ – a cseh „népmotorok”
– DKW – a kis csoda
– Ducati – az olasz sportszellem – első rész
– Ducati – az olasz sportszellem – második rész
– FN – a belgák között a legnagyobb
– Gilera – világbajnokok Olaszországból
– Harley Davidson – egy amerikai legenda – első rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – második rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – harmadik rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – negyedik rész
– Henderson – négyhengeres monstrumok az USA-ból
– Hercules – a motorkerékpárok évszázados története Németországban
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – első rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – második rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – harmadik rész

 

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending