Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Honda Super CUB teszt – Ti írtátok, mi közöljük

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Kicsit mi most visszahúzódunk a cikkírástól, mert a motorosboltunkban nagyon sok a munka, ezért most arra összpontosítunk, de szeretnénk bíztatni benneteket, hogy írjatok nekünk teszteket a saját illetve bármilyen kipróbált motorról és ha ügyesek vagytok megtanítunk mindenre, hogy új motorokat is tesztelhessetek és írhassatok azokról is!

Jelen olvasói tesztben Tassi István írt nekünk a legújabb 2019 Honda Super Cub C125 modellről.

Az elmúlt 61 évben elmondható hogy a design nem sokat változott, a mai napig is egy szerethető, letisztult vonalat képvisel. Műszakilag az egyhengeres négyütemű blokk takarékos, a félautomata 4 sebességes váltó, könnyeden sikló városi cirkálóvá teszi a motort. Személy szerint én egy vintage CB400 Four nyergéből ültem rá, városi körülmények között nem kérdés, hogy praktikumban melyik gép győz. Fele akkora tömegével, és kecsesebb kasztnijával sokkal egyszerűbb a kocsik között lavírozni, és megérkezve is könnyeb betolni az udvarba a helyére mint nagyobb testvérét.

Akár egy vietnámi rizsültetvény is lehetne a háttérben, de ez itt egy hazai ültetvény

Akár egy vietnámi rizsültetvény is lehetne a háttérben, de ez itt egy hazai ültetvény

Elindulás előtt körbejárva a motort lehet érezni hogy 2019-ben járunk, LED világítások, érzékelős kulcs lopásgátlóval, ABS fék is jár az új Super Cubhoz, ami az önvezető autók korában nem meglepő, és elvárható dolgok egy vadi új motorkerékpártól. A világoskék/sötétkék színek nagyon jól állnak neki, a modern elemek ellenére megmaradt a klasszikus Super Cub érzés, kifejezetten jól néz ki a nagy légterelő elemekkel és az öt darab háromszöget formázó alufelni mintával.

Jobbról is jól néz ki a Super Cub

Jobbról is jól néz ki a Super Cub

Pakolhatóságban – azzal a kivitellel ami nálam volt – nem igazán voltam elégedett, se a láb közé, se az ülés alá, se mögém nem tudtam rakni semmit. Véleményem szerint elfért volna valami tároló alkalmatosság rajta, ebből a szempontból sokkal praktisabb egy robogó. A cég kínálatában ott a PCX125 vagy az Sh125 is ami jobban megfelel erre a célra.


Megújult a HONDA PCX125


Csomagtér nincs, mert a benzintank van az ülés alatt. Igazi hátizsákkal motorozós bringa a Cub

Csomagtér nincs, mert a benzintank van az ülés alatt. Igazi hátizsákkal motorozós bringa a Cub

Elindulva a géppel, hamar rá lehet érezni, könnyen kezelhető, minimális idő elteltével össze lehet csiszolódni vele. Az üléspozíció kényelmes, kellemes, tipikus négyütemű lágy hangja van. A nagy 17 colos kerekek előnyösek, rossz minőségű úton sem lehet érezni a kátyúkat, és az útról letérve sem kell félteni, persze endúrós képességeit azért nem próbálgatnám, de a földút, mező, kavicsos talajon gond nélkül elmegy. Nulláról 60-70 km/h sebességig gyorsan fel lehet váltogatni, a kocsisort messze magunk mögött hagyva dinamikusan el tudunk lépni. Ebből kiindulva, nem jelent neki problémát felvenni a tempót a Szentrendein, a vége 100 km/h, bár 80-tól már nem túl fickós, de nem is erre tervezték. Nekem szokatlan volt, hogy visszaváltásnál tempóból ad egy rántást, kuplung híjján ezen nem lehet javítani, így a motorfék használatát nem javaslom, marad a gázelvétel, hátsó és első fék. Pirosnál megállva négyesből egy mozdulattal üresbe rakjuk, majd egyesbe, indulásra készre téve a gépet.

Kuplung nélküli váltásokat teszt lehetővé a körváltó

Kuplung nélküli váltásokat teszt lehetővé a körváltó

 

17 colos felniken gurul, az IRC gumik tapadása azért nem első osztályú

17 colos felniken gurul, az IRC gumik tapadása azért nem első osztályú

 Hegymenetben kifejezetten jól teljesített, keresve sem találni erre jobb helyszínt, mint a Kiscelli utca meredek emelkedője. Az alján álló helyzetből indulva, könnyedén repül felfelé, kettesben egész hatvanig gyorsult az éles kanyarig a 80 kg-os testemmel, jelét sem mutatva annak, hogy ez sok lenne neki.

A lényegi információkat mutatja a műszefal

A lényegi információkat mutatja a műszefal

Fogyasztása a gyár által megadott 1,5 litert ugyan nem teljesíti, nálam a tele tanktól az első figyelmeztetésig 136 kilométerre volt elég a 2,8 liter benzin. Valószínűleg volt még benne 20 km körül hatótáv, aminek kihajtását már nem forszíroztam, így is nagyon szép adat az 1,8 – 2 liter közötti fogyasztás.

A kulcs elég ha zsebedben pihen, nem kell használni, ha el akarsz indulni, csak a kapcsolót elfordítani

A kulcs elég ha zsebedben pihen, nem kell használni, ha el akarsz indulni, csak a kapcsolót elfordítani

Összességben egy nagyon takarékos, jól motorozható városi krúzerről beszélünk, ami a maga 1,2 milliós árcédulájával is egy ajánlott kategória, ha nem állna már így is több vas a garázsban mint kéne, én mindenképp beszereznék egy ilyet magamnak!

Fölülről látszik igazán, hogy mennyira virsli a felépítés. Ezzel a lányok is simán elboldogulnak, ha arrébb kell tolni

Fölülről látszik igazán, hogy mennyira virsli a felépítés. Ezzel a lányok is simán elboldogulnak, ha arrébb kell tolni

 

Fontosabb műszaki adatok:

Összlökettérfogat (cm3)

125

Motortípus

Léghűtésű, négyütemű, kétszelepes, SOHC-vezérlésű egyhengeres

Teljesítmény

7,1 kW (9,7 LE)/7500 f./perc

Forgatónyomaték

10,4 Nm/5000 f./perc

Olajmennyiség (liter)

1

Indítás

Elektromos

ABS rendszer

Egykörös ABS

Első fék

220 mm-es féktárcsa

Hátsó fék

130 mm-es dobfék

Első abroncs

70/90-17M/C 48P

Hátsó abroncs

80/90-17M/C 50P

Felni elöl

10 ágú, öntött alumíniumfelni

Felni hátul

10 ágú, öntött alumíniumfelni

Méretek (HxSzxM) (mm)

1915 x 720 x 1000

Üzemanyagtank kapacitás (liter)

3.7

Üzemanyag fogyasztás (l/100 km)

1,5 liter/100 km (WMTC szabvány)

Szabad hasmagasság (mm)

125

Menetkész tömeg (kg)

109

Ülésmagasság (mm)

780
A legjobb kép a végére maradt

A legjobb kép a végére maradt

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Trending