Kicsit mi most visszahúzódunk a cikkírástól, mert a motorosboltunkban nagyon sok a munka, ezért most arra összpontosítunk, de szeretnénk bíztatni benneteket, hogy írjatok nekünk teszteket a saját illetve bármilyen kipróbált motorról és ha ügyesek vagytok megtanítunk mindenre, hogy új motorokat is tesztelhessetek és írhassatok azokról is!
Jelen olvasói tesztben Tassi István írt nekünk a legújabb 2019 Honda Super Cub C125 modellről.

Az elmúlt 61 évben elmondható hogy a design nem sokat változott, a mai napig is egy szerethető, letisztult vonalat képvisel. Műszakilag az egyhengeres négyütemű blokk takarékos, a félautomata 4 sebességes váltó, könnyeden sikló városi cirkálóvá teszi a motort. Személy szerint én egy vintage CB400 Four nyergéből ültem rá, városi körülmények között nem kérdés, hogy praktikumban melyik gép győz. Fele akkora tömegével, és kecsesebb kasztnijával sokkal egyszerűbb a kocsik között lavírozni, és megérkezve is könnyeb betolni az udvarba a helyére mint nagyobb testvérét.

Akár egy vietnámi rizsültetvény is lehetne a háttérben, de ez itt egy hazai ültetvény
Elindulás előtt körbejárva a motort lehet érezni hogy 2019-ben járunk, LED világítások, érzékelős kulcs lopásgátlóval, ABS fék is jár az új Super Cubhoz, ami az önvezető autók korában nem meglepő, és elvárható dolgok egy vadi új motorkerékpártól. A világoskék/sötétkék színek nagyon jól állnak neki, a modern elemek ellenére megmaradt a klasszikus Super Cub érzés, kifejezetten jól néz ki a nagy légterelő elemekkel és az öt darab háromszöget formázó alufelni mintával.

Jobbról is jól néz ki a Super Cub
Pakolhatóságban – azzal a kivitellel ami nálam volt – nem igazán voltam elégedett, se a láb közé, se az ülés alá, se mögém nem tudtam rakni semmit. Véleményem szerint elfért volna valami tároló alkalmatosság rajta, ebből a szempontból sokkal praktisabb egy robogó. A cég kínálatában ott a PCX125 vagy az Sh125 is ami jobban megfelel erre a célra.
Megújult a HONDA PCX125

Csomagtér nincs, mert a benzintank van az ülés alatt. Igazi hátizsákkal motorozós bringa a Cub
Elindulva a géppel, hamar rá lehet érezni, könnyen kezelhető, minimális idő elteltével össze lehet csiszolódni vele. Az üléspozíció kényelmes, kellemes, tipikus négyütemű lágy hangja van. A nagy 17 colos kerekek előnyösek, rossz minőségű úton sem lehet érezni a kátyúkat, és az útról letérve sem kell félteni, persze endúrós képességeit azért nem próbálgatnám, de a földút, mező, kavicsos talajon gond nélkül elmegy. Nulláról 60-70 km/h sebességig gyorsan fel lehet váltogatni, a kocsisort messze magunk mögött hagyva dinamikusan el tudunk lépni. Ebből kiindulva, nem jelent neki problémát felvenni a tempót a Szentrendein, a vége 100 km/h, bár 80-tól már nem túl fickós, de nem is erre tervezték. Nekem szokatlan volt, hogy visszaváltásnál tempóból ad egy rántást, kuplung híjján ezen nem lehet javítani, így a motorfék használatát nem javaslom, marad a gázelvétel, hátsó és első fék. Pirosnál megállva négyesből egy mozdulattal üresbe rakjuk, majd egyesbe, indulásra készre téve a gépet.

Kuplung nélküli váltásokat teszt lehetővé a körváltó

17 colos felniken gurul, az IRC gumik tapadása azért nem első osztályú
Hegymenetben kifejezetten jól teljesített, keresve sem találni erre jobb helyszínt, mint a Kiscelli utca meredek emelkedője. Az alján álló helyzetből indulva, könnyedén repül felfelé, kettesben egész hatvanig gyorsult az éles kanyarig a 80 kg-os testemmel, jelét sem mutatva annak, hogy ez sok lenne neki.

A lényegi információkat mutatja a műszefal
Fogyasztása a gyár által megadott 1,5 litert ugyan nem teljesíti, nálam a tele tanktól az első figyelmeztetésig 136 kilométerre volt elég a 2,8 liter benzin. Valószínűleg volt még benne 20 km körül hatótáv, aminek kihajtását már nem forszíroztam, így is nagyon szép adat az 1,8 – 2 liter közötti fogyasztás.

A kulcs elég ha zsebedben pihen, nem kell használni, ha el akarsz indulni, csak a kapcsolót elfordítani
Összességben egy nagyon takarékos, jól motorozható városi krúzerről beszélünk, ami a maga 1,2 milliós árcédulájával is egy ajánlott kategória, ha nem állna már így is több vas a garázsban mint kéne, én mindenképp beszereznék egy ilyet magamnak!

Fölülről látszik igazán, hogy mennyira virsli a felépítés. Ezzel a lányok is simán elboldogulnak, ha arrébb kell tolni
Fontosabb műszaki adatok:
Összlökettérfogat (cm3)
|
125 |
|
|
|
|
|
Motortípus
|
Léghűtésű, négyütemű, kétszelepes, SOHC-vezérlésű egyhengeres |
|
|
|
|
|
Teljesítmény
|
7,1 kW (9,7 LE)/7500 f./perc |
|
|
|
|
|
Forgatónyomaték
|
10,4 Nm/5000 f./perc |
|
|
|
|
|
Olajmennyiség (liter)
|
1 |
|
|
|
|
|
Indítás
|
Elektromos |
|
|
|
|
|
ABS rendszer
|
Egykörös ABS |
|
|
|
|
|
Első fék
|
220 mm-es féktárcsa |
|
|
|
|
|
Hátsó fék
|
130 mm-es dobfék |
|
|
|
|
|
Első abroncs
|
70/90-17M/C 48P |
|
|
|
|
|
Hátsó abroncs
|
80/90-17M/C 50P |
|
|
|
|
|
Felni elöl
|
10 ágú, öntött alumíniumfelni |
|
|
|
|
|
Felni hátul
|
10 ágú, öntött alumíniumfelni |
|
|
|
|
|
Méretek (HxSzxM) (mm)
|
1915 x 720 x 1000 |
|
|
|
|
|
Üzemanyagtank kapacitás (liter)
|
3.7 |
|
|
|
|
|
Üzemanyag fogyasztás (l/100 km)
|
1,5 liter/100 km (WMTC szabvány) |
|
|
|
|
|
Szabad hasmagasság (mm)
|
125 |
|
|
|
|
|
Menetkész tömeg (kg)
|
109 |
|
|
|
|
|
Ülésmagasság (mm)
|
780 |
|
|
|
|
|

A legjobb kép a végére maradt