Csatlakozz hozzánk

Hírek

A Honda motorkerékpárba is hidrogént tankolna

Szabadalmat jelentett a legnagyobb japán gyártó, mely szerint fejlesztenék az üzemanyagcellás motorkerékpárokat

Közzétéve

ekkor

MotoStar

A Honda 20 éve gyárt hidrogénhajtású autót, a Clarity bizony már azóta létezik. Igaz csak a nagy vízen túl és ott is főleg Kaliforniában, de ezidő alatt volt idejük kitapasztalni a rendszer jó és rossz tulajdonságait is. Oly annyira, hogy a nemrég bemutatták a Calrity Fuel cell legújabb változatát is, amelyet már európában is lehet majd lízingelni.

Az infrastruktúra még nem elég fejlett, hiszen hidrogén töltőállomásból egyelőre nem sok van, de 2020-ra 520 töltőállomás elkészül az öreg kontinesen. Ez már bíztató szám és hihetünk is a becsléseknek, hiszen az elmúlt 10 évben pont a felére csökkent a hidrogénkutak telepítési illetve az üzemanyagcellák gyártási költsége.

Ez pedig ahhoz vezethet, hogy az autók után motorkerékpárokban is megjelenhet ez az új technika.


Az üzemanyagcellás rendszer működésének megértéséhez vissza kell emlékeznünk a fizikaórán látott vízbontási kísérletre. Amikor egy pohár vízbe egyenáramot vezetünk, a negatív póluson hidrogén, a pozitívon pedig oxigén keletkezik. Mivel ezúttal áramot szeretnénk nyerni, megfordítjuk a folyamatot: hidrogént és oxigént vezetünk az üzemanyagcellába, melynek eredményeképp áramot és vizet kapunk. Az áram táplálja az autó villanymotorját, a víz pedig kicsöpög az útra. Ilyen egyszerű.

A lokális károsanyagkibocsátás nulla. Ráadásul a hidrogént egyrészt ipari melléktermékből, másrészt megújuló energiával működő vízbontással nyerik, tehát a távolban sincsenek bőszen füstölő kémények.

forrás: HVG

Annyira előrehaladott már a dolog, hogy szabadalmat is adtak be a tüzelőanyaghajtású elektromos motorkerékpárra, amelynek már a váza is látható.

A fölső képen jól megfigyelhetőek a különböző részegységek.

Van egy hidrogéntartály az ülés alatt, míg a gép elülső vége azaz a mostani motorblokkok helyén, magát az üzemanyagcellát találjuk. A hátsó akkumulátor és az elektronikus vezérlődoboz az alsó rész alatt található, míg az elektromos motor a lengőkarba van beépítve és a hátsó kereket egy tengelyen keresztül hajtja.

Izgalmasnak ígérkezik az új hajtáslánc, már csak a fiatalokat kellene érdekelté tenni, hogy minél többen kezdjenek el motorozni.

Ha a Riding Assist is beépül a motorokba, amellyel szinte már lehetetlen elesni, akkor talán többen mernek majd megint új motorkerékpárokat vásárolni, és azzal közlekedni, hiszen a városi közlekedés még mindig motorkerékpáron a leggyorsabb.


A Honda új fejlesztése már az elektromos motorokat is megtámadta

MentésMentés

MentésMentés

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.

Trending