Hírek Műhely

A Honda motorkerékpárba is hidrogént tankolna

Szabadalmat jelentett a legnagyobb japán gyártó, mely szerint fejlesztenék az üzemanyagcellás motorkerékpárokat
Euromotor3
MotoStar

A Honda 20 éve gyárt hidrogénhajtású autót, a Clarity bizony már azóta létezik. Igaz csak a nagy vízen túl és ott is főleg Kaliforniában, de ezidő alatt volt idejük kitapasztalni a rendszer jó és rossz tulajdonságait is. Oly annyira, hogy a nemrég bemutatták a Calrity Fuel cell legújabb változatát is, amelyet már európában is lehet majd lízingelni.

Az infrastruktúra még nem elég fejlett, hiszen hidrogén töltőállomásból egyelőre nem sok van, de 2020-ra 520 töltőállomás elkészül az öreg kontinesen. Ez már bíztató szám és hihetünk is a becsléseknek, hiszen az elmúlt 10 évben pont a felére csökkent a hidrogénkutak telepítési illetve az üzemanyagcellák gyártási költsége.

Ez pedig ahhoz vezethet, hogy az autók után motorkerékpárokban is megjelenhet ez az új technika.


Az üzemanyagcellás rendszer működésének megértéséhez vissza kell emlékeznünk a fizikaórán látott vízbontási kísérletre. Amikor egy pohár vízbe egyenáramot vezetünk, a negatív póluson hidrogén, a pozitívon pedig oxigén keletkezik. Mivel ezúttal áramot szeretnénk nyerni, megfordítjuk a folyamatot: hidrogént és oxigént vezetünk az üzemanyagcellába, melynek eredményeképp áramot és vizet kapunk. Az áram táplálja az autó villanymotorját, a víz pedig kicsöpög az útra. Ilyen egyszerű.

A lokális károsanyagkibocsátás nulla. Ráadásul a hidrogént egyrészt ipari melléktermékből, másrészt megújuló energiával működő vízbontással nyerik, tehát a távolban sincsenek bőszen füstölő kémények.

forrás: HVG

Annyira előrehaladott már a dolog, hogy szabadalmat is adtak be a tüzelőanyaghajtású elektromos motorkerékpárra, amelynek már a váza is látható.

A fölső képen jól megfigyelhetőek a különböző részegységek.

Van egy hidrogéntartály az ülés alatt, míg a gép elülső vége azaz a mostani motorblokkok helyén, magát az üzemanyagcellát találjuk. A hátsó akkumulátor és az elektronikus vezérlődoboz az alsó rész alatt található, míg az elektromos motor a lengőkarba van beépítve és a hátsó kereket egy tengelyen keresztül hajtja.

Izgalmasnak ígérkezik az új hajtáslánc, már csak a fiatalokat kellene érdekelté tenni, hogy minél többen kezdjenek el motorozni.

Ha a Riding Assist is beépül a motorokba, amellyel szinte már lehetetlen elesni, akkor talán többen mernek majd megint új motorkerékpárokat vásárolni, és azzal közlekedni, hiszen a városi közlekedés még mindig motorkerékpáron a leggyorsabb.


A Honda új fejlesztése már az elektromos motorokat is megtámadta

MentésMentés

MentésMentés

Comments

comments

KTM

Hírlevél feliratkozás



INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

MPS Vespa-MV