Csatlakozz hozzánk

Hírek

A Honda még mindig az élen jár a fejlesztésekben!

A saját, és 5 művész szemén át is megnézheted az X-ADV-t

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

A HONDA X-ADV-t talán már nem kell bemutatni. Vagy mégis?

Kifinomult, mégis kemény.

A HONDA X-ADV egy különleges kategóriateremtő modell, amivel a hétköznapokon kényelmesen el lehet lavírozni a városi zűrzavarban, hétvégén pedig a durvább terepen is lehet vele tombolni.
Két év kellett, míg Milánóból a boltokba került, most már köztünk járnak…
Kívül-belül az olaszországi Honda R&D központja tervezte, és teljesen új színt hozott a kalandmotor választékunkba. Kifinomult, mégis kemény. Nincsen hozzáfogható.

Ezzel a motorral tényleg a nyakadba veheted a világot! Mondjam, vagy mutassam?
Legyen kicsit mindkettő. 😉

Masszív építésmód

-Masszív építésmód

Az X-ADV vadonatúj, páratlanul erős csőváz köré épül, ennek köszönhető a terepen is biztos úttartást és a könnyű kezelhetőséget ad. Küldheted neki bátran, nem fog szétesni! 😉

Sokoldalúságához a 21 literes, ülés alatti tárolórekesz is nagyban hozzájárul.

-Megszűntek az elérhetetlen távolságok

A földút sem akadály

A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, 153 milliméteres rugóúttal büszkélkedő, fordított teleszkópok rugó-előfeszítését és húzófokozati csillapítását szabadon állíthatod. Hátul Pro-Link himbarendszerre ültetett központi rugós-tag dolgozik, itt a kerék 150 milliméteres tartományban mozoghat fel s alá. Hogy semmi se állhassa az X-ADV útját, a szabad hasmagasságot 162 milliméterben határoztuk meg – ez már bőven elegendő az alkalmi földutas kalandokhoz.

-Kiemelkedő fékhatás

A blokkolásgátlóval felszerelt fékrendszerrel a legmostohább időjárási és útviszonyok közepette is magabiztosan lassíthatsz. A fékerő kimagasló, mégis finoman és pontosan adagolható.
Az első villa minden paraméterében állítható, így mindig az aktuális útviszonyokhoz hangolható a csillapítás.

-Erőviszonyok

Az X-ADV 745 köbcentis, folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres, hosszú löketű, nyolcszelepes motorja rendkívül erős az alsó és középső fordulatszám-tartományban, 68 Nm-es forgatónyomatéka 4750-as percenkénti főtengely-fordulatnál jelentkezik. Abban biztos lehetsz, hogy úgy ki tudsz vele lőni a lámpánál, hogy tátott szájjal néznek majd az ott állók.

Egy motor, ami minden percben útra kész.

A két kiegyensúlyozó-tengely könnyedén kioltja a magas fordulatszámon jelentkező kellemetlen rezgéseket, de nem ront a 270 fokos főtengely-elékelésű motor és a kipufogórendszer jellegzetes hangzásán.

-Fogyasztás

Hát vele nem fogsz sűrűn tankolni járni. 🙂 A 36 mm-es fojtószelepház és a PGM-FI befecskendező rendszer mindig a megfelelő mennyiségű üzemanyag-levegő keveréket juttatja be a hengerekbe, így az X-ADV gond nélkül teljesíti az EURO4-es környezetvédelmi előírásokat. A kedvező fogyasztás és a 13,1 literes üzemanyagtartály körülbelül 300 km-es hatótávolsággal ruházta fel a modellt.

Az tuti, hogy elhízni nem fog amilyen keveset eszik. 🙂

-Mindenkire szabva

Három üzemmódban használható, dupla-kuplungos automatikus váltó.

A rendszer két automatikus és egy kézi kapcsolású üzemmódot kínál fel számodra. Összevetve a többi DCT-vel felszerelt modellel, az X-ADV esetében később vált fel az elektronika. Ez főként városban hasznos, hiszen a nyomatékot kihasználva könnyebbek és gyorsabbak az előzések, megy mint a golyó.

Hatfokozatú erőátvitel

Figyelj, nem olyan bonyolult. Tulajdonképpen két kuplung kapcsolódik a motorhoz, s mindkettőt külön elektrohidraulikus rendszer működtet. Az egyik tengelyén az első, a harmadik és az ötödik fokozat fogaskerekét találjuk, míg a másikon a másodiké, a negyediké és a hatodiké kapott helyet. Menet közben nem is igazán érezni, hogy nem hagyományos váltó továbbítja a motorerőt, neked esetleg annyi tűnhet fel, hogy a kapcsolások fel és le is sokkal gyorsabbak, simábbak.

Te csak kiválasztod, hogy milyen stílusban szeretnél motorozni, és az X-ADV dupla-kuplungos automatikus váltója mindent elintéz helyetted. 😉

Csinos hátsó 🙂

Összegezve; ha már megvetted ezt a vagány gépet, nincs más dolgod mint telerakni sok-sok ezer kilométerrel, és vigyorogva élvezni az utazást! 🙂

-Design:

Honda Europe új modelljének bemutatására felkért Öt művészt, más-más országokból, hogy az alkotásaikon keresztül ábrázolják, hogyan látják az X-ADV-t.

Két mérnök vezette ezt a projektet: Daniele Lucchesi és Maurizio Carbonara, a Honda Róma K + F központjában.
Lesd meg a videókat. Érdekesek. 🙂

Francesco Bongiorni – Italy:

Thomas Forsyth – UK:

Tobias Wüstefeld – Germany:

Eduardo Bertone – Spain:

François Morel – France:

 

 

 

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending