Most vált teljessé a Honda idei modellválasztéka, bemutatkozott ugyanis a márka zászlóshajójának tekinthető Honda Gold Wing 2021-es változatai.
Jó sokáig elhozták a modellbemutatót amit rendes esetben Milánóban az EICMA kiállításon szoktak megtenni, most két hónapot csúszott. Volt idő a frissítésre bőven, pedig a nemrég 2018-ban átfogó frissítésnek alávetett ikon minden idők legkarcsúbb, legkönnyebb és legfordulékonyabb Gold Wingjeként lépett színre, s olyan műszaki csemegékkel örvendeztette meg a vásárlóközönséget, mint a monumentális, 1832 cm3-es erőforrás vagy a hétfokozatú DCT váltó.
Hogy a típus megőrizhesse vezető szerepét, a 2021-as évre még kifinomultabbá tették a mérnökök. Például új, modernebb audiorendszert és hangszórókat építettek be, a fényezések választékában pedig megjelent a Pearl Deep Mud Grey összeállítás, amelynek különlegessége a narancsszínben pompázó első sárvédő, motorburkolat, fényszórókeret, üzemanyag-tartály és farokidom.

A kifejezetten hosszú utazásokra optimalizált Gold Wing Tour még praktikusabbá és kényelmesebbé vált. Erről tanúskodik a 61 literesre növelt, két teljes értékű bukósisak befogadására alkalmas túradoboz, az új, szarvasbőr-műbőr üléskárpit és az utas még kényelmesebb szögben álló háttámlája is. A 2021-es GL1800 Gold Wing Tour méltóságteljes Gunmetal Black Metallic és fenséges Candy Ardent Red színben lesz elérhető.
Bár sok közös vonással büszkélkedhetnek, a két Gold Wingnek megvan a maga személyisége és kisugárzása.
Bármelyik mellett is dönt a vásárló, modern, műszaki fejlettség és teljesítmény terén is kimagasló motorkerékpárt vihet haza, ami összetéveszthetetlen bármely más modellel.

Gold Wing 2021
Nem csoda tehát, hogy a Gold Wing koronázza meg a Honda 2021-es kínálatát. Nem is akármilyen kínálatát! Összesen 24 új, illetve frissített modellt forgalmaz idén térségünkben a gyártó, kezdve a léghűtéses Vision 110 robogótól, egészen a lenyűgöző Gold Wingig bezárólag. A paletta különlegessége, hogy a Honda egyedülálló fejlesztői tapasztalatának köszönhetően kortól, nemtől és ízléstől függetlenül bárki megtalálhatja a számára ideális kétkerekűt – egyszerűen minden élethelyzetre, feladatkörre van ideális motorja a vállalatnak.

Gold Wing Tour 2021
Legfontosabb újítások
- Mindkét változat új, továbbfejlesztett audiorendszert kapott
- Új, kortárs színek jelentek meg a fényezések palettáján
- A Tour kivitel még praktikusabb és kényelmesebb lett
Nem jelentenek kivételt ez alól a gyorsasági motorok szerelmesei sem, hiszen ott az elképesztő menetteljesítménnyel bíró CBR1000RR-R Fireblade, és két kisebb testvére, a CBR500R és a CBR650R, ami a hétköznapokba csempészi át a motorversenyek semmihez nem fogható hangulatát.
A kalandorokat nemcsak a legendás Africa Twin, illetve transzkontinentális utakra szánt verziója, az Africa Twin Adventure Sports várja, hanem számos kisebb, de roppant élvezetes gép is, beleértve az NC750X-et és a CB500X-et, sőt az X-ADV szabadidő-motort is.
A nakedek megszállottjait a Neo Sports Café család tagjai nyűgözhetik le, közöttük a CB1000R-CB1000R Black Edition párossal, valamint a CB650R-rel és a CB125R-rel – ezek bizony kivétel nélkül gazdagon felszerelt, roppant kívánatos paripák, akárcsak a custom szegmensben hódító rebellis duó, a CMX500 Rebel és a CMX1100 Rebel. Utóbbiak főként a nagy furatátmérőjű, karakteres erőforrásnak köszönhetik különleges mivoltukat.
Ha népszerűségről van szó, bizony nem panaszkodhatnak a Honda kisebb gépei sem. A Forza 125, az új Forza 350 és a szintén új, DCT váltóval felszerelt Forza 750 egyaránt prémium színvonalat képvisel, csak úgy, mint a kisebb, A1-es jogosítvánnyal is vezethető robogók (pl. Forza 125, PCX125, SH125 és Vision 110) és motorkerékpárok (CB125F, CB125R és MSX Grom).

A 11 évvel ezelőtti modellhez képest jócskán összement a Gold Wing, emlékszem olyan volt vele közlekedni, mint egy kisebb autóval. Nem is fértem el vele úgy, mint a 2018-as modellel, aminek a tesztje sajnos eltűnt az éterben az oldalfejlesztések során… Csak ezt a régi bemutatót találtam az archívumban…
Barbara és a GoldWing