Csatlakozz hozzánk

Tesztmotorok

Szebb, jobb, nagyobb! Honda Forza 300 teszt.

Megújult a Honda Forza 300 robogója teljesen a 2018-as modellévre. Megfelel az EURO4-es szabványoknak, jobban el lehet férni rajta, a futóműve sportosabb és kevesebbet fogyaszt mint az elődje. A Forza 300 teszt most videós formában jelentkezik

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szeretem amikor egy modellfrissítés során meghallgatnak bennünket újságírókat, és abba az irányba viszik a fejlesztést, amit mi szakértők javasoltunk. Ez történt most is, hiszen az öt éve bemutatott Forza300 modellen kifogásoltakat mind kijavították, és most itt a majdnem tökéletes közlekedési eszköz, amit viszonylag jó áron bárki megvásárolhat.


Honda Forza300 Menetpróba


Látszik, hogy végre az európai méretű motorosok igényeit vették figyelembe amikor a méreteit megálmodták. 170-190 centiig mindenki kényelmesen elférhet rajta.

A teljesen LED-es első lámpa messziről felismerhető, a front felület azzal, hogy az indexbe rejtették a helyzetjelzőket egész messziről is jól érzékelhető a forgalom többi résztvevője számára. Reméljük kevesebb bamba autós áldozatává esnek az ilyen motorkerékpárok, amelyek jobban észrevehetőek!

Tökéletesen dolgozik az első ABS-szel felszerelt első fék, a fékhatás is makulátlan, ahogy a 15 colos felniken feszülő Pirelli Diablo Scooter gumik tapadása is. Nagyon jó továbbá, hogy az első sárvédő hátsó része ilyen mélyre lenyúlik, mert sokkal kevesebb sarat kell kipucolni a mögötte lévő idom belsejéből. Aki szép tisztán szereti tartani a motorját, az nagyon fog ennek örülni.

Ebből a szögből ritkán látjuk általában a robogónkat, de innen jól megfigyelhető az a vázra hegesztett két háromszög formájú vaslapocska, amely a kipufogót és a motorblokk alját védi a magasabb padkákra való felhajtás közben szerezhető sérülésektől.

Az első teleszkóp sajnos minden úthibát közvetít a kormányra, ezáltal a vezető kezeit folyamatosan megviselik még a legapróbb bukkanók is. Körülbelül olyan érzés, mint egy teleszkóp nélküli biciklivel downhillezni. A berugózás megkezdése lehetne sokkal finomabban csillapított. A nagy tempós kanyarvétel viszont ezekkel a sportosan keményre hangolt teleszkópokkal igazi élmény.

A helyzet és irányjelzőt is magába foglaló tükrök egy mozdulattal behajthatóak, amit a videóban el is mondtam hogy miért is szörnyen praktikusak.

Végre egy olyan robogó, aminek kényelmes az ülése és el is fértem rajta, bár ha rajtam múlna, akkor ezt a deréktámaszt megszüntetném, mert szerintem teljesen felesleges. Sokkal jobb egy teljesen lapos ülés.

A hátsó zárófény is LED-es, amely messziről jól észrevehető. Formája kicsit olyan, mint egy birodalmi rohamosztagos arca. 🙂

A hátsó rugóstagok is lehetnének finomabban hangolva, de az elejénél mindenképp jobban működnek. Szerencsére a MotoPartsShopban vásárolható YSS vagy Bitubo rugóstag, ha igényesebbet szeretne a gazdája, még a beszerelésben is tudunk segíteni.

Ügyesen elrejtették az utas lábtartóját is, behajtva nagyon szépen eltűnik az idomban, kihajtva pedig a helyzete is remekül megfelel a hátul utazó számára.

A kormány végére krómozott súlyt helyeztek, amely végre nem a szokásos fekete, ezáltal sokkal elegánsabbnak tűnik. A kormány hajlítási szögei kényelmesek, magasságát mintha rászabták volna az én 186 centimre. Kissé sportosra vették a testtartást a tervezők, de nem annyira, mint pl. egy Gilera Nexus 300-on.

A kipörgésgátló kapcsolója is itt kapott helyet, azonban ez egy CVT váltós robogón inkább  csak marketing fogás, mert értelme nem sok van. Csak akkor dolgozott, ha kavicsos talajon teljes gázzal indultam, direkt úgy, hogy kipörgessem a kereket. Normál gyorsítás során szerintem soha nem fog dolgozni, de el lehet mondani a kávézóban a többi motoros barátunknak, hogy ebben biza’ ilyen is van.

A sebességmérő és a fordulatszámmérő jól olvasható, a középső LCD panel pedig rengeteg információval lát el. Igényes a kidolgozás a kormány táján, semmibe nem lehet belekötni. Pedig próbáltam. 🙂

Szivargyújtó aljazot kapott a gép, USB-t viszont sajnos nem, így egy szivargyújtóba dugható USB átalakítóra szükség van, ha telefont akarunk tölteni. Mondjuk nem egyszerű egy Ram Mount X-Grip telefontartót felhelyezni a gépre, de nem lehetetlen. A Budapest 1026. Szilágyi Erzsébet fasor 17-21. szám alatt lévő MotoPartsShop.hu persze ezt is meg tudja oldani.

Ha a motor felé közelítünk a zsebünkben lapuló kulccsal, a forgókapcsoló érzékeli a jeladót és már el is lehet fordítani, viszont ha távolabb megyünk, akkor reteszeli a kapcsolót 0-állásba, a kormányzárral együtt.

 

Támogatás

Szeretnétek több motortesztet olvasni? Akkor kérlek támogass minket pár liter üzemanyag árával, mert sajnos a mi készleteink is végesek.

A tesztek készítéséhez szükségünk lenne a segítségetekre, mert mint mindenkinek nekünk sem adják ingyen az üzemanyagot. A hirdetési bevételeink sajnos már nagyon megtorpantak, így kénytelenek leszünk számítani rátok Kedves Olvasók, ha több tesztet szeretnétek. Kérjük olvasd el ezt az oldalt és ha érted amit írunk, akkor támogasd a szerkesztőséget rendszeresen néhány liter benzin árával.

MPS Turismo
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Támogatás

 

TesztMotor.hu Támogatás

Ft
Válassz fizetési módot
Személyes adatok

Támogatás Összege: 2,000Ft

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending