Csatlakozz hozzánk

Hírek

HONDA – EICMA 2019

A Milánóban eddig bemutatott 5 Honda motorjából kettő koncepció, három pedig “késztermék”

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Írta: Évi és Zee

Honda CB650R

A Honda CB650F nem volt rossz motor, de semmi kiemelkedőt se tudott mutatni a többi gyártóhoz képest, sem stílusban, sem teljesítményben. Most viszont azt állítja a Honda, hogy mindennek vége, itt az új CB650R, teljesen új külsővel és frissített belsővel. Mondhatni csatlakozott a CB125R, CB300R és CB1000R stílus családba, hiszen a 2019-es modell lefogyott, erősebb lett és felvette a Honda Neo Sports Café tulajdonságait idéző külsőt is. Klasszikus dizájn elemek találkoznak a modern stílussal és technológiával.

Az új váz, tank és egyéb alkatrészeknek hála 6 kilóval könnyebb az új modell, valamint 5%-al nagyobb teljesítményre képes az 1000 rpm-el kitolt szabályzásnak és egyéb apró módosításoknak köszönhetően. Továbbá a nyomatékgörbe is egyenletesebb és erősebb lett. Az 1.9 kilóval könnyebb váz merevebb villanyakat és rugalmasabb oldalrészt kapott, na meg persze egy 41 mm-es Showa SFF villát, melynek előfeszítése és csillapítása is állítható. Erre a villára aggattak még egy radiális, négy dugattyús, 310 mm-es tárcsákkal rendelkező Nissin fékrendszert. És ki gondolta volna, az öntött alumínium felnik is újak.

A vezető pozíciója némileg előredőlősebb lesz, mert a csutka kormány 13 mm-el előrébb és 8 mm-el lejjebb került, a lábtartók pedig hátrafelé 3, felfele pedig 6 mm-t mozogtak az elődhöz képest. Szerencsére az ülés magasság maradt 810 mm. A műszerezettség is megújult, a CB500 család LED egységét kapta meg a CB650R, ami nem rossz darab, de az CB1000R ízlésesebb műszerezettsége még jobb lett volna. Ha hinni lehet a japánoknak, eltűnt az 5500-as fordulatnál jelentkező nyomaték lyuk is, valamint a nagyobb furatú kipufogó, a magasabb teljesítmény, az átdolgozott külső és az agresszívabb ülés pozíciónak hála még az sem kizárt, hogy sikerül megidézni a mai napig imádott CB600 Hornet sikerét.

Honda CBR650R

De ne hagyjuk ki a jóból a sportmotor rajongókat sem, a japánok villantottak ugyanis egy CBR650R-t is, ami a CBR650F verziót hivatott leváltani. A mechanikus változások totálisan megegyeznek a CB650R újításaival, így azokat nem soroljuk fel újra. Legyen elég annyi, hogy 8%-os javulást sikerült elérni a súly-lóerő arányban, ami már bőven az utcán érezhető tartományba esik. A kormánycsutkák és lábtartók is megegyeznek a CB650R méreteivel, ahogyan az ülés is. Összességében tehát sportmotorhoz képest nem egy nagyon kézen álló pozitúrát kíván a motor, de a külseje erősen hajaz a CBR1000RR megjelenésére, ami mindenképpen jó pont. Látszik, hogy leginkább a 600RR megszűnése által hagyott űrt igyekszik pótolni a Honda, egy talán nem annyira drasztikus sportmotor formájában. Nem téved nagyot az, aki az RR széria előtti CBR 600 F evolúcióját, vagy újragondolását véli felfedezni ebben az új modellben. Csak ahhoz nem volt rendelhető az opcionális gyorsváltó.

HONDA CB500F

Az A2-es jogosítvánnyal is vezethető markáns, agresszív megjelenésű, változó keresztmetszetű CB500F, elvékonyodó kormányt kapott, váltófokozat-visszajelzés és a felváltások (Shift Up) esedékességére figyelmeztető lámpát, amit a vezető is bármikor működésbe hozhat. Az erőforrása nyolcszelepes, soros, kéthengeres folyadékhűtésű, már alacsony fordulatszámon elképesztő erővel tolja előre a gépet. Csúcsteljesítménye 47,6 LE. A maximális menetbiztonság érdekében a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló és a kuplungasszisztens immáron az alapfelszereltség része, és szériatartozék a folyadékkristályos műszeregység, valamint a LED irányjelző is. Állítható rugó-előfeszítésű első villával és fejlettebb központi hátsó rugóstaggal szerelték fel, és a könnyű kis 189 kg tömegű gépet 35 mm átmérőjű acélcsövekből készített vázzal és kifinomult futóművel társítottak. Az ideális súlyelosztásra és a tömeg-középpontosításra nagy hangsúlyt fektettek, erről árulkodik a hátsó villa „előrehozott” bekötési pontja, valamint a páratlan fordulékonyság és úttartás. Üzemanyagtartálya 17,1 literes, és kedvező fogyasztást ígér. A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokból összeállított első villa 120 mm-es rugóúton jár fel és alá, ami hatékony csillapítást garantál. Akár csak a sportmotorokon, hátsó futóművében egycsöves rugóstag dolgozik. A CB500F váltója az RR testvérből származik, szériafelszereltségként adott, kuplungasszisztenssel és nyomatékhatárolóval ellátott.

Honda CB125X és CB125M koncepció modellek

A Honda fejlesztőcsapata két nyolcadliteres koncepcióval rukkolt elő Milánóban.

A vörös CB125M a csupasz utcai supermoto dizájn képviselője. Minimalista  és futurisztikus formavilágát éles részletek mint a magasra húzott faridom, vagy a LED-es fényszóró teszi látványossá. Szerintem a két modell kicsit hajaz a Husqvarnákra, és persze itt is a fiatalok a célközönség.

A fehér CB125X kinézetre kissé sportosabb, terepre kívánkozik. Letisztult hatást kelt a vázzal egybeolvadó nyereg az orrészen a három lámpaegység.

HONDA CB500X

Az A2-es jogosítvánnyal is vezethető Honda CB500X kifinomultabb, átrajzolt idomzata mellett megmaradt terepes stílusa. Rugóútja immár hosszabb, egycsöves hátsó rugóstaggal, kényelmesebbé tett üléspozícióval és 19“-os első kerékkel és változó keresztmetszetű kormánnyal büszkélkedhet. A nyolcszelepes, folyadékhűtésű, soros, kéthengeres erőforrás csúcsteljesítménye 35 kW (47,6 LE), 17,5 literes üzemanyagtartállyal, szabályozható rugó-előfeszítésű első villával és állítható fékkarral tették vonzóbbá.

Az új, kétdobos kipufogórendszer jellegzetesebb hangon dalol elődjénél, a kuplungasszisztens és a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (csúszókuplung) pedig ezentúl alapáron jár a modellhez. A szintén újdonságnak számító, folyadékkristályos műszeregység nemcsak az aktuális váltófokozatot mutatja, hanem a felváltások (Shift Up) esedékességére is figyelmeztet, és immáron az irányjelzők is LED-ek, csak úgy, mint a többi lámpa. Szélvédő konzolját csövekből állították össze, ehhez könnyedén illeszthető a GPS-tartó. Szemben a hagyományos motorokkal, a helymeghatározó itt a műszeregység felett is elhelyezhető, nem takarja el a kijelzőt. A 179 kilogrammos motorkerékpárnak 35 mm átmérőjű acélcsövekből készített váza van. A 310 mm-es, hullámos peremű, kétdugattyús nyereggel társított első féktárcsa 240 mm-es, szintén hullámos peremű, ámde egydugattyús féknyereggel felszerelt hátsó tárcsával dolgozik együtt, a blokkolásgátló szériatartozék.

A CBR1000RR FIREBLADE és CBR1000RR FIREBLADE SP további újításokat kapott

• Kifinomultabb gázreakciók és lágyabban beavatkozó Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control – HSTC)

• Az Egykerekezés-gátló immáron nem a HSTC része, hanem különálló eszközként segíti a köridők lefaragását

• A gázreakciók finomításának köszönhetően jobban érezhetők a motor „rezdülései” a kanyarok bejáratánál, és dinamikusabb a gyorsulás a kijáratoknál

• Mérsékelték az ABS-beavatkozás szintjét nagy sebességű motorozásnál

• Megújult színvilág mindkét modellváltozatnál

Az új modellek ára a következő:

Az árak  – bruttó, regisztrációs adóval:

CBR500R              2 229 000 HUF

CB500F                2 049 000 HUF

CB500X                 2 229 000 HUF

CB650R                 2 629 000 HUF

CBR650R              2 889 000 HUF

 

 

 

 

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending