Csatlakozz hozzánk

Hírek

A Honda dicső múltja és jövője a Glemseck 101 fesztiválon

Most hétvégén, a németországi Leonbergben zajlik az immáron hagyományosnak mondható Glemseck 101, ahol a Honda hat épített gépet leplez le, s ezek egyikét indítják is a nyolcad mérföldes, „Sprint International” névre keresztelt meghívásos versenyen.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Az idén megrendezésre kerülő 13. GLEMSECK 101 augusztus 31-től, szeptember 2-ig várja rajongóit.

  • MickDoohan újra bőrruhát ölt, és benevez a nyolcadmérföldes „Sprint International” versenyre, mégpedig egy nemrég napvilágot látott, különleges CB1000R-rel
  • Fél tucat egyedi Hondát csodálhat meg a nagyközönség, melyek közül három napjaink motorjaiból készült, míg a másik háromhoz a japán gyár klasszikusai szolgáltak alapul

    A Honda hat épített gépet leplez le, s ezek egyikét indítják is a nyolcadmérföldes, „Sprint International” névre keresztelt meghívásos versenyen.

    A hatosfogat tagjai közül három a hetvenes évek klasszikusaiból készült:

    -A jellegzetes CX500 már jó ideje a motorépítők egyik kedvence, a hosszirányban rögzített V2-esről elhíresült masinát ezúttal a dartfordi Libra Coachworks szakembere, Michael Michael vette kezelésbe. A díjnyertes kétkerekű alkatrészeit kézzel formálták, beleértve a díszes varrással ékesített nyerget és a mester „kézjegyét” viselő kipufogót.

    -Szintén párját ritkító a világ első sorozatgyártott superbike-ja, a CB750 – a legendás modell ezúttal a Kaspeed Customs műhelyében született újjá. A családi vállalkozás tagjai több mint kétszáz munkaórát töltöttek a négyhengeres Honda csinosításával, amely háromdimenziós számítógépes tervezés segítségével nyerte el végső, rendkívül harmonikus formáját. Egyebek mellett csinosabb alumínium első sárvédő, átdolgozott, karcsú üzemanyagtartály és klasszikus café racer farokidom teszi még vonzóbbá a Honda egykori sportmotorját.

    -Glemsecken jelen lesz a hetvenes évek ikonja is, a tetőtől-talpig átalakított ezres Gold Wing, mely Roy Holtman munkáját dicséri. A holland szakember megőrizte a GW letisztult vonalait, ugyanakkor még hangsúlyosabbá tette a négyhengeres erőforrást, emellett egyedi tankkal, üléssel és kettő-a-kettőbe kipufogórendszerrel szerelte fel a motort. Mindezt megkoronázza a katonai stílusú, szintén Gold Wing emblémát viselő, zárható csomagtartó.

    MPS Turismo
    AIRFLITE
    MPS RAM MOUNT
    MPS AUTOMAG
    MPS Vespa-MV

    Természetesen napjaink legnépszerűbb Hondái, pontosabban ezek átiratai is jelen lesznek a fesztiválon:

    -Óriási sikert aratott Európában az idén visszatért Monkey, s ez nem is csoda, hiszen a modellben tökéletesen ötvözték a régies, szerethető formát az olyan műszaki csemegékkel, mint a LED-es lámpatest, a fordított első teleszkóppár, a kifinomult, helyzetérzékelővel társított blokkolásgátló vagy éppen a folyadékkristályos kijelző. A lakóautó-tulajdonosok körében oly népszerű Monkey ezúttal Dirk Öhlerking kezei között született újjá a Kingston Custom műhelyében. A német szakember kifejezetten a Glemseck 101-re építette a flattracker stílusú kétkerekűt, mélyreható munkája során átalakította a vázat, lecserélte a kormányt, egyedi nyerget és kipufogót gyártott, míg a gép lábtartóit egy 1976-os Honda Elsinore 125-ről kölcsönözte. Mindezt megkoronázza a rendkívül igényes, arany és Honda-trikolor fényezés, mellyel igazán ámulatba ejtő lett a japánok újdonsága.

    -A Monkey-hoz hasonlóan Németországból származik Jens Kratschmar páratlan CB1000R-je is, ami a Neo Daemon nevet viseli. A Honda idei kínálatának egyik ékkövét fényvisszaverő VTN-köntösbe öltöztették, különleges, fehérre festett kipufogóból tör elő az ezres négyhengeres hangja, s kormányát, fékcsöveit, visszajelzőit és kezelőszerveit is lecserélték a még harmonikusabb végeredmény érdekében.

    -Szintén CB1000R-ből készült a felhozatal talán legérdekesebb darabja, ezt a brit Honda Racing szakemberei építették, mégpedig az ötszörös gyorsasági motoros-világbajnok, Mick Doohan számára. A nyolcadmérföldes „Sprint International” versenyen debütáló Honda úttartásáért – a Fireblade SP-ről ismert –Öhlins futómű felel, emellett Akrapovič kipufogóval, Brembo fékrendszerrel, egyedi lengővillával és tengelykapcsolóval, no meg a Rizoma szemet gyönyörködtető kezelőszerveivel vált még csábítóbbá. A sajátos, „Neo Sports Café” stílusú Glemseck CB1000R – a Monkey-hoz hasonlóan – arany és trikolor fényezéssel lép a nagyközönség elé.

A látogatók ízelítőt kaphatnak a Honda jelenlegi, illetve a hetvenes években tündöklő modelljeiből, a megjelent motorok közös pontja, hogy egytől-egyig a legnagyobb, évente megrendezett európai esemény, a Glemseck 101 szellemében születtek. Arról nem beszélve, hogy tökéletesen megtestesítik a cégalapító, Soichiro Honda gyakran emlegetett mottóját: „Az a valódi boldogság, amikor tudásodat és készségeidet latba vetve létrehozol valami újat.”    

Mélyen gyökerező motorsporthagyományok Dél-Németországban

A háromnapos Glemseck 101 fesztiválra a világ minden tájáról özönlenek a motorsportrajongók. Németországban ez a legnagyobb épített retró motoros szabadtéri rendezvény, ahol nem csak bámészkodni lehet, hanem drukkolni is a versenypálya széléről az aszfalton egymásnak feszülő két- és négykerekű veteráncsodáknak a legendás glemsecki Solitude versenypályán.

2017 – A sprint –
Freddie Spencer küzd saját építésű Fireblade-jével egy VFR1200F ellen.

Három napig, két forró éjszakán át ébredhetnek a kempingben a vendégek a motorokból áramló erőteljes muzsikára, akik tulajdonosai már az 1/8 mérföldes sprintekre melegítik be a legvadabb, izgalmas és látványos kerékpárjaikat. Ezen kívül élőzenével, különleges fellépőkkel, mindenféle színpadi show-val, filmvetítésekkel, vezetett kirándulásokkal a környéken, és bemutatókkal szórakoztatják a nagyérdeműt.

A szörny –
Teljesen átalakított CBR1000RR-ünk.

Az első Glemseck 101-et 2005-ben tartották meg először, s azóta minden év szeptember első napjain övék a terep, és lepik el az ország minden tájáról a rajongók. A találkozón naponta körülbelül 10 ezer látogató szokott megjelenni, a rendezvénysorozatnak eddig már több mint 75000 látogatója volt.

Kockás zászló –
Hogyan kezdődnek a futamok?

Az eddigi tizenkét esemény tapasztalataiból és a nemzetközi résztvevők, szponzorok és klubok részvételének köszönhetően az esemény szellemisége szépen kiforrta magát, és határozottan megalapozott a német és az európai motorkerékpár-színterén. A Glemseck 101 kiváló hírnevet szerzett az összes motorkerékpár-kiadványban (nyomtatott és online), valamint minden társadalmi platformon.

X-AXIS –
Egy átalakított CB750 a profi motokrosszversenyző Billy MacKenzie-től.

A rendezvény a legnagyobb egyedi motorkerékpáros találkozó Németországban, ahol a Café Racer kultúra legvagányabb példányai is mindig jelen vannak.

Hazai pálya – A Honda kiállítási területe a 2017-es Glemsecki találkozón.

A fesztivál találkozási helyként is szolgál a nemzetközi tervezők, mérnökök, fejlesztők és motorkerékpárjaik számára, csakúgy mint a nemzetközi személyiségeknek, versenyzőknek és divatdiktátoroknak.

Ha belevágnál ebbe a kalandba, ITT keresd őket!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending