Csatlakozz hozzánk
MPS SC Vintage

Tesztek

Honda CRF450L teszt

Aki ismer, az tudja, hogy van egy különös fixációm az egyhengeres öreg endúrók iránt. Napi szinten egy 1982-es Yamaha XT500-ast hajtok, aminek a szerelem-fejfájás aránya 1:1. Ezért is jöttem lázba, amikor bejelentették, hogy piacra dobják a Honda CRF450L -t, amely egy utcán is legálisan használható dual sport motor

Közzétéve

ekkor

Honda CRF450L
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Valószínűleg az összes videót és review-t megnéztem róla a neten, amikor Benkő Zsoltival folytatott beszélgetés során felmerült a lehetősége egy egyhetes tesztvezetésnek. Mivel napi szinten sóvárogva néztem a Váci úton kiállított példányt a kirakatban, így nem kellett sok győzködés, hogy rávágjam az igent.

Igazi krosszmotoros kiállással rendelekezik a Honda CRF450L

Igazi krosszmotoros kiállással rendelkezik a Honda CRF450L, csak van rajta lámpa és tükör is

Lehet, hogy az XT-vel sok a nyűg, de nem igazán találtam olyan motort, ami ennyire kielégítő lenne városi használat és laza terepezés során, arról nem beszélve, hogy a benzinkutakon idegenek kezet ráznak velem és gratulálnak hozzá. A videókat nézegetve abba a hitbe ringattam magam, hogy talán a Honda CRF450L-je lehet az a motor, ami az XT-m lenne, ha ma gyártották volna. A másik kérdés, ami felvetődött bennem, hogy ér-e a motor 3 millió forintot?

Vajon megéri az árát a Honda utcai krosszmotorja?

Vajon megéri az árát a Honda utcai krosszmotorja?

A tesztvezetés egy kedd délutáni napon kezdődött. Előhozták a motort a garázsból, pont olyan volt, mint a képeken és a videókon, csak most még jobb, hiszen mindjárt ráülök és elviszem.

Gyors ismertetés és nem túl fájdalmas búcsú után már a varrógép hangú egyhengeresen ültem az Üllői úton. A motor magas, de 183 centimmel erőltetteten, de telitalppal állok a földön. Ha az úton gödrök vannak ott már azért érhetnek meglepetések. Nálam nehezebb játékosok alatt jobban összeül. Mindenki az erejére panaszkodik, hogy ez egy túlságosan lebutított 450-es, de nekem, mint napi felhasználónak az első igazi probléma akkor jelentkezik amikor az ember ráül. Az ülés borzalmasan kényelmetlen utcai közlekedésre! Keskeny és kemény, úgy érzed, mintha alulról kettévágnának… 15 perc után már komoly problémákkal küszködtem, ami az egy hetes vezetés végére érve enyhült ugyan, de vásárlás után az első dolgom lenne, hogy rendeljek hozzá egy normális ülést. Mivel ez a CRF a krosszmotortól örökölte a kinézetét, ezért nem csoda, hogy az ülése is pont olyan, mint az R változaté.

Nem ücsörgésre tervezték az ülést, hanem arra, hogy minél jobban tudj játszani a súlypontoddal

Nem ücsörgésre tervezték az ülést, hanem arra, hogy minél jobban tudj játszani a súlypontoddal

A 3 millió forintunkért cserébe versenytechnológiát kapunk. Ez a motor tényleg a versernykrossz egyeneságú leszármazottja. Az aluminium hídváz megegyezik a CRF450R motornál használtéval, csakúgy, mint a teljes körűen állítható Showa felfüggesztés, ami elsősorban terepen való használatra lett hangolva, de közúton is jól teljesít.

A 449 köbcentis Unicam motor ereje le van fojtva. Elvileg nagyjából 25 lóerő, viszont nyomatékban ott van. Gázadásra gyorsan reagál, de hamar elfogy. Szóval a kezdeti izgalom után gyorsan alábbhagy a vezető lelkesedése. Ugyanakkor magasságából és keskenységéből adódóan olyan helyeken is elfér, ahol maximum gyalog tudnánk átjutni.

A tükrök is jól használhatók, nem vibrálnak és biztonságosan tárják elénk a mögöttünk lévő környezetet.

A tükrök is jól használhatók, nem vibrálnak és biztonságosan tárják elénk a mögöttünk lévő környezetet.

A legtöbb autó tükre fölött bőven átsuhanunk, így zsúfolt belvárosi közlekedésre több, mint ideális és a meglepetésszerű helyzetekből is gyorsan ki tudunk ugrani a gyors gázreakciónak és a hirtelen rendelkezésre álló nyomatéknak köszönhetően.

Bemutatkozik a Honda CRF450L

Tavaly jelent meg a bemutató CRF 450L cikk róla, amelyben bővebben olvashattok a műszaki részletekről is!

Az első és hátsó fékek jól adagolhatóak és közúton garantálják a gyors megállást bármilyen helyzetben. A megnövelt 6 sebességes váltó egy új motorhoz méltóan szépen kattan a fokozatokba és a 6. sebesség fokozat jól jön a tempósabb utazásnál.

A kényelmes maximális utazósebességet 120 km/h-ra lőném be, afölött már nem érződik biztonságosnak az úttartása.

A műszerfal egyszerű, letisztult, mint a 90-es évek endúrói.

A műszerfal egyszerű, letisztult, mint a 90-es évek endúrói

Ha a fordulatszámmérőt nem is, de egy üzemanyagszintjelzőt mindenképp hiányolok egy 2019-es motorról. Az üzemanyagtank amúgy sem túl méretes, hosszabb utazásokra nem igazán alkalmas, de mint az ülést, ezt is lehet utángyártott megoldásokkal orvosolni.

A gumik terepen és aszfalton is jól működnek

A gumik terepen és aszfalton is jól működnek

Közúton a gyári IRC bütykös gumik nem zavaróak, nem hangosak, nem ráznak, könnyebb terepen is kellemesen teszik a dolgukat.

A LED-es világítás erős fény nyalábokat lő szét előttünk, így éjszakai, kivilágítatlan útszakaszon is biztonságos haladást tesz lehetővé.

A LED-es világítás erős fény nyalábokat lő szét előttünk, így éjszakai, kivilágítatlan útszakaszon is biztonságos haladást tesz lehetővé.

A rendszámtáblatartó konzol is strapabíró és akár csomagokat is rögzíthetünk rá. A gyári kipufogó halk, kiábrándító és nehéz. Azt lecserélve kaphatunk néhány extra lóerőt, vadabb hangot és megszabadulhatunk néhány extra kilótól (meg a gyártói garanciától :D).

Nézz szét webshopunkban ha CRF450-re keresnél kipufogót!

A motor súlya egyébként 130kg, ami mai endúró viszonylatban soknak számít, de használat közben nem érződik nehéznek.

A futóművet is a krosszmotortól örökölte, de meglepő módon utcán is jól használható

A futóművet is a krosszmotortól örökölte, de meglepő módon utcán is jól használható

Néhány változtatás után azt gondolhatnánk, hogy egy ideális könnyű, utcán és terepen használható, “bármire képes” motort találtunk. De van egy kis bökkenő!

Gyárilag az olajcsere intervallum 1000 (egy ezer!) km! Normál használat mellett ez azt jelenti, hogy 2-3 hetente foglalhatunk időpontot a márkaszerviznél, ha nem akarjuk elbukni a motorblokkra vonatkozó garanciát. Ez gyakoribb, mint ahányszor egy rendes hipszter barista borbélyhoz, vagy flaneling boltba jár. Matekból sosem voltam igazán jó, de ha azt vesszük, hogy egy ilyen alkalom nagyjából 30 ezer forintukban van, akkor 2-3 hetes intervallummal számolva kijön, hogy ez bizony drága játék!

Felmerülhet mindenkiben a kérdés (jogosan), hogy mégis kinek való ez a motor? Egy jó képességű utcán is használható terepmotor, ami ideális lehet a terepezéssel barátkozóknak a fojtás miatt, majd ha már magabiztosabbnak érezzük magunkat kiszedhetjük a fojtásokat és szabadjára ereszthetünk nagyjából 44 lovat. Ugyanakkor ott van a relative magas ár és a fájdalmasan gyakori szervizintervallum, ami megint csak a pénztárcánkat vékonyítja. Abban viszont van valami csábító, amikor egy őszi terepezés után sárosan, porosan kirakod jobbra az indexet és hazamotorozol…

Egy jó kiadós terepezés után, ezzel haza is tudsz gurulni

Egy jó kiadós terepezés után, ezzel haza is tudsz gurulni

 

Előnyök / hátrányok –

  • Könnyű és könnyen kezelhető
  • Jól működő futómű
  • Napi szintű közlekedésre nem alkalmas, bármennyire is ez volt a célja a Hondának ezzel a típussal
  • Nagyon gyakran kell olajcserére vinni a szervízbe

Szöveg: Török Gergő, Képek: BenZso – TesztMotor.hu, Török Gergő

 Galéria
Ledes indexek jelzik az irányt a többi közlekedőnek

Ledes indexek jelzik az irányt a többi közlekedőnek

Nem túl bütykös az IRC, de rendesen teszi a dolgát

Nem túl bütykös az IRC, de rendesen teszi a dolgát

Gergőt a Café Clubban megtaláljátok hétvégente, ha személyesen szeretnétek vele beszélni és egy jó kávét meginni! Ha a retro motoros szerkója tetszik azt pedig itt találjátok meg.

Biltwell Gringo bukósisak

Biltwell motoros szemüveg

Icon 1000 motoros felszerelések

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending