Blog
Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – harmadik rész
“A siker munkád azon 1%-át reprezentálja, mely abból a 99%-ból ered, melyet hibának neveznek.” (Soichiro Honda)
Published
5 év agoon
By
Boross Évi

Modell: VF 750 C
Gyártási év: 1993
Teljesítmény: 88 LE
Lökettérfogat: 748 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű V-motor
- Honda VCF 750 C
A 750 C sikerét az alapozta meg, hogy tökéletesen megfelel az amerikai motorozási szokásoknak.
Tehát: rendkívül jó a gyorsulása, s így minden út élményt jelent. A motor kiváló teljesítménye, amely különösen az első 3 sebességfokozatban érezhető a FireBlade modellből átvett porlasztóval csodálatosan szabályozható.A gép nagyon jól kezelhető mind a városi forgalomban, mind pedig a sebességhatár nélküli autópályákon.

Modell: F6C
Gyártási év: 1996
Teljesítmény: 88 LE
Lökettérfogat: 748 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű V-motor
- Honda F6C
A Honda ezzel a cruiser-chopper kategóriához tartozó nagy teljesítményű modelljével jelentősen kitágította a kategória határait. Az F6C modellbe a GoldWing 1500-as bokszermotorja került. Ami alapvetően megkülönbözteti az F6C-t a többi nagy teljesítményű cruisertől, az a kiváló gyorsulás és az igen hatékony fékrendszer, valamint a motor tömegéhez képest rendkívül jó kezelhetőség. A szupernehéz súlycsoportba tartozó cruiser különösen az Egyesült Államokban népszerű.

Modell: VF 750/RC 45
Gyártási év: 1994
Teljesítmény: 120 LE
Lökettérfogat: 749 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű V-motor
- Honda VF 750/RC 45
John Kocinski 1997-ben, szuperbike kategóriában szerzett világbajnoki győzelme egyértelműen bebizonyította az RC45-ös kiváló adottságait.Az eléggé nem dicsérhető négyhengeres, elektronikus üzemanyag-befecskendezésű V-motor és a világ legnehezebb versenypályáján is tökéletesen bevált felépítmény harmonikus egységet alkottak. A HRC kéznyoma a borításon világosan felismerhető, e burkolat még a legnagyobb sebesség mellett is feltétlen stabilitást biztosított a motornak.

Modell: CBR 600 F
Gyártási év: 1996
Teljesítmény: 73 LE
Lökettérfogat: 599 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű, négyhengeres
- Honda CBR 600 F
Amikor a Honda 1987-ben bemutatta a CBR 600 F modellt, a szakértők megállapították, hogy a 600-as szupersport géposztályban ilyen csodát még nem láttak. A gép egy lényegesen nagyobb térfogatú motor teljesítményével büszkélkedhet, de épp oly könnyen kezelhető, mint egy átlagos 600 cm3-es motor. Ráadásul az ára is igen kedvező. Ennek megfelelően alakult az értékesítés is: 1996 októberében gördült le a szalagról a kétszázezredik modell. Az 1995-ben bemutatott CBR 600 F egy mindennapi használatra is alkalmas komoly sportgépként értékelhető.

Modell: CB Sevenfifty
Gyártási év: 1996
Teljesítmény: 73 LE
Lökettérfogat: 747 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű, négyhengeres
- Honda CB Sevenfifty
A puritán felszereltségű és formájú Sevenfifty modellel a Honda a hatvanas évek egyik sikermodelljét kívánta életre kelteni. A hozzávalók azonosak: egy soros elrendezésű, léghűtéses négyhengeres, egy időtálló vonalvezetéssel tervezett kétszálas váz. A teljesítmény centrikus Honda rajongók számára a gyár egy 1000 cm3-es változatot is piacra hozott.

Modell: CB 1000
Gyártási év: 1996
Teljesítmény: 98 LE
Lökettérfogat: 998 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű, négyhengeres
- Honda CB 1000
Hasonlóan a CB Sevenfifty puritán vonalvezetéséhez jelentette meg a Honda a CB 1000-es változatot. Az elpusztíthatatlan soros elrendezésű négyhengeres motor a 750-esnél lényegesen nagyobb teljesítményt ad le, a felépítmény maradt a megszokott, két rugóoszlopos változat. A CB 1000-es egy abszolút időtálló klasszikus motorkerékpárként értékelhető.

Modell: VT 600 C Shadow
Gyártási év: 1996
Teljesítmény: 39 LE
Lökettérfogat: 583 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
- Honda VT 600 C Shadow
A nyolcvanas évek végén épített Shadow modellel a Honda egy „minden komplikációtól mentes” középosztályú cruisert jelentetett meg a piacon. Az olcsó Harley-koppintások ideje a kis lökettérfogatú Shadow piacra kerülésével lejárt.

Modell: CB 500 kéthengeres
Gyártási év: 1997
Teljesítmény: 57 LE
Lökettérfogat: 499 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű, kéthengeres
- Honda CB 500
A CB 500 egy kezdőknek szánt klasszikus motor. Eléggé robusztus, eléggé olcsó, s hála az alacsony ülésnek, kisebb testmagasságú motorosok is használhatják. Az olaszországi Honda gyárban készült gépet S-változatban részben burkolt túramotorként is megjelentette a gyár.

Modell: CR 250 R
Gyártási év: 1997
Teljesítmény: 58 LE
Lökettérfogat: 249 cm3
Motortípus: egyhengeres, kétütemű
- Honda CR 250 R
A CR 250 R egy terepversenyekre készült gép, olyan modern műszaki újdonságokkal, mint a power-szelep vagy a digitális gyújtás. Az igazán nagy meglepetést a váz jelentette: a CR 250-es az első alumíniumvázas crossmotor. A Delta-Pro-Link hátsó kerékfelfüggesztés és általában az egész felépítmény megfelel a crossversenyek által támasztott rendkívüli követelményeknek.A belépő mindenesetre jól sikerült: Stefan Everts a 250-es géposztályban 1997-ben crossvilágbajnokságot nyert a CR 250-essel.

Modell: SLR 650
Gyártási év: 1997
Teljesítmény: 39 LE
Lökettérfogat: 644 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű
- Honda SLR 650
Olcsó és egyszerű Scramblerként az SLR mind ezidáig nem tudott kellően érvényesülni a piacon. Pedig a Dominator-modellnél már bevált egyhengeres négyütemű motorral hajtott SLR tetszetős formái és könnyű kezelhetősége igen meggyőzően hatnak. Az 1999-es szezonra a modellt átalakították: többek között új és kellőképpen decens lámpafejet kapott, s mellé egy új nevet: Vigor.

Modell: VT 1100 Shadow
Gyártási év: 1997
Teljesítmény: 50 LE
Lökettérfogat: 1100 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
- Honda VT 1100 Shadow
A Shadow modellsorozat 600, 750 és 1100 cm3-es változatokból tevődik össze. A középső, azaz a sorozat második tagja viszonylag szerény adjusztálással került piacra, a 3-as változat viszont széles sárvédő-lemezekkel, hivalkodó krómdíszítéssel inkább a nosztalgiakedvelők számára érdekes. Az 1100 cm3-es lökettérfogathoz képest az 50 LE-s teljesítmény meglehetősen szerény, a Shadow harmadik változatát viszont már 57 LE-s motor hajtja.

Modell: CBR 1000 F
Gyártási év: 1997
Teljesítmény: 98 LE
Lökettérfogat: 998 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű, négyhengeres
- Honda CBR 1000 F
A CBR 1000 F már a nyolcvanas évek közepe óta szerepel Honda modellprogramjában. A megbízható sportos túragép a sportos vonásoknak ugyan szűkében van, de hatalmas vonzerőt jelent rendkívül erős négyhengeres motorja. A konstrukció Németországban csak 98 LE-s változatban kapható, ez a teljesítmény a biztosítási feltételek szempontjából még kedvezőbb elbírálás alá esik.

Modell: CBR 1100 XX
Gyártási év: 1997
Teljesítmény: 150 LE
Lökettérfogat: 1137 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű, négyhengeres
- Honda CBR 1100 XX
A Suzuki gyárnak a Hayabusa jelenti azt, amit a Hondának a CBR 1100 XX: nevezetesen egy nagy sebességű és teljesítményű gépet, amely hatékony szélterelővel és figyelemre méltó külsővel rendelkezik.
A 280 km/óra csúcssebességre képes motorkerékpár megfelelő lassulását a Honda CBS (Combined Braking System) fékrendszere biztosítja, amelyet 1993-ban szereltek első alkalommal a CBR 1100 XX-be. A befecskendező-rendszer és a katalizátoros szabályzó használatával sikerült a motor korábbi 164 LE-s teljesítményét 150 LE-re leszorítani.

Modell: VFR
Gyártási év: 1998
Teljesítmény: 106 LE
Lökettérfogat: 781 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű V-motor
- Honda VFR
E modellben a Honda ismét a legkorszerűbb technológiai-műszaki megoldásokat gyűjtötte össze és használta fel. Az üzemanyag-befecskendezés, a fogaskerékkel működtetett vezérmű, s a katalizátor mind arról tanúskodnak, hogy a gyár a környezetvédelem témájában is elkelő helyre törekszik. De a fenti felsorolás korántsem jelent teljességet: a hátsó lengőkar nem a vázhoz, hanem a közvetlenül a motorblokkhoz csatlakozik, a kettős CBS rendszer a kézifék meghúzásakor az első kerék két külső, s a hátsó kerék középső fékhengerét hozza működésbe, míg a lábfék használatakor a hátsó kerék két külső és az első kerék középső fékhengere működik.

Modell: Deauville
Gyártási év: 1999
Teljesítmény: 56 LE
Lökettérfogat: 647 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
- Honda Deauville
A már rég kiszolgált NTV 650 Revere modellt használták bázisként a gyár fejlesztőmérnökei, a burkolt Deauville kialakításakor. Egy igénytelen túramotor lett belőle kombinált fékrendszerrel és szériatartozék csomagtartó dobozzal. Azzal, hogy a V2-es motor teljesítményét 56 LE-ben határozták meg, a gyári szakemberek inkább a motor tartósságát helyezték központba, semmint az elérhető csúcsteljesítményeket.

Modell: CB 600 Hornet
Gyártási év: 1999
Teljesítmény: 94 LE
Lökettérfogat: 599 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű, négyhengeres
- Honda CB 600 Hornet
A Hornet 1998 óta van a piacon, s azóta abszolút slágerré vált a Honda programjában. Az univerzálisan használható gépet egy 94 LE-s, soros elrendezésű, négyhengeres hajtja, amely korábban a CBR 600 F modellben teljesített szolgálatot. Ez a kis Honda már sok év óta a legnagyobb számban értékesített Honda-gép Európában.

Modell: CB 600 Hornet S
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 95 LE
Lökettérfogat: 599 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű, négyhengeres
Honda CB 600 Hornet S
A Hornet-modellek népszerűségében komoly szerepet kap a félig burkolt változatban megjelentetett Hornet S. A frontburkolat lehetővé teszi, hogy az autópályákon is komoly tempóban haladjon anélkül, hogy a menetszél elvegye kedvüket a száguldástól. Az S-változat egyik jellegzetessége 2000-től a 27 colos első kerék. Mindkét Hornet teljesítmény eléri a 96 LE-t.

Modell: CBR 900 RR Firebalde
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 147 LE
Lökettérfogat: 929 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű, négyhengeres
- Honda CBR 900 RR Fireblade
Miután a Yamaha az R1-modellel új fejezetet nyitott a szupersportmotorok történetében, a Honda a Fireblade fejlesztésével lépéskényszerbe került.
2000-ben mutatta be a gyár ezt a minden várakozást meghaladó gépet. A soros elrendezésű négyhengeres motor lökethossza csökkent, ugyanakkor a teljesítmény növekedett, a szívócsöves üzemanyag-befecskendezés és a G-katalizátor használata pedig környezetbaráttá tette az új konstrukciót. A teleszkópos villa és a 17 colos első kerék kétszeresére növelte a motorkerékpár nyomstabilizálását – anélkül, hogy a CBR-modell hétköznapi használhatósága csökkenne.

Modell: XR 650 R
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 61 LE
Lökettérfogat: 649 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű
- Honda XR 650 R
A 650 cm3-es XR-rel a Honda ismét egy sportos, nagy hengerűrtartalmú enduróval jelentkezett. A 61 LE-s változat az endurók motorozásában gyakorlottak számára is elég erős, a kereskedelmi forgalomban kapható változat viszont csak 50 LE-s.E modellt a gyár megrendelő levél nélkül értékesíti, a terjesztés feladatát tehát a regionális márkaboltoknak kell megoldani, ami persze nem okoz különösebb nehézségeket.

Modell: X 11
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 136 LE
Lökettérfogat: 1137 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű, négyhengeres
- Honda X 11
Az X 11-es az 1100 XX modell burkolat nélküli csupasz változata. Ugyanazt a nagy teljesítményű, négyhengeres motort kapta mint elődje, azonban a fejlesztők inkább a forgatónyomatékot növelték, s nem a csúcsteljesítményekre helyezték a hangsúlyt. Az X 11-be is a Honda rendkívül hatékony Duál-fékrendszerét építették.

Modell: VTR 1000 SP-1
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 136 LE
Lökettérfogat: 999 cm3
Motortípus: V elrendezésű, négyütemű, kéthengeres
- Honda VTR 1000 SP-1
Annak érdekében, hogy a szuperbike világbajnokságon a Ducati atomerős gépeivel lépést tudjon tartani, a Honda 2000-ben egy kéthengeres versenygéppel jelentkezett: ez volt a VTR 1000 SP-1.
A kereskedelmi forgalomba kerülő változat szívócsöves üzemanyag-befecskendezéssel és a Ram-Air rendszerrel 136 LE-s teljesítményre képes.
Forrás: 1000 motorkerékpár
– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
– Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel
– Bultaco – mindent a sportért
– Cagiva – a Castiglionik öröksége
– CCM – a Clews-féle versenygépek műhelye
– CZ – a cseh „népmotorok”
– DKW – a kis csoda
– Ducati – az olasz sportszellem – első rész
– Ducati – az olasz sportszellem – második rész
– FN – a belgák között a legnagyobb
– Gilera – világbajnokok Olaszországból
– Harley Davidson – egy amerikai legenda – első rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – második rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – harmadik rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – negyedik rész
– Henderson – négyhengeres monstrumok az USA-ból
– Hercules – a motorkerékpárok évszázados története Németországban
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – első rész
– Honda – aki két év alatt meghódította a világpiacot – második rész
You may like
-
Bemutatták a Honda első európai, fiataloknak szánt elektromos motorkerékpárját
-
A vadonatúj HONDA XL750 Transalp és az EM1 elektromos robogó
-
A Honda CB650R és CBR650R új fényezést kap jövőre
-
Honda ADV350 – Forza 350 összehasonlító teszt
-
Honda CB500X teszt – Kaland a (A2) négyzeten
-
CB300R-rel válik teljessé a Honda Neo Sports Café család
Kövess bennünket az Instagramon is!