Csatlakozz hozzánk

Hírek

Hogyan állítsd fel…

…a motorod, ha eldől? A tudomány mai állása szerint így a leghatékonyabb.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A jól ismert mondás kicsit másként: Kétféle motoros van. Az egyik, amelyiknek már dőlt el motorja, a másik, amelyiknek el fog dőlni. A fekvő motor talpra állítása az egyik olyan fontos „tudomány”, amit nem tanultunk meg a motoros jogosítvány letételekor. Fizetős utánképzéseken általában a tananyag részét képezik, de olyanra nem jut el mindenki. Így nekik marad az őserő, a haverok vagy ismerősök segítsége, vagy a tesztmotor.hu gyorstalpaló tanfolyama. Az elméletet átadjuk, a gyakorlatot mindenki szerezze meg maga. Gyerünk, indulás a garázsba gyakorolni!.

 

A videón egy szimpatikus úriember mutatja be a szakszerű technikát. A siker legfontosabb feltételei:

1. A kormány teljesen be legyen fordítva.
2. Háttal kell nekiállni a manővernek. (bocs)
3. Egyik kézzel a kormány végét, másikkal az ülést, vagy a kapaszkodót kell fogni.
4. Fenékkel megtámasztva, kizárólag a láb erejével kell a motort megemelni.
5. Vigyázat! A motor ne boruljon át a másik oldalára!

Ilyen egyszerű az egész. Ezzel a technikával akár egy nő is fel tud emelni gyakorlatilag bármilyen motort anélkül, hogy különösebben izmos lenne.

Ráadás

Az, hogy mennyire nehéz felemelni egy motort a földről természetesen függ annak súlyától is. A legjobb helyzetben ilyen szempontból a robogósok, és kismotorosok vannak, őket követik az off-roadosok. Nekik az a nehezítés, hogy az átlagosnál többször kerülnek fekvő pozícióba, tehát jóval többször van alkalmuk gyakorolni. A leggyakoribb motorok a naked bike-ok, azok súlya átlagosan 200-220 kg körüli. Náluk nehezebb helyzetben vannak a túrázók, hiszen gépeik eleve súlyosabbak, az extrák is sokat nyomnak, ráadásul sokszor csomagokat szállítanak. Nézzünk néhány példát arra, hogy egyes motorok gazdáinak mennyire kell megizzadniuk:

Husqvarna SM 510R – 120 kg
Suzuki B-King – 235 kg
Honda VFR1200F – 267 kg
Kawasaki 1400GTR – 308 kg
Yamaha V-MAX – 310 kg
Harley-Davidson Ultra Classic Electra Glide – 410 kg
Honda Gold Wing – 417 kg
Boss Hoss BHC-3 ZZ4 – 503 kg


Abszolút győztes a nyolchengeres Boss Hoss

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending