Ki ne szeretne laza utcai ruhában motorozni? Bevallom őszintén, hogy az esetek 80-90%-ában én is motoros farmer nadrágot húzok és úgy megyek munkába motorral.
Igen ám, de nem mindegy, hogy milyen farmerben motorozunk és hogy nézünk ki a munkahelyünkön. Erre jók a motorozáshoz kifejlesztett farmernadrágok.
Régen Simsonos koromban rengeteget estem farmerben és a legújabb Ritt vagy Casucci farmerem ilyenkor mindig nagy lyukkal az érintett felületén került a szennyeskosárba, majd nagymamámhoz foltozásra. :) Persze az alap farmernek is nagyon jó kopásállósága van, ha mondjuk egy lóról a fűre esel, ott nem szakad ki olyan könnyen, hiszen erre is lett kitalálva.
Motorról általában nem ilyen finom puhára esünk
De a motoron a sebesség is nagyobb és nem fűre vagy homokba esünk általában, hanem aszfaltra, amely úgy leszaggatja rólad a farmert, hogy alatta tuti a bőrsérülés. És akkor még csak az egyszerűbb kis esésről beszélek. Ha már nagyobb perecet dobunk, akkor képzelheted mi lesz a többi részeddel.
Erre találták ki a motoros farmer nadrágokat, amelyeknek anyaga már jó esetben tartalmaz erősített általában kevlár, vagy nagy szakítószilárdságú anyagokból készült szálakat. Ezek a szálak elég sokáig ellenállnak a csúszásnak és a hőképződésnek. Természetesen többféle szálból készült farmer van, az egyszerűbbek csak az anyagszerkezetükben tartalmaznak némi kevlár szálat vagy valami nagy szakítószilárdságú anyagot, de vannak olyanok is, amelyek a csúszásnak kitehető helyeken belülről egy másik kopásálló réteg ráaplikálásával is meg vannak erősítve, hogy akár 200 métert is tudj seggen csúszni, ha ez lenne a hobbid. Az Overlord pont ilyen, de arról lejjebb találsz bővebb infót vagy a linken külön bemutatót.
Tegnap pont betért az egyik vendégünk aki már élesben tesztelte a darabot, ami így néz ki 60km/órás perec és több méteres csúszás után:
ICON OVERLORD MOTOROS FARMER ESÉS UTÁN
A legjobb farmerek már tartalmazzák a fent említett erősített anyagot és térdvédőt és csípővédőt is. Ezeknek számtalan kombinációjával találkozhatunk a motorosboltok polcain.
Tudtad-e?
A ma farmernadrág néven ismert ruhadarabot eredeti formájában egy favágó megrendelésére Jacob Davis szabómester készítette 1870-ben, aki az ehhez szükséges erős pamutszövetet Levi Strauss San Franciscó-i méteráru-kereskedőtől vásárolta meg. Annak érdekében, hogy a rávarrott zsebek minél erősebben tartsanak, Davis a sarkaikat szegecsekkel erősítette meg. A nadrágnak a munkások körében olyan nagy sikere volt, hogy egyre több megrendelést kapott rá. Készítésükhöz fehér vitorlavászon-szövetet és kék színű erős vásznat használt, ezeket mindig Strausstól szerezte be. A sikeren felbuzdulva Davis San Franciscóba költözött, társult Strauss-szal és 1873-ban szabadalmaztatták a nadrág kialakítását, különös tekintettel a zsebek szegecses megerősítésére. A kereslet főleg a kék nadrágok iránt mutatkozott, így ez terjedt el „Levi’s” néven Kezdetben Straussék Európából vásárolták a szövetet, később egy amerikai gyár, az Amoskeag volt az állandó szállítójuk.
A farmernadrág amerikai megjelenése előtt 22 évvel, Magyarországon már sorozatban gyártottak olyan nadrágot, amely a mai értelemben vett farmernadrághoz hasonló volt. 1848-ban olaszok dolgoztak a szegedi várban. Vitorlavásznat gyártottak, amit kékre festettek, és ebből varrtak erős nadrágot a katonáknak.
(Ifjú koromban Levi’s márka rajongóként régebben mindennek utána olvastam ami a történetével kapcsolatos volt. A nagykönyvükben az a történet szerepelt, hogy az aranyásóknak sátoranyagból készültek az első farmernadrágok, amik rettentő erős vászonból voltak, és bírták a gyűrődést. ) Évi
Én legjobban a szűkebb szabású motoros farmereket szeretem, ezek azért is jobbak, mert a bennük található protektor nehezebben mozdul el a helyéről (A PROTEKTOROK BÁRMIKOR KI- ILLETVE BEHELYEZHETŐEK!), mint a bőszárú, de kényelmesebb gatyóban. Van ilyen és olyan is a szekrényemben, úgyhogy tudom miről beszélek. Egy biztos, hogy egy kevlár farmerben nyáron majdnem olyan meleged lesz mint a kordura naciban, hiszen ezek a sűrű szövés és a belső réteg miatt nem túl jól szellőznek, de ha elesel legalább jobban megvédenek, mint az utcai nadrágok.
Amit mindenképp figyelj meg a vásárlásnál:
Az utcai farmer szára általában boka fölé ér csak a motoron
A rendes motoros farmernadrág nem csúszik boka fölé
Az Adrenaline egy lengyel cégen keresztül kerül az országba, amely az olcsó motoros farmerek kategóriájába tartozik. Az ülepénél tartalmaz kevlárszövetet, amelyet egy finom hálós szövettel még eltakarnak, hogy a kevlár szövet ne érintkezzen a bőröddel. A térdvédő ebben az “egyszerűbb” ütésre keményedő, de a jó hír, hogy opcionálisan tudsz bele csípővédőt is rakni, mert van erre kialakított hely.
A szabása egyenes fazonú és nem láttam még embert akinek ne állt volna jól. Tényleg jó fazon és kényelmes viselet. A térdnél elég szűk, hogy a protektor a helyén maradjon. Akár egész nap is simán elvagy benne és ez nem az a nagyon meleg fajta.
Hosszabb lábszár, hogy motoron ülve se lógjon ki a bokád
Kampó, amivel rögzítheted a nadrágszárat pl. a cipőfűződhöz
Gumipántos szárhosszrövidítő rendszer
Mosógépben mosható, ugyanúgy mint a „civil” farmerek
YKK cipzár
REDLINE SELENE NŐI MOTOROS FARMER
KLM: 79.990 Ft
KLM TRANSFAGARASAN Motoros farmer
A legmagasabb minőségű 13 Oz. Farmeranyagból készül
– Kiváló minőségű olasz nyers farmer
– Klasszikus indigó megjelenés
– Lenyűgöző vörösbor öltés részletei
Szlovákiában készült
– A KLMwear hiteles kialakítása
Kevlar® bélés
Rendkívül tartós Para-Amid szál DuPont ™ KEVLAR®
A DuPont ™, a Kevlar® az E.I védjegye vagy bejegyzett védjegye. du Pont de Nemours és Company
Rendkívül széles méretválaszték, 30/28 – 40/36-ig 37 féle méretben!!
KLM Motoros farmer belső kevlár erősítése
Csípő és térdvédőzsebek beépítve (Protektorok külön rendelhetőek hozzá!)
KLM PROTEKTORSZETT KÜLÖN RENDELHETŐ
*Az árak a 2019 májusi állapotot tükrözik!
A MotoPartsShop.hu üzletében még több gyártó motoros farmereiből tudsz válogatni, próbálni, légy akár hosszú vagy tömzsi, tutira találsz magadra valót vagy ha mégsincs készleten, gyorsan rendelek neked egyet!