Csatlakozz hozzánk

Blog

Hogyan válassz motoros farmert?

Nagyon sok motoros farmer nadrág létezik már a piacon, de hogy döntsd el, hogy neked melyikre van szükséged?

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Ki ne szeretne laza utcai ruhában motorozni? Bevallom őszintén, hogy az esetek 80-90%-ában én is motoros farmer nadrágot húzok és úgy megyek munkába motorral.

Igen ám, de nem mindegy, hogy milyen farmerben motorozunk és hogy nézünk ki a munkahelyünkön. Erre jók a motorozáshoz kifejlesztett farmernadrágok.

Régen Simsonos koromban rengeteget estem farmerben és a legújabb Ritt vagy Casucci farmerem ilyenkor mindig nagy lyukkal az érintett felületén került a szennyeskosárba, majd nagymamámhoz foltozásra. 🙂  Persze az alap farmernek is nagyon jó kopásállósága van, ha mondjuk egy lóról a fűre esel, ott nem szakad ki olyan könnyen, hiszen erre is lett kitalálva.

Motorról általában nem ilyen finom puhára esünk

De a motoron a sebesség is nagyobb és nem fűre vagy homokba esünk általában, hanem aszfaltra, amely úgy leszaggatja rólad a farmert, hogy alatta tuti a bőrsérülés. És akkor még csak az egyszerűbb kis esésről beszélek. Ha már nagyobb perecet dobunk, akkor képzelheted mi lesz a többi részeddel.

Erre találták ki a motoros farmer nadrágokat, amelyeknek anyaga már jó esetben tartalmaz erősített általában kevlár, vagy nagy szakítószilárdságú anyagokból készült szálakat. Ezek a szálak ellenállnak a csúszásnak és a hőképződésnek egy ideig. Természetesen többféle szálból készült farmer van, az egyszerűbbek csak az anyagszerkezetükben tartalmaznak némi kevlár szálat vagy valami nagy szakítószilárdságú anyagot, de vannak olyanok is, amelyek a csúszásnak kitehető helyeken belülről egy másik kopásálló réteg ráaplikálásával is meg vannak erősítve, hogy akár 200 métert is tudj seggen csúszni, ha ez lenne a hobbid. Az Overlord pont ilyen, de arról lejjebb találsz bővebb infot vagy a linken külön bemutatót.

A legjobbak pedig tartalmazzák a fent említett erősített anyagot és térdvédőt és csípővédőt is. Ezeknek számtalan kombinációjával találkozhatunk a motorosboltok polcain.

Tudtad-e?

A ma farmernadrág néven ismert ruhadarabot eredeti formájában egy favágó megrendelésére Jacob Davis szabómester készítette 1870-ben, aki az ehhez szükséges erős pamutszövetet Levi Strauss San Franciscó-i méteráru-kereskedőtől vásárolta meg. Annak érdekében, hogy a rávarrott zsebek minél erősebben tartsanak, Davis a sarkaikat szegecsekkel erősítette meg. A nadrágnak a munkások körében olyan nagy sikere volt, hogy egyre több megrendelést kapott rá. Készítésükhöz fehér vitorlavászon-szövetet és kék színű erős vásznat használt, ezeket mindig Strausstól szerezte be. A sikeren felbuzdulva Davis San Franciscóba költözött, társult Strauss-szal és 1873-ban szabadalmaztatták a nadrág kialakítását, különös tekintettel a zsebek szegecses megerősítésére. A kereslet főleg a kék nadrágok iránt mutatkozott, így ez terjedt el „Levi’s” néven Kezdetben Straussék Európából vásárolták a szövetet, később egy amerikai gyár, az Amoskeag volt az állandó szállítójuk.

A farmernadrág amerikai megjelenése előtt 22 évvel, Magyarországon már sorozatban gyártottak olyan nadrágot, amely a mai értelemben vett farmernadrághoz hasonló volt. 1848-ban olaszok dolgoztak a szegedi várban. Vitorlavásznat gyártottak, amit kékre festettek, és ebből varrtak erős nadrágot a katonáknak.

(Ifjú koromban Levi’s márka rajongóként régebben mindennek utána olvastam ami a történetével kapcsolatos volt. A nagykönyvükben az a történet szerepelt, hogy az aranyásóknak sátoranyagból készültek az első farmernadrágok, amik rettentő erős vászonból voltak, és bírták a gyűrődést. )
Évi

 

Én legjobban a szűkebb szabású motoros farmereket szeretem, ezek azért is jobbak, mert a bennük található protektor nehezebben mozdul el a helyéről, mint a bőszárú, de kényelmesebb gatyóban. Van ilyen és olyan is a szekrényemben, úgyhogy tudom miről beszélek. Egy biztos, hogy egy kevlár farmerben nyáron majdnem olyan meleged lesz mint a kordura naciban, hiszen ezek a sűrű szövés és a belső réteg miatt nem túl jól szellőznek, de ha elesel legalább jobban megvédenek, mint az utcai nadrágok.

Amit mindenképp figyelj meg a vásárlásnál:

Az utcai farmer szára általában boka fölé ér csak a motoron

A rendes motoros farmernadrág nem csúszik boka fölé

Lássuk a felhozatalt partnereink kínálatából:

Alpinestars

Copper Ára: 57.000 Ft (MotoStar)

Copper Out 60.000 Ft

A Copper Out Tech Denim egy városi ingázó farmer, amely a kifogástalan védelmet és a fejlett anyagszerkezetet ötvözi egyedülállóan stílusos és testreszabott formatervezéssel. Előre formált lábával és kiváló minőségű farmerjével a Copper Out kényelmesebb lesz az életkorral. A Copper és a Copper out között az a különbség, hogy az Out-ból ki tudod venni kívülről a térdvédőt.

  • Egyenes szabás
  • A Copper belső CE minősítésű kivehető térdvédők, amelyek az Out modellben kívülről elérhetők, így kényelmesen eltávolíthatók és kicserélhetők.
  • Belső aramid szálerősített panelek az ülepnél és a térdnél a kiváló kopásállóság érdekében.
  • Kivehető csípővédő tépőzáras rögzítéssel
  • A belső térdrekesz lehetővé teszi a protektor beállítását, hogy megfeleljen a különböző lábaknak.
  • Előre formázott lábszerkezet az optimális motoros testhelyzethez.

Hevik

Ára: Stone 40.050 Ft

A Stone nadrágban Kevlár (aramid) betét van fenéktől combközépig. Illetve a térd részen rejtett cipzárral kívülről eltávolítható a CE minősített protektor, ami például munkahelyre érve gyors és egyszerű megoldás, hogy kényelmes utcai viseletté varázsold a motoros farmert.

A magasságában állítható térdprotektoron kívül csípőnél is protektor gondoskodik a további védelemről.

Női méretben is kapható.

Ár: Titan 52.000 Ft

 

Az a Titan anyaga hátul fenéktől combközépig, elől pedig sípcsontig kevlárral (aramid) erősített. Külsőre is sokkal technikaibb, motorosabb kinézetű, a sport és túra motoros nadrágoknál megismert térd fölötti gumírozás, valamint a láb közötti és térdhajlatban levő elasztikus betétek gondoskodnak a tökéletesebb testhez illeszkedésről és megfelelő szellőzésről, kifejezetten a motoros üléspozícióban. Deréknál is található gumírozás. Természetesen a CE minősítésű protektorok itt sem maradhatnak el, amik ráadásul magasságában állítható. Alul a csizmánál állítható, ami a nagysebességű motorozásnál biztosítják, hogy ne lobogjon.

Csak férfi méretekben kapható.

Adrenaline

Ára: 33.000Ft

Az Adrenaline egy lengyel cégen keresztül kerül az országba, amely az olcsó motoros farmerek kategóriájába tartozik. Az ülepénél tartalmaz kevlárszövetet, amelyet egy finom hálós szövettel még eltakarnak, hogy a kevlár szövet ne érintkezzen a bőröddel. A térdvédő ebben az egyszerűbb ütésre keményedő, de a jó hír, hogy opcionálisan tudsz bele csípővédőt is rakni, mert van erre kialakított hely.

A szabása egyenes fazonú és nem láttam még embert akinek nem állt volna jól. Tényleg jó fazon és kényelmes viselet. A térdnél elég szűk, hogy a protektor a helyén maradjon. Akár egész nap is simán elvagy benne és ez nem az a nagyon meleg fajta.

  • térdnél és fenéknél erősített anyag
  • CE minősített belülről eltávolítható térdvédők

Icon

Overlord Ára: 43.560-52.000 Ft (méretfüggő az ára mert kifutó termék lett),

 

A kezdőképen ilyen farmert láttok. Ez az egyik kedvencünk amit a videóban is mutatok.

  • Több zseb a térdvédő megfelelő elhelyezéséhez
  • külső és belső térdvédő
  • rugalmas anyag a térd felett
  • nagyon nagy szakítószlárdságú anyag a fenék résznél
  • hosszú szár (hosszított fazon)

32, 34, 36-os méret készletről azonnal vihető!

TIMAX  Ára: 63.560

Az Icon csúcsnacija.

  • Rugalmas betétek ott ahol kell
  • Kívülről kivehető térdvédő
  • Lazább szabás

Icon 1000 Akromont 52.470 Ft

  • Anyagában DuPont erősítést tartalmazó anyaghasználat
  • Lazább szabás
  • Teljesen utcainak kinéző forma

*Az árak a 2018 februári állapotot tükrözik!

Ennél a ing-nyakkendő-öltönynadrág kombónál azért minden sokkal jobb

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentésMentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MentésMentés

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending