Csatlakozz hozzánk

Műhely

Hogy hogyan születik egy régi-új motor?

Szerelem volt első látásra. Szerelem, és aztán szereltünk.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Írta: Rozsos Ákos

Talán senkinek nem kell mesélni a szerelem természetéről. Egyik pillanatban még éljük békés hétköznapjainkat, s egy szemvillanással később már szinte másra sem tudunk gondolni csak vágyaink tárgyára. Ilyenkor szinte minden mondandónkba beleszőjük, gondolataink körötte járnak, s a távollét tőle szinte fizikai fájdalom.


A nyersanyag

Mi, motorosok jól tudjuk milyen szerelmesnek lenni. Hisz az érzés nélkül nem alakul ki az a kötődés, ami a gépet és az embert szinte elválaszthatatlan társsá teszi.Hát így esett ez cikkünk hősével is. Bár az első látásra szerelem a képek láttán kicsit nehezen hihető, de hát nem vagyunk egyformák. A Red Baronban lelte barátunk ezt a Cagiva Alazzurat, amelyben egy Ducati Pantah szív dobog. Haza vitte és néhány ezer boldog kilométert töltöttek együtt. De műszaki ember lévén nem hagyta nyugodni a gondolat, egyedit kellene alkotni a kicsit személytelen formákból. Az elképzelést tett követte és egy hideg téli napon neki látott, hogy tervét véghez vigye…


Előtte – utána

Itt jöttünk mi a képbe. Ismerhetitek azt a viccet mi szerint a műtét sikerült, de a beteg meghalt. Ez történt! A szétszedett motor elemei dobozokban várták sorsuk jobbra fordulását. A terv megvolt – a Ducati 1974-es 750SS-nek mintájára átalakítani,- de mivel nem voltak meg a kapcsolatok, akik a különböző alkatrészeket elkészítsék a terv álom maradt.

Egy napon Imre kollégám beállított hozzám, hogy jó ismerőse cikkünk szereplője, s ott áll a vasa szétszedve, olyan embert keres, aki elképzeléseinek megfelelően összeállítaná neki. Elmentünk, megnéztük, megalkudtunk, elhoztuk! Eddig nem volt bonyolult. Imre – jó motoros újságíróhoz híven – minden részletre kiterjedően ismerte a 750 SS-t, így nem tűnt bonyolultnak a megvalósítás.


Utána – előtte

Első lépésként kiválogattuk az alkatrészek közül mire lesz szükség a további munkához. A műszerfal, az idomok, a tank, az ülés és még sok apróság szinte azonnal ennek áldozatául esett. A vázról eltávolítottuk az eredeti idomtartó szemeket, a segédváz részt pedig át kellett alakítani, hogy az új ülésidom felerősíthető legyen. A mi munkánkkal párhuzamosan Kinczel Csabi alumíniumból elkészítette a tankot, ülést, idomot, az új műszerek tartó konzolját és alaplapjukat. A műszerek számlapját Imre – az eredeti képek alapján – számítógéppel megszerkesztette és az Alig utcában megvalósították.

A motorblokk teljes generálon esett át és megtisztítottuk a fekete fényezéstől. A tulajdonos kérésére a hidraulikus kuplung helyett bowden működtetésű került fel. Az kerekeket küllősre cseréltük, elöl egy Benelli duplex fék hivatott a sebesség felemésztésére. Egy eredeti alapján a rozsdamentes kipufogókat egy orosházi szaki készítette.


Mint ha szalonból jött volna ki.

Egy vérbeli Cafe Racer minden ízében a minimalizációra törekszik, így az elektromos rendszer kábeleit elrejtettük, az akku pedig az ülés hátsó alu púpjába került. A kormánykapcsolók alapját alumíniumból martuk és, hogy az összkép teljes legyen, a kormányok végébe kerültek a tükrök. A lábtartók, a fék- és váltó karok szintén saját munkánk.

A fényezést Mike Tomira bíztuk, a feliratokat grafikus rajzolta ez eredetiek alapján. A három havi munka gyümölcse azóta sok örömöt szerzett gazdájának. Megjárt vele motor szépségversenyt és elmondása szerint, motoros túrái alkalmával, sokan érdeklődtek, hol lehet ezt a típust kapni. Azt mondja szerelme minden nappal fokozódik, de az igazat megvallva van egy új project a fejében…

…kíváncsian várjuk vajon milyen új ötlettel toppan be hozzánk legközelebb.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending