Csatlakozz hozzánk

Műhely

Hogy hogyan születik egy régi-új motor?

Szerelem volt első látásra. Szerelem, és aztán szereltünk.

Közzétéve

ekkor

KTM
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Írta: Rozsos Ákos

Talán senkinek nem kell mesélni a szerelem természetéről. Egyik pillanatban még éljük békés hétköznapjainkat, s egy szemvillanással később már szinte másra sem tudunk gondolni csak vágyaink tárgyára. Ilyenkor szinte minden mondandónkba beleszőjük, gondolataink körötte járnak, s a távollét tőle szinte fizikai fájdalom.


A nyersanyag

Mi, motorosok jól tudjuk milyen szerelmesnek lenni. Hisz az érzés nélkül nem alakul ki az a kötődés, ami a gépet és az embert szinte elválaszthatatlan társsá teszi.Hát így esett ez cikkünk hősével is. Bár az első látásra szerelem a képek láttán kicsit nehezen hihető, de hát nem vagyunk egyformák. A Red Baronban lelte barátunk ezt a Cagiva Alazzurat, amelyben egy Ducati Pantah szív dobog. Haza vitte és néhány ezer boldog kilométert töltöttek együtt. De műszaki ember lévén nem hagyta nyugodni a gondolat, egyedit kellene alkotni a kicsit személytelen formákból. Az elképzelést tett követte és egy hideg téli napon neki látott, hogy tervét véghez vigye…


Előtte – utána

Itt jöttünk mi a képbe. Ismerhetitek azt a viccet mi szerint a műtét sikerült, de a beteg meghalt. Ez történt! A szétszedett motor elemei dobozokban várták sorsuk jobbra fordulását. A terv megvolt – a Ducati 1974-es 750SS-nek mintájára átalakítani,- de mivel nem voltak meg a kapcsolatok, akik a különböző alkatrészeket elkészítsék a terv álom maradt.

Egy napon Imre kollégám beállított hozzám, hogy jó ismerőse cikkünk szereplője, s ott áll a vasa szétszedve, olyan embert keres, aki elképzeléseinek megfelelően összeállítaná neki. Elmentünk, megnéztük, megalkudtunk, elhoztuk! Eddig nem volt bonyolult. Imre – jó motoros újságíróhoz híven – minden részletre kiterjedően ismerte a 750 SS-t, így nem tűnt bonyolultnak a megvalósítás.


Utána – előtte

Első lépésként kiválogattuk az alkatrészek közül mire lesz szükség a további munkához. A műszerfal, az idomok, a tank, az ülés és még sok apróság szinte azonnal ennek áldozatául esett. A vázról eltávolítottuk az eredeti idomtartó szemeket, a segédváz részt pedig át kellett alakítani, hogy az új ülésidom felerősíthető legyen. A mi munkánkkal párhuzamosan Kinczel Csabi alumíniumból elkészítette a tankot, ülést, idomot, az új műszerek tartó konzolját és alaplapjukat. A műszerek számlapját Imre – az eredeti képek alapján – számítógéppel megszerkesztette és az Alig utcában megvalósították.

A motorblokk teljes generálon esett át és megtisztítottuk a fekete fényezéstől. A tulajdonos kérésére a hidraulikus kuplung helyett bowden működtetésű került fel. Az kerekeket küllősre cseréltük, elöl egy Benelli duplex fék hivatott a sebesség felemésztésére. Egy eredeti alapján a rozsdamentes kipufogókat egy orosházi szaki készítette.


Mint ha szalonból jött volna ki.

Egy vérbeli Cafe Racer minden ízében a minimalizációra törekszik, így az elektromos rendszer kábeleit elrejtettük, az akku pedig az ülés hátsó alu púpjába került. A kormánykapcsolók alapját alumíniumból martuk és, hogy az összkép teljes legyen, a kormányok végébe kerültek a tükrök. A lábtartók, a fék- és váltó karok szintén saját munkánk.

A fényezést Mike Tomira bíztuk, a feliratokat grafikus rajzolta ez eredetiek alapján. A három havi munka gyümölcse azóta sok örömöt szerzett gazdájának. Megjárt vele motor szépségversenyt és elmondása szerint, motoros túrái alkalmával, sokan érdeklődtek, hol lehet ezt a típust kapni. Azt mondja szerelme minden nappal fokozódik, de az igazat megvallva van egy új project a fejében…

…kíváncsian várjuk vajon milyen új ötlettel toppan be hozzánk legközelebb.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending