Csatlakozz hozzánk

Hírek

Hivatalos képeken a Triumph Daytona Moto2 765 Limited Edition!

A nagy leleplezés alkalomhoz illően a hétvégi Silverstone MotoGP futamon, illetve egész pontosan pénteken történt, végre rendes képeken is szemügyre vehető a Triumph Daytona Moto2 765 jelenlegi csúcsmodellje

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Nem túlzás azt kijelenteni, hogy az angolok igyekeztek minden létező műszaki megoldást belepakolni a limitált szériás modellbe, ami az árán is meglátszik: 15,765 angol fontot, azaz nagyjából 5,700,000 forintot kell letenni az asztalra, ha valaki szemet vetne a gépre. Ezen felül érdemes sietni a rendeléssel, mert az előzetes tervek szerint mindösszesen kétszer 765 darab fog legurulni a gyártósorokról. A szállítmány egyik felét Észak és Dél-Amerika, míg a másikat Európa és a többi ország kapja majd, amint 2020 elején beindul a forgalmazás, először nyilván a Briteknél.

Ha valaki lemaradt volna róla, hogy miért ekkora kunszt ez a motor, hát azért, mert 2019-től a Moto2-ben minden csapat kizárólagosan a 765-ös blokkot használja, kilenc év után váltva a Honda CBR 600RR motorját a kategóriában.

Steve Sargent, a Triumph egyik főfejese azt is elejtette, hogy igazából ez a Daytona legtovább reszelt verziója, ahonnan már nincs tovább, így ha lesz rá vevői igény, akkor egy teljesen új platformot kell majd kifejleszteniük. Ez simán elhihető, főleg mivel a Moto2-ben szerzett tapasztalatokat mind-mind beépítették a limitált modellbe, leginkább a felső fordulatszámtartományban, illetve a hengerfej és a kipufogó rendszer légáramlásában találtak még komolyabb tartalékokat.

Maga az erőforrás már a széria Street Triple RS-ben is megtalálható, viszont ugye egy supersport motorhoz nem annyira passzol az a karakter, így a következőképpen módosul a Daytona teljesítménye: az új motor 128.2 lóerőt mutat 12,250-es fordulaton, valamint kis híján 80 Nm nyomatékot ad le egy kicsit alacsonyabban, 9750-as fordulaton. Ehhez alaposan átdolgozták a három hengerest, a szívó szelepeket például titániumra, a vezérműtengely profilokat hegyesebbre cserélték, de újak a hajtókarok, és a főtengely is.

Megnövelték a motor kompresszióját, a tiltást is feljebb vitték 600 fordulattal, így már 13,250-es értéknél dadog le az új blokk, de ennél komolyabb versenytechnika is helyet kapott, hiszen a dugattyúcsapok gyémánt-szerű bevonatot kaptak, ezzel csökkentve a súrlódást és növelve a tartósságot. Az egyedi Arrow dob pedig a jelenlegi divatnak megfelelően nem tekeredik be az ülés alá, hanem már a lengővillánál véget ér.

Az új motor az elektronikai segédletek szintjén is hozza az elvárható szintet, mint például a ride-by-wire gázkar, vagy az ötféle választható motorkarakterisztika, amely figyelembe veszi a gyújtástérképet, a kipörgésgátlót és az ABS-t is. Ezek a szokásos eső, utcai, sport, illetve pálya beállítások, plusz egy felhasználó által szabadon konfigurálható mód is a leendő tulaj rendelkezésére áll. Gyárilag kapunk még egy gyorsváltót és ”auto-blippert” is, ami ugye gázfröccsöket ad a visszaváltásoknál. Persze jár még egy színes TFT kijelző és köridőmérő is a csomaghoz.

Az öntött alu felnik ötágúak és nyilván nagyon könnyűek, a lengőkar és a váz is anodizált alumíniumból készült, az idomok komor karbon színvilágát pedig csak a Brit zászló motívuma töri meg. A futóművet sem aprózták el, elöl egy 43mm-es Öhlins NIX30 villa dolgozik, ami egy különleges, alutömbből kimart, a motor sorszámával ellátott kormánykifliben végződik, de nyilván hátul is egy Öhlins rugóstag dolgozik, méghozzá egy TTX36 egység. A megálláshoz is a felső polcról választottak az angolok, a Brembo Stylema nem sok utcai motoron található meg.

A sok száraz technikai infó mellett azt még mindenképpen megjegyeznénk, hogy a 125-ös és 250 kategóriák egykori világbajnoka, Loris Capirossi is kipróbálta az új Daytonát, és módfelett elégedett volt a végeredménnyel, szó szerint hihetetlennek nevezte a motort. Nyilván dicsérte a féket és a futóművet, de leginkább a blokk nyerte el a tetszését, mivel szerinte a kisebb, lassabb tempójú pályákon egy tapasztaltabb motoros még akár az ezres motorokkal is fel tudja venni a versenyt a váz könnyedsége és a blokk nyomatékossága miatt. Azt sem restellte bevallani, hogy saját magát is meglepte egy leadott rendeléssel és már alig várja, hogy átvegye új Daytonáját. Kell ennél több bizonyíték?

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending