Csatlakozz hozzánk

Hírek

Hiper szuper limitált modellt mutatott be az Aprilia RSV4 X néven

Kezdésnek nézzük a száraz adatokat, mivel az Aprilia rsv4 x elég nagyot alkotott: 225 lóerő, 165 kilós száraz tömeg, üres alatt az egyes, a rossz hír viszont az, hogy összesen 10 darab van belőle

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Kezdésnek nézzük a száraz adatokat, mivel az Aprilia elég nagyot alkotott: 225 lóerő, 165 kilós száraz tömeg, üres alatt az egyes, a rossz hír viszont az, hogy összesen 10 darab van belőle

Az Aprilia ezzel az erősen limitált, RSV4 X névre keresztelt motorral ünnepeli a modell idén tizedik születésnapját, valamint a hét WSBK győzelmet. Stílszerűen mindösszesen 10 darabot kínálnak belőle és elég sokat elmond a cucc komolyságáról, hogy Max Biaggi a neki szánt modellt átvétel után egyből ki is vitte a pályára. Mivel a következő motort az Aprilia gyári versenyzője, Andrea Iannone kapja, már egyből csak 8 darab marad. Ők ketten adtak le rendelést először az RSV4 X-re, miután a Március 23-án megrendezésre került Aprilia All Stars fesztiválon alaposan letesztelték a motort, a Mugello versenypályán.

Persze az a 8 darab is pillanatok alatt elfogyott még Áprilisban, annyian rendelték meg online a szuper limitált motort. Maga a gép az Aprilia RSV4 1100 Factory-n alapszik, de elég sokat reszeltek rajta mire ilyen erős és ilyen könnyű lett.

A komplett idomszett szénszálas, a benzintank egy könnyített verzió, de a kezelőszervek nagyrészét is egy alumíniumtömbből munkálták ki, mint a kuplungkart, a fékkarvédőt, a motor dekli védőt, az állítható lábtartókat, vagy a kormánykiflit. De persze a felnik is kovácsolt magnézium Marchesini darabok, a most bemutatkozó Brembo GP4-MS rendszer pedig már T-Drive rendszert kapott, melyeket egy szintén tömbből mart alu munkahenger mozgat.

A zseniális 1078 köbcentis V4-es blokkot teljes mértékben az Aprilia Racing készítette, ami a cégcsoport jelenlegi összes műszaki tudását tartalmazza. Kézzel szerelik össze a motort és minden egyes tűrést finomhangolnak, akár a versenymotorok esetében.

Befelé haladva új a szívó oldali vezérműtengely, újak a szeleprugók, és a szelepemelők is, melyek így helyet adnak a hegyesebb tengelyeknek. Az Akrapovic kipufogó gyűjtő csöve titán, a vége nyilván karbon, a vízálló légszűrő egység pedig szögre megegyezik a MotoGP-ben használt darabbal. Mindezt egy verseny ECU hangolja össze működő egésszé és így lesz az amúgy sem kevés gyári 217-ből 225 lóerő. A váltóról érdemes még pár szót ejteni, az ugyanis az Aprilia saját ANN (Aprilia No Neutral) terméke, ami azért különleges, mert az üres az egyes alatt van, így kb. semmilyen körülmény között nem tudja egy üressel kellemetlen helyzetbe hoznia magát a motoros.

Még mindig van hova fokozni a dolgot, hiszen megvásárolhatók (voltak) olyan kiegészítők is, mint a komplett Akrapovic versenykipufogó rendszer, verseny ECU, további karbon kiegészítők, polietilén tükör furat dugaszok vagy a fordított váltó. Egy valami biztos, az olaszok nagyon értenek az igazán exkluzív motorok gyártásához. 

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Trending