Csatlakozz hozzánk

Blog

Hideg és eső? Van ellenszer két keréken is

Eső, hideg, fagy, csúszós utak, grrrrr. Két keréken ilyenkor nem lehet közlekedni. Vagy mégis?

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Újra aktuális lett cikkünk, köszönhetően annak, hogy néha elég szeszélyes az időjárás. Mint például most nyár közepén, és ha visszaemlékeztek, idén tavasz elején is kaptunk egy hét minősíthetetlen időt. Lehet ez csak engem zavar, talán mert elég nagy előszeretettel áztatnak el, vagy fújnak rám hűvös szeleket az Égiek, megtorlandó, hogy előzőleg engedtem a gázkar csábításának.

Az eső és a hideg utálatos ellenfelei a motorosoknak, de jó hír, hogy legyőzhetőek. Ezt bizonyítandó a Yamaha Hungária felkészített egy XMax 250-es robogót csupa olyan gyári és egyéb kiegészítővel, mellyel hathatósan védekezhetünk az időjárás támadásai ellen.

A felnin a japán IRC márkájú, téli robogó abroncsok feszülnek. A téli robogó gumi kis túlzással hasonló profil szélességgel rendelkezik, mint a krossz abroncsok. A “bütykökön”, amik hihetetlen ragaszkodással kapaszkodnak az aszflathoz, további vékony vágások vannak. Ezek hivatottak elvezetni a vizet a gumi felülete alól. Az eredmény óriási tapadás nem csak vizen, de még enyhén havas úton is. Szárazon a gumi viselkedése olyan, mintha hozzá lennénk ragasztva az úthoz, és ez irányváltásoknál már-már zavaró. Viszont biztonságos!  A gumi keveréke pedig alkalmassá teszi a téli hidegben való motorozást is. Másodszor találkozok ezzel a gumival, először a Gilera három kerekű Fuoco-ján, mely fél évig volt nálam, s mellyel az egész telet végigközlekedtem. Ide kattintva olvashattok bővebb tesztet róla.

A XMaxon volt még egy hatalmas nagy segítség a hideg és az eső ellen. A gyári lábzsákra gondolok, amit a futárok előszeretettel használnak, nem véletlenül. Ugyanis ez meggátolja, hogy az eső a felső testünkről az ölünkbe csorogjon. Illetve a lábunkat egyáltalán nem éri menetszél, amivel nem csak az ízületeinket védhetjük meg, de a hangulatunk is pozitív marad. Bónuszként a mellettünk elhaladó teherautók sem tudnak lefröcskölni. A lábzsák mellett gyári kiegészítőként kapott a Yamaha egy magasabb plexit, és egy plusz idomot a kormány köré, amik szinte teljesen elvezetik a menetszelet a kezeinkről, illetve felterelik a sisak fölé.

Kötelező elem a kormányfűtés. Többen gyártanak ilyesmit, az egyik legjobb az Qxford márkájú. Több fokozatban állítható, bár ez önmagában nem nagy dolog, és meglepő, de fűt. Nagyon jól, annyira, hogy bőven beillene gyári kiegészítőnek is.

A sort pedig a Quasimoto-ban kapható, elektromos szálakkal működő, fűthető mellénnyel és nadrággal zárta a Yamaha. Több féle változatban kérhető a ruha, de a lényeg ugyanaz: kellemes hőmérsékleten tartja az első rétegünk és a motoros ruhánk között levegőréteget. Akkor működik a legjobban, ha a dzsekink és a nadrágunk nem ereszti át a menetszelet, ugyanis -főleg télen- emiatt fázunk menet közben. Érdemes körbenéznetek, hogy milyen lehetőségek vannak, főleg ha fázósak vagytok. Kattintsatok ide a bővebb infókért!

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending