Ceglédtől kb. 10 kilométerre található ez a takaros kis község, ahol az elmúlt napsütéses vasárnapon a motokrossz kedvelők ismét összegyűltek, és drukkolhattak kedvenceiknek. A jövőre huszadik évét betöltő nem kis múltú pálya a Nyársapáti Motocross Egyesület saját tulajdona. A két kilométer hosszú, 18 ugratóval (a legnagyobb 5 méter magas, és 27 méter hosszú) rendelkező pálya átlag hat méter széles, és barnaföldes talaja van, amit reggel jól belocsoltak és minden szünetben szépen elsimítottak. A 40 állásos rajtgép előtt több kategóriában összesen 146 induló kaparta meg a földet 400 néző szeme láttára.






Itt voltak A HTS Team imádnivaló fenegyerekei, Kiss Márk és Jakob Kristóf,
a 12 évig gyorsasági versenyzőként jeleskedő Vaskó József fia, Vaskó Levente,
és kistandolt a CL4 Offroad Motoros Iskola is, az ötszörös országos motokrossz bajnok Czuni Lászlóval és Dominikkel, akiket ismét nagy érdeklődéssel fogadtak. :)



Nem kisebb istállók voltak jelen, mint a visszavonult kétszeres MAMS motocross bajnok Lécz Gergely csapata, a Lécz Motorsport, a HTS Team, a Mami Team Fehér, a Korda Racing, és még sorolhatnám.
Nem kisebb ifjú ígéretes versenyzők mint Liszi Attila, Molnár Alexandra, Pergel Bence, Gál Lili, Técsi László Márk, és bizony nem kisebb nevek húzták a gázt mint Grillmayer Gábor és Kamrás Károly.
A díjkiosztón senki nem ment haza üres kézzel, s a végén Klausz Norbertnek köszönhetően a pezsgőből is mindenki kapott. ;)

„Kisse döcögősen indult számomra a verseny napja, nem tudtam rendesen kipihenni magam, ami köztudottan nem hat pozitívan a sportolásban. Az edzést elég lazára vettem, próbáltam a futamokra tartalékolni az erőmet. Az mx2-esek között így is sikerült megszerezni a leggyorsabb köridőt a qvalin. Tudtam, hogy a tempóval nem lesz baj, kérdéses lesz viszont az erőnlét.
Véleményem szerint a pálya kifogástalanul elő volt készítve, élveztem minden megtett métert rajta, versenyzésre kitűnő.”

“Első futamban kicsit kiugrott alólam a motor a rajtnál, bejöttek elém páran, de sikerült egész hamar átverekednem magam rajtuk. Egy-két kör erejéig Katona Bálinttal küzdöttünk az mx2 kategória első helyéért, de mivel ő főleg széles íveken közlekedett, én viszont előszeretettel mentem a szűkebb nyomokon, meg is lett az előnye, sikerült megelőznöm. A futam vége felé nagyon elfáradtam, éreztem, hogy nagyon lassulok. Egyik jó barátom és riválisom Bartucz Dénes kezdett a nyakamra mászni, próbáltam összeszedni magam, és végül nem sikerült megelőznie, így az első futamot mx2 első helyezéssel sikerült befejeznem.”

“A második futamban jobban sikerült a rajt, az abszolút második helyen motoroztam. A futam első felében előzött meg Kiss-Benedek Péter, de mivel ő az mx1 kategóriában versenyzett, rám nem volt hatással a kettőnk pozíciójának cseréje. Az mx2-esek közül nem éreztem, hogy bárki veszélyt jelentett volna rám abban a futamban.
Mindent összevetve két jól összerakott futamom volt, komolyabb csataktól es hibáktól mentes. Elégedett vagyok, jó napot zártunk, egyszer sem estem, sem az edzés sem a futamok alatt, és a kategóriát is sikerült megnyerni. Bárcsak minden verseny ilyen lenne!” – nyilatkozta Liszi Attila (#33), a Yamaha Fehér csapat versenyzője.
„Ez a nap sajnos nem úgy jött ki ahogy azt elterveztem.
Az első futamban rögtön az első körben elestem, ezért szinte az utolsó helyről kellett felzárkóznom, végül a harmadik helyig sikerült.
A második futamban egész jól startoltam, de az első helyért küzdve ismét egy kanyarban elcsúsztam és visszaestem a 3. helyre.
Összetettben 3. lettem.
Hétvégén jön a legfontosabb bajnokság, az ADAC MX MASTERS Németország Mölln, úgyhogy most 100%-on készülök a hétvégére!
Ez egy jó edzés volt számomra.”– Jakob Kristóf (#771), HTS Team

Vaskó Levente (#20), Yamaha Fehér: „ A szabadedzés és időmérő első körében sikerült egy nagyot esnem, ebből adódóan a fájdalom végigkísérte az egész napomat.
Az első futam gyenge rajttal, de ettől függetlenül elég jól indult.
Később sajnos szétment a hátsó fékcsövem, amire ezen a pályán nagy szükség lett volna, de maradt az első fék, ami egy két kör után – mivel folyamatos használatban volt – felforrósodott és már az sem fogott, így az első futamot nem tudtam folytatni.”

Fotó: Bakos Ákos
„Vártam ezt a versenyt, mindig is kedveltem ezt a pályát.
Az időmérőn hamar ráéreztem a pálya ritmusára és sikerült nyerni.
Az első futamban rosszul rajtoltam, nagyon nehezen zárkóztam fel az élmezőnyhöz, de végül sikerült megnyerni.
A második futamot ismét egy rossz rajttal kezdtem, ráadásul az első kanyarban még le is fulladt egy pillanatra a motorom. Eléggé feltartottak, így sajnos a futam végére csak a második helyre értem fel. Összességében elégedett vagyok a motorozásommal, szerintem én voltam a leggyorsabb, de sajnos nem úgy jött ki a lépés.” – Kiss Márk (#515), HTS Team

Helyezések:
MX50 Maxi
1. Katona Áron (#17) KTM
2. ifj. Toldi Ádám (#74) Husqvarna
3. Kovács Adrián (#415) KTM
MX50 Mini
1. ifj. Kovács Attila (#69) KTM
2. Horváth Gergő (#55) KTM
3. ifj Vágó Norbert (#150) KTM
MX65
1. Fülöp Gergő (#79) Husqvarna
2. Ördög Zoltán (#11) Husqvarna
3. Horváth Ádám (#26) KTM
MX85
1. Pergel Bence (#214) KTM
2. Técsi László Márk (#404) KTM
3. Béres Szabolcs (#88) KTM
UMX Open
1. Klausz Norbert (#127) KTM
2. Kiss Márk (#515) KTM
3. Jakob Kristóf (#771) KTM
Senior
1. Murai Norbert (#120) Honda
2. Szenft Márkus (#11) Kawasaki
3. Szekeres Gábor (#333) Suzuki
Senior Extra
1. Grillmayer Gábor (#22) KTM
2. Grósz Béla (#38) KTM
3. Vörös Zoltán (#68) KTM
Super Senior
1. Kamrás Károly (#53) KTM
2. Kosztolányi Dezső (#30) Suzuki
3. Halász Csaba (#20) Suzuki
Meghívásos MX1
1. Hudák Péter (#383) KTM
2. Kis-Benedek Péter (#154) Honda
3. Takács Dávid (#121) KTM
Meghívásos MX2
1. Liszi Attila (#33) Kawasaki
2. Bartucz Dénes (#292) Yamaha
3. Katona Bálint (#11) KTM
Szeptemberben visszatérünk!
A pályát természetesen bérelni is lehet, ezt a kedves Erdős Benő bácsi (0620-406-7620) Facebook oldalán nyomon lehet követni.