Csatlakozz hozzánk

Vezetéstechnika

Heti hetes: Hogyan kerülheted el a bajt?

A rajtunk kívül álló okokat most nem ide sorolva, hét pontba szedtük, mi mindent tehetsz meg vagy ne tégy meg, hogy rajtad ne múljon a baj

Közzétéve

ekkor

heti hetes mibol lesz a baj
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szöveg: Domino, KT Képek: TM archív

– “Heti hetes” néven új sorozatot indítunk, melynek keretein belül minden héten körbejárunk egy témát, hét pontba foglalva. A célunk ezzel, hogy könnyen áttekinthető és emészthető formában beszéljünk fontos, hasznos dolgokról. Ha eszedbe jut olyan téma, amelyről szívesen olvasnál e keretek között, javaslataitokat várjuk: info@tesztmotor.hu

A motorozás alapvetően veszélyes üzem, ezt mindannyian tudjuk, akik ezt az életformát űzzük… No persze semmi szükség arra, hogy folyamatosan arra gondolj, „mi lesz, ha…” – sőt, nem is szabad ilyeneken morfondírozni, hiszen akkor pont az az élvezet vész el, ami miatt az egészet csinálod.

Sima, kétsávos út, és végsebesség, egy kézzel… na, ez nem egy életbiztosítás, még pár pillanatig sem

Van viszont pár dolog, amit érdemes helyre tenni fejben, ha úgy tetszik, elraktározni a tudatalattiban a fontosságukat, hogy Te magad lehess az, aki a lehető legminimálisabbra csökkented a baleseti kockázatot. Hiszen alapvetően nem attól lesz veszélyes a motorozás, hogy csak két kerék van alattunk, hogy nem véd a kasztni, nincs ott a légzsák…

A legveszélyesebb elem maga az emberi tényező, az élő szövet a fémvázon – igen, rosszul hangzik, de ha ezt elismered, az már félsiker. Hiszen miből lehet a baj? A rajtunk kívül álló körülményeket most nem ide sorolva…

Ésszel mész, tovább érsz – nem szabad, hogy elragadjon minket a hév utcai motorozás közben, bár sokszor nehéz megállni…

7 szempont, melyeknek betartásával megelőzheted a bajt

1. Ha nem ismered a saját képességeidet, és túlvállalod magad – legyen szó arról, hogy milyen teljesítményű motort választasz, milyen sebességgel közlekedsz, és még sorolhatnánk. Ugyanígy a türelmetlenség, a túlzott vakmerőség, ha Rossinak hiszed magad, vagyis az „én vagyok az utak királya” effektus sem vezet semmi jóra…

2. Ha “tutyimutyi” vagy: ugyanis a „ló másik oldala”, a túlzott aggódás, félelem sem tesz jót, mert az meg leblokkol, és lehet, hogy még azt is rosszul csinálod, amit amúgy elméletben (vagy egy nyugodt helyen) tökéletesen tudsz

3. Ha technikailag nem vagy a „topon”, itt – akár alapvető – motorkezelési hiányosságokról is beszélhetünk. Érdemes ezt tréningeken fejleszteni, főleg, hogy egészen egyszerűen bizonytalanság-érzetet kelt, és akár egy teljesen hétköznapi szituáció is kész rémálom lehet – gondolj például a szűk helyeken való megfordulásra

4. Ha kialvatlanul, idegesen, betegen, vagy gyógyszerektől eltompultan vezetsz – hogy az egyéb „befolyásolt állapotokat” ne is említsük. Legyen benned annyi felelősség, hogy reálisan felméred a saját állapotodat, és ha szükséges, inkább hívsz egy taxit vagy mész tömegközlekedéssel

5. Ha nem foglalkozol megfelelően a motorod műszaki állapotával. Egy tropára ment gumi, egy technikai hiba könnyen „hozzásegít” a balesetveszélyes helyzet kialakulásához. Ne sajnáljuk az időt, pénzt rendesen karbantartani a gépet

6. Ha a “közönségnek” motorozol:
ez sokszor szorosan kapcsolódik az első ponthoz, amikor a kocsma előtti kíváncsi tekinteteknek, vagy a csurig tele buszmegállónak (esetleg egy fényképezőnek, vagy akár a saját GoPródnak) produkálod magad… Ilyenkor még az is megpróbál egykerekezni egyet, aki egyébként nem tud… Ezek a félig-meddig kordában tartott attrakciók pedig nem mindig érnek jó véget. Szóval a “közönség előtti motorozást” is jó lenne visszaszorítani a versenypályára

7. Ha nem jól méred fel a közlekedési helyzeteket: belemész egy kockázatos előzésbe, nem adod meg az elsőbbséget, figyelmen kívül hagyod a veszélyforrásokat. És persze mindez fordítva, tehát ha a többi közlekedő teszi ugyanezt…

…ez utóbbi az, ami ellen Te nem tehetsz semmit, a saját részedet viszont magad alakítod – elsősorban magadért! Ja, és majdnem elfelejtettük: ha elfogadtok még egy plusz tanácsot, öltözzetek fel, rendesen, melegben is! 😉

– még több Heti Hetes:
Mire figyelj, ha városban motorozol?
Miért robogóval – és ne autóval – járj a városban?
Mire figyelj az első pályára lépésedkor?

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending