Csatlakozz hozzánk

Blog

Heti Hetes: 7 dolog, amit biztos nem tudtál eddig…

Van fogalmad arról, melyik a legelső, a leggyorsabb, a legkisebb, a legnagyobb motorkerékpár? És azt tudtad, hogy nem is McQueen ugrott a Triumph-fal, és azt hogy Rossi majdnem focista lett?! És azt, hogy…

Közzétéve

ekkor

heti hetes motoros erdekessegek
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

“Heti hetes” néven sorozatot indítottunk, melynek keretein belül minden héten körbejárunk egy témát, hét pontba foglalva. A célunk ezzel, hogy könnyen áttekinthető és emészthető formában beszéljünk fontos, hasznos dolgokról. Ha eszedbe jut olyan téma, amelyről szívesen olvasnál e keretek között, javaslataitokat várjuk: info@tesztmotor.hu

Ez alkalommal összegyűjtünk nektek pár meglepő vagy éppen meghökkentő érdekességet a motorkerékpárok világából, amiről lehet (valószínű), hogy Ti sem hallottatok még.

Tudtad-e például, hogy…?

1. A motorkerékpárok őse Németországban született meg. A kalsruhe-i műegyetemen található egy 1785-ből származó háromkerekű jármű, amely – bár használhatatlan volt -, a világ első motorkerékpárjának számít.

2. Az első „igazi” motorkerékpár Gottlieb Daimler és Wilhelm Maybach nevéhez fűződik, 1885-ben, ugyancsak Németországban építették meg. A „Reitwagen” névre keresztelt masina volt az első belső égésű motorral hajtott jármű a világon. Az első motorverseny nem sokkal ez után meg is történt: 1897-ben. A táv egy mérföld volt, a nyertes, Charles Jarrot 2 perc 8 másodperc alatt tette ezt meg Fournier motorkerékpárján.

Reitwagen, 1885

3. Az első sebességrekorder Glenn Curtiss volt. Saját fejlesztésű motorkerékpárjával 1903-ban elérte a 103 km/órás sebességet. 4 évvel később újabb rekordot állított fel 219,31 km/órás sebességével, melyet csak 23 évvel később tudtak megdönteni. A jelenlegi világrekordot Rocky Robinson tartja 580,833 km/órával, amelyet 2008. szeptember 26-án ért el. A két világháború között egyébként jelentős fejlődésen mentek keresztül a motorkerékpárok az elérhető sebesség tekintetében. A 996 köbcentis, 45 fokos hengerszögű, 25 lóerős Cyclone V-Twin akkoriban kilenc éven át őrizte a leggyorsabb közúti motor címét. Végsebessége 145 km/óra volt, amely felépítésére nézve ma már egyenesen hajmeresztőnek tűnik.

Korabeli plakát Glenn Curtiss teljesítményéről

4. A nagy szökés című háborús filmben (The Great Escape) nem Steve McQueen csinálta a híres 65 láb hosszú ugrást (Triumph TR6 Trophy), hanem egy Bud Ekis nevű stuntos, aki egyben amerikai Triumph kereskedő is volt:

5. Amikor a kilencszeres Grand Prix világbajnok Valentino Rossi 5 éves volt, az édesapja (Graziano, aki maga is motorversenyző volt) épített neki egy gokartot, hogy – a kisfiú biztonsága érdekében – elvonja figyelmét a motorozásról (négy keréken is nyert junior bajnokságot amúgy…). Anyukája, Stefánia pedig azt szerette volna, ha focista lesz a gyerekből… Így nem lett Francesco Totti Valentino Rossiból. A Doktor fiatalkori példaképe egyébként az egykori rali-császár Colin McRae volt.

A kis Valentino, és a papa, Graziano

6. A világ legnagyobb motorozható kétkerekűje (2005-ben Guinness világrekord volt) Gregory Dunham nevéhez fűződik. A szerkezet 3429 méter magas és 6187 méter hosszú, tömege 2948 kg. A vázába egy 8,2 literes V8-as blokk került, a végsebessége pedig 104 km/óra. Dunham 3 év alatt építette meg alkotását, ami 300 000 dollárjába került. Technikailag azonban inkább vezetni kell, mint motorozni vele, ugyanis a tanknak kinéző elemek funkciója mindössze az, hogy eltakarják a vezetőfülkét.

Merj nagyot álmodni: a világ legnagyobb motorja

7. A világ legkisebb üzemképes motorját egy svéd motorépítő, Tom Wilberg készítette. A Small Toe fantázianevű miniatűr szerkezet alig egy gyufásskatulya méretű – első kereke 16 mm, a hátsó 22 mm átmérőjű. A tengelytávja 80 mm és az ülésmagasság mindössze 65 mm. A jármű 1,1 kg-ot nyom, és 0,3 lóerős motorja 2 km/órára képes felgyorsítani. De ami még ennél is meglepőbb, hogy építője képes volt rajta több mint 10 métert megtenni.

– még több Heti Hetes:
– 7 kötelező motoros olvasmány (könyvek)
– Hogyan motorozz éjszaka?
– Hogyan rakd el télire a motort?
– Hogyan motorozz ősszel?
– Hogyan válasszunk bukósisakot?
– Hogyan motorozz esőben?
– Hogyan túrázz? (túratippek)
– A szélrózsa 7 iránya (túracélpontok)
– Hogyan motorozz kánikulában?
– Vadveszély…
– Hogyan segíthetünk, ha balesetet látunk?
– Mire figyeljetek, kezdő lányok?
Hogyan kerülheted el a bajt?
Mire figyelj, ha városban motorozol?
Miért robogóval – és ne autóval – járj a városban?
Mire figyelj az első pályára lépésedkor?

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending