Csatlakozz hozzánk

Blog

Heti hetes – Nem tudod milyen motort vegyél?

Motorkerékpár típusok kezdőknek

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

– “Heti hetes” néven sorozatot indítottunk, melynek keretein belül minden héten körbejárunk egy témát, hét pontba foglalva. A célunk ezzel, hogy könnyen áttekinthető és emészthető formában beszéljünk fontos, hasznos dolgokról. Ha eszedbe jut olyan téma, amelyről szívesen olvasnál e keretek között, javaslataitokat várjuk: info@tesztmotor.hu

Természetesen a fő szempont a pénztárcád, de jó ha hallgatsz a szívedre, hiszen amit megveszel társaddá válik, családtaggá, mármár szerelemmé.
Mivel rengeteg fajta motorkerékpár van, mindenképpen tisztáznod kell előbb magadban, hogy milyen célra szeretnéd használni. Csak az aszfaltot hasítanád vele, vagy inkább beporolnád a kerekeit? Nem mindegy, hogy csak egyedül, vagy néha társaság is lenne a hátad mögött. Gyors, erős gépet akarsz, vagy elég egy lassú és könnyű szerkezet? Leérjen róla a lábad, vagy úgy ugranál fel rá mint egy lóra?

A motorokat két főtípusba sorolnám.
Építsük le a piramist.
Kezdetben vala a motor. Ment mendegélt. Aztán valaki azt mondta, fejlődj és sokasodj.
Ez nem mendemonda, tényleg így lett, hogy a két főtípus megszületett, a közúti és a terep motor. 🙂
Na de lássuk mi a felhozatal.

1.Terep, és off-road motorok
Ide tartoznak a krosszmotorok. Ha a föld szerelmese vagy, és szeretsz ugratni, kaparni, akkor ez a te motorod. Fő jellemzőjük, az alacsony súly, hosszú ülés, nagy kerekek, széles kormány, magas ülésmagasság, hosszú rugóut, és a strapabíróság. Mindez elengedhetetlen, hogy a dimbes-dombos talajon rodeózz vele. Hátránya, hogy haszontalanná válik ha kerekeit a közútra teszi. Nincsenek meg rajta a közútra kötelező elemek, mint a lámpák, világítás stb. Már készültek felszerelt rendszámos változatok, de a krosszmotor, az krosszmotor. A porban, sárban a helye.

 

2. Közúti motorok
Most újra piramist bontunk. Nem megyünk teljesen bele minden apró-cseprő dologba, csak a legfőbb típusokat nézzük meg, ha ezekből megszületik benned valami elképzelés, legalább tudni fogod honnan indulj ki.

  • -Közúti motorok: robogók
    Ha ráérsz, vagy a városban laksz, ez a legköltséghatékonyabb és legkényelmesebb típus. A kisebb köbcentivel nem kell sietni, le vannak szabályozva körülbelül 55km/h sebességre, de úgyis csak 40 a megengedett sebesség, így nem panaszkodhatunk. A nagyobb testű, akár kétszemélyes változattal hosszabb utakat is bevállalhatunk. Kényelmesek, barátságosak, szépek, és elég megbízhatóak, a nagyobbakban már persze több a kraft.

  • -Közúti motorok: sportmotorok
    Csúcsminőség, adrenalin, sebesség. Ha a sportmotorok országában utak lennének, csak ez a 3 elnevezés díszelegne a táblákon. Egy ilyen motorban annyi lóerő van, hogy az utakon csak az előz meg akit hagyunk hogy megtegye, legyen szó akár egy faja kis sportautóról. Versenypályán nagyon jókat lehet velük játszani, közúton nem éppen ildomos.
    Jellemzőik közül a könnyűség és az erő a legfontosabb momentum, na meg a jó fékerő, ami megállít ha kell.

  • -Közúti motorok: félidomos és idom nélküli (naked) motorok
    Jellemzői: kényelmes ülés, könnyű manőverezhetőség, dinamikusság.
    Igazából ez egy vagány jóképű utcai harcos, amivel bárhova el lehet ruccanni, akár még egy kisebb túrára is kettesben. Nagyon lehet húzni a bajszát, hiszen sportmotor erőforrás lapul benne. Igazi férfias paripa, feltűnő jelenség.

  • -Közúti motorok: túramotorok
    A túramotorok speciálisan túrázásra lettek építve, így látatlanban is simán fel lehet sorolni jellemzőiket. Komfort, kényelem, csomagtároló helyek. Nagy súlyuk miatt nehéz őket megtartani ha esetleg megdőlünk vele, pláne ha egy heti motyót belepakol az asszony, még ha csak két napra is indultok. 🙂 Nagy köbcentis motorjával nagy hatótávot lehet legyűrni kényelmes utazótempóval.

  • -Közúti motorok: endurók, túraendurók
    Ezek olyan motorok, amikkel terepre is mehetünk. Hatalmas választékban léteznek, tulajdonosai túrázni vagy off-road terepezésre viszik.
    Fő jellemzőjük a nagyobb kerekek, magas és széles kormány, magas hasmagasság, hosszú rugóút és kényelmes üléspozíció. Ez a motor attól függetlenül, hogy nem ajánlatos kis termetűeknek, mindkét útra használható. Igazi magas paripa, ha meg kéne állnom vele (az én 163 centimmel), valószínűleg csak simán eldőlve tudnék leszállni róla. 🙂

  • -Közúti motorok: chopperek, cruiserek
    Aki choppert választ az egy külön életérzést is választ. Egy chopperrel kényelmesen, nyugodtan, szolid tempóval a világot is képesek körbeutazni rajongói. Nézd a képet: szól a rock zene, lebegnek a rojtok, suhansz a sivatagban, miközben a menetszél csiklandozza a mellkasodon a szőrt. Na ez ő.  😀
    Jellemzői az alacsonyan elhelyezkedő ülés, széles, magas kormány, hosszú első villa, és a V2.

Természetesen lehetne ezt még tovább bontogatni, boncolgatni, hiszen egyre nagyobb a választék, a gyártók nem győznek újítani, építgetni és a motorosok kedvében járni. Az emberek körülbelül 40%-a szerencsére sikeresen megfertőződött a motorozás nyújtotta szerelemben, és reméljük egyre több hódolója akad.
Úgyhogy mutassuk meg mindenkinek mink van, legyünk rá büszkék had terjedjen tovább ez a mámoros kór.
A sajátunknak ismerjük ki minden hóbortját, legyünk társak, ne csak utazók, szeressük, ápoljuk, és ha kívánja, adjuk meg neki ami jár. 😉

Hogyan kanyarodj biztonságosan?
Hogyan legyünk láthatóbbak?
Hogyan vásárolj bukósisakot?
Hogyan motorozz esőben?
Hogyan túrázzunk?
Hogyan közlekedj vadveszélyes helyeken?
Hogyan legyünk jó utasok?
Hogyan viselkedj egy “tailgaterrel”?
– Mit tegyél ha motoros az új párod?
Hogyan éljünk túl egy zombiapokalipszist?

 

 

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending