– “Heti hetes” néven sorozatot indítottunk, melynek keretein belül minden héten körbejárunk egy témát, hét pontba foglalva. A célunk ezzel, hogy könnyen áttekinthető és emészthető formában beszéljünk fontos, hasznos dolgokról. Ha eszedbe jut olyan téma, amelyről szívesen olvasnál e keretek között, javaslataitokat várjuk: info@tesztmotor.hu
KT már írt erről a témáról mint férfi, én most mint nő adok tanácsokat. 🙂
Ne nyúlj mellé! Használt motor vásárlás tippek
A használt motorkerékpár vásárlásakor bele lehet futni tökéletesen működő, vagy aljasan bujkáló hibákkal teli gépbe. Ki lehet fogni egy olcsó és jó minőséget, de persze evidens, hogy ha szebb motort szeretne valaki, mélyebbre kell nyúlni a pénztárcába.
Van egy időintervallum, amit érdemes kivárni a használt gépek megvásárlásával – ez az ősz és tél – , azaz a szezon vége, amikor még az eladó kiélvezi az utolsó kilométereket mielőtt áruba bocsájtja addig hű paripáját.
Mikor az időjárás egyre hidegebb lesz, és a levelek is lesusognak a fáról, akkor jön rá sok drága motorkerékpár tulajdonosa (akik mentek egy vagy két kört a vassal), hogy ő bizony már nem vágyik motorra ülni, s a szezon kezdetekor inkább majd egy újabb típussal jaszkarizna (már ha lesz hozzá kedve). Ekkor ragyog fel a vevő napja.
Ha tudsz várni és előretervezni, ez a legjobb időszak, hogy olcsóbban hozzájuss álmaid motorjához. Sokkal olcsóbban lehet ilyenkor motort venni, mint tavasszal.
-
Legyél hajlandó utazni érte!
Nem csak azért, mert a használt motorkerékpár értékek földrajzilag eltérőek, hanem azért is, mert általában nem tolják az ember arcába azt, amit éppen szeretne. Aztán az utazás árát – ha esetleg megvételre kerülne végül a sor – esetleg le kell alkudni a vételárból.
-
Az után-gyártott kiegészítők értéke
A használt motorkerékpár megvásárlásakor ki szokták emelni, hogy az után-gyártott, beszerelt alkatrészek a motor tartozékai, s ezért is magasabb az ára. Sokan úgy vélik, hogy egy díszes markolat, egy tükör megéri az árát, de nem. Viszont az új gumiabroncsok, egy friss olajcsere, egy jó márkájú kipufogón tényleg spórolhatunk.
-
Hány kilométer a túl sok?
A használt motorkerékpár-piac egyik érdekes része, az eltérő használat miatti kilométerállás.
BenZso szerint az még a normális/átlagos kategóriába esik, ha Magyarországon egy motorban 10.000 kilométer van (külföldön ez például 30.000), vagy ennél kevesebb, hiszen itthon sokan csak státuszszimbólumként használják a motort, hétvégi játékszerként, sokan nem használják rendszeresen. Egy 10 éves motorban 40-80 ezer kilométer is teljesen normális szám itthon.
Tehát ha ennél kicsit több kilométer van egy motorban, de látszik rajta a gondoskodás, ne félj megvásárolni a kívánt motort, hiszen abban még rengeteg élet maradt.
Jogod van hozzá, hogy akkora összeget ajánlj fel a motorkerékpárért, amekkorát akarsz. A túl alacsony ajánlat azonban sértő is lehet, s hiába van motortípusok közt különbség, legyél tisztában a piaci árakkal, és ajánlj méltányosan. Soha nem tudhatod, hogy az eladó látva tetszésedet és hallva tisztességes ajánlatodat, nem-e hálálja meg neked grátisz-alkatrésszel. Ne feledjük, hogy mindannyian szeretnénk a lehető legtöbbet kihozni a pénzünkből.
Vannak olyan cégek, akik nyújtanak olyan szolgáltatást, hogy az általad megvásárolandó motorkerékpár állapotát felmérik. Ebből megtudhatjuk, hogy milyen állapotban van a motorkerékpár, mennyit kell rá költeni, milyen problémái vannak, érdemes-e megvenni azért az árért, amit a vevő kér. Ilyen állapotfelmérést végez például a MotoPartsShop, vagy a Karasna.
Mi ezeket tudjuk tanácsolni, de ha van még valami jó tanácsod, egy használt motorkerékpár vásárlásához, szívesen fogadjuk. :)
–Hogyan kanyarodj biztonságosan?
–Hogyan legyünk láthatóbbak?
–Hogyan vásárolj bukósisakot?
–Hogyan motorozz esőben?
–Hogyan túrázzunk?
–Hogyan közlekedj vadveszélyes helyeken?
–Hogyan legyünk jó utasok?
–Hogyan viselkedj egy “tailgaterrel”?
– Mit tegyél ha motoros az új párod?
– Hogyan éljünk túl egy zombiapokalipszist?
– Nem tudod milyen motort vegyél?
– Hogyan viselkedj egy motoros bulin?