Csatlakozz hozzánk

Blog

Három kör Bitter Sándor mögött…

…az élmény felbecsülhetetlen. Már önmagában egy ZX-10R is elég nagy buli a Hungaroringen – de az, hogy a legbátrabb magyar, a TT-király Bitti visz vele lendületesen…az bizony barátom, feledhetetlen

Közzétéve

ekkor

bitti utasmotoroztatas hungaroring
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Elsőre – megmondom őszintén – “elméláztam némán” kicsit a kihagyhatatlan ajánlaton, amikor BenZso hívott, hogy “Bitti vinne a ringen”. Majd hirtelen eszembe jutott, amit egyszer régen egy motoros lapban olvastam egy Bitterről szóló cikkben, amikor bizonyos villalakókat motoroztatott: “a fiúk annyira pudingok voltak, hogy – egy kivétellel – fel sem mertek ülni mögém”… – majdnem szó szerint így szólt.

A csajok már ott és akkor is meglehetősen aktívak voltak, akárcsak a mi esetünkben… Visszakanyarodva, ezt az írást olvasva nagyon langyosnak találtam ezeket – a képernyőn kőkemény – srácokat, akik a “miért nem?” kérdésre csupán annyit mondtak: “ledob”… Ezek után valószínűleg nem tudtam volna tiszta lelkiismerettel leélni hátralévő életemet, ha nem ülök fel Bitter Sándor mögé azon a vasárnapon.

Bőven a gyors csoportban lettünk volna, ha a pályanapon megyünk

Ez a gondolatmenet nagyjából még a BenZsóval folytatott telefonbeszélgetés alatt lejátszódott bennem, így egy “persze, miért ne” választ adtam a határozott igen helyett. Amikor viszont Bittiék kellemesen hűvös bokszában megláttam a motort, illetve az utaskapaszkodó hiányát, egy pillanatra átsiklott az agyamon: lehet, hogy mégiscsak nemmel kellett volna felelnem az eldöntendő kérdésre?

Ugyanis az ilyen akciókat a tanksapka csavarjaira rögzíthető utaskapaszkodókkal szokták véghezvinni – de itt nem volt semmi ilyesmi… Még jó, hogy hátsó ülés volt rajta, és nem a faridom műanyagján csücsültünk, de az igazság az, hogy úgysem lett volna időnk a hátsónk kényelmével törődni – mondhatni az érdekelt volna a legkevésbé!

A bevállalósabb hölgyek is megtapasztalhatták, milyen is az a versenytempó…

Hosszas onboard-előkészületeket követően (hamarosan videót is láthattok YouTube csatornánkon) végre felkerültek a gumimelegítők – ami azt vetítette előre, hogy ez most nem úgy fog kinézni, mint egykor a CBR125-ös sajtópróbája a Hungaroringen. Anno a vizes pályán (új gumival) kényelmesen, turista-módjára vagy három és fél perc alatt körbe is értünk – ennél jobban már csak gyalog tudtuk volna jobban megnézni a pályát belülről…

Most jóformán arra sem volt időm, hogy beöltözzek, hiszen hirtelen-jelleggel került rám a sor: a sorban előttem lévő hölgy nem tudott időben átöltözni, ezért rám várt a – majdnem széria, csak kipufogó és lengővilla – Tízes Kawa átmenetileg megüresedett hátsó ülése. Ezt nevezem hirtelen halálnak – Bitti csak annyit mondott: ne tarts ellen! És már húzta is neki a boxutca-kijáratban…

Bitti bajnok barátait is vitte: a háttérben Horváth Gábor kajakos és Tóth Ádám motokrossz versenyző (jobbra)

A nagy Ninja nem gyenge gyorsulására számítani lehetett, de az első meglepetés már az első féktávon “utolért”: a kemény lassulás kissé kellemetlen volt kapaszkodó nélkül… Gyönyörűen felkenődtem Sanyi hátára, de sok időt nem töltöttem ott, mert jött az első jobbos – és az első egészséges kigyorsítás…

Vittek már gyorsan (egyenesben, igen…), meg gyorsulni is volt “szerencsém” a hátsó ülésen, de ilyen szintű horgony-kidobásokhoz még nem. Gyors egymásutánjában változtak a feladatok: jobbra ülés, balra ülés, kapaszkodás Sándorba és támaszkodás a tankba, féktávon. Ez úgy az első kör vége felére állt össze működőképes mozdulatsorrá, addig a pontig viszont úgy gondoltam, hogy mégiscsak nagy hiba volt nem nemmel válaszolni BenZso megkeresésére…

Bitti láblógat a kamerának – én meg annak örültem, ha a lábtartón maradt a csizmám…

Bitti mindenkivel három kört ment: egy fel, egy le és egy teljes rund volt a program. A második körre – miután nagyjából feltaláltam magam a motoron – már élveztem is az ámokfutást, a harmadikra viszont már rendesen elfáradtam. A végére úgy levert a víz, mint nyárimunkás rakodós ifjú-koromban, negyven fokban az IFA ponyvája alatt…

Hátul ülni alapvetően nem az igazi, most meg különösen izgalmas volt a “tehetetlenség” érzése – hogy nem én irányítom a dolgokat, ráadásul “elég jó” tempót megyünk. Néha BenZso mögött is olyan az utcán…hogy inkább mentem volna busszal…:) Ugyanakkor félelem csak a jóleső mértékben volt bennem: Bitter vérprofi, nem tőle, hanem a kikanyarodó suzukistól kell megijedni…

A csík húzza a repülőt, avagy a versenyző tartja az esernyőt

Az élményt úgy tudnám összefoglalni, mint Hadnagy Józsi, Kunmadár főszervezője, miután beültették Bob Feeler rakétaautójába utasként: a lassulás durvább, mint a gyorsulás! A Hungaroring célegyenes-végi lejtős féktávján együtt táncolni az elkönnyülő hátuljával…és közben minden erőmmel tartani magam…de mindegy, mert csak Sanyi teste volt az oka, hogy nem szálltam tovább egyenesen, függetlenül a zöld motortól!

Az ezt megelőző 250 körüli tempó is érdekes volt, hiszen nekem már nem volt lehetőségem hova bebújni, így hasonló kalandokat élhettem át, mint pár éve a – szélvédelmet csak képeslapon látott – B-King nyergében ugyanitt. Csak azzal nem voltam ilyen gyors: 2:03-at mentünk a középső körünkben, ami a hozzám hasonló lelkes amatőrök számára igencsak űridő… Tehát ez az eddigi legjobb időm a ringen, csak kár, hogy nem egyedül értem el…

Az élmény felbecsülhetetlen…

A nap poénja pedig, hogy Bitti a tandem pole pozíciót nem is velem, hanem azzal a hölggyel érte el, aki nem sűrűn szokott motoron ülni. Hogy is mondjam, számomra is eléggé intenzív volt az élmény, nem tudom, hogy ő mit élhetett át (lásd a menet végén ezen a fenti képen:)). Valószínűleg fel sem fogta, mi történik vele: most “ment” egy 2:01-et a Hungaroringen…

Én viszont tisztában voltam vele, hogy a mindenkivel szemben első számú versenyző-favoritom megmutatta, mi a pálya… Még ha nem is emlékszek a pontos ívekre, trükkökre, egyhamar nem felejtem a fílinget, az biztos… Ezúton is köszönöm neki, jó volna tanulni tőle, tudásának egy kevés százaléka nagyot lendítene az én köridőmön is. Ha Te is szívesen fogadnád a tanácsait, látogass el következő TesztMotor Tréningünkre!


– Bitti-interjú az eseménnyel kapcsolatban a p1race motorsport-oldalon
– további (BenZso-)fotók Facebook oldalunkon

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Trending