Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Harley FatBob teszt – Terminator 4 – Új fejezet a motorozás történetében

Ha a következő Terminátort forgatják, ne lepődjetek meg, ha ilyen Harley FatBob motoron érkezik rajta Schwarzenegger

Közzétéve

ekkor

MPS AUTOMAG

Bizony az új FatBobon Te lehetsz az élő szövet a fémvázon, akárcsak a terminátor csontvázán a Schwarzenegger öltöny.

A tavalyi Harley-Davidson kanyargásunk alkalmával már kipróbálhattuk, hogy milyen a FatBobbal motorozni, amely akkor is különleges volt. Valahogy a FatBob mindig is egy kicsit más volt, mint a többi Harley, lehet, hogy azért is tetszett meg nekem elsőre a bérelhető flottában. Azonnal le is foglaltam magamnak és azzal vágtam neki a kis túrának, amelynek aztán egy nagy élvezetes motorozás lett a vége.

Most 2018-ra viszont a Dyna modellcsalád megszűnt, így a FatBob átkerült a Softail modellcsaládba, amely teljesen megújult.

Immár a 107 köbincses (1753 köbcentis), V2-es, motorblokk szolgál sokkal finomabban a 103-as (1688 cm3) elődjéhez képest. Ezt a megrögzött Harley hívők akár Isten csapásának is hívhatják, de higgyétek el, nekünk halandó újságíróknak megváltás egy kulturáltan működő, viszonylag könnyen kezelhető és még jól is kinéző Harleyval közlekedni.

A Softail modellcsaládban egyébként idén nyolc vadi új típus jelenik meg a Milwaukee Eight 107 és 114 köbincses ( 1868 cm3) motorblokkokkal.

Miért írok ilyen fanatikus H-D-sok számára szentségtörést? Mert ez már benne van a “normális”, használható motorok körében, amelyekkel élvezet a minden napos motorozás, nem küzdelem és barkácsolás azért, hogy egy hétvégét motorozhass vele. Ezt bizony használatra tervezték, ami ugyan nem a legkönnyebben vezethető motorkerékpárok kategóriájába tartozik, de aki férfinak érzi magát és cruisert szeretne, annak ennél a dagi srácnál jobbat nem tudok ajánlani. Van karaktere, különlegesen néz ki az új ledes “Daymaker” első lámpa miatt, amely egyébként szenzációsan festi világosra az utat előttünk az éjszakai motorozás közben.

De haladjunk belülről kifelé, hiszen a Harley-Davidsonok lelke mindig a legendás V2-es motorblokk, ami köré tervezik a motorkerékpárok többi részét. Az idei Softailekben levegő/olajhűtésű motorblokk ketyeg, amelyek hűtését főleg a menetszélre bízták, mivel a blokk elején található olajhűtő csak a kipufogószelepeket hűti. Nagyon fontos megjegyezni, hogy két kiegyenlítő tengely forog a blokkban, amely a vázba mereven lett elhelyezve. Ettől a dupla kiegyenlítéstől a nem kívánt rezgések igencsak lecsökkentek. Nekem az a tulajdonság nagyon tetszett, hogy nem zsibbadva szálltam le a 145 Nm nyomatékot magából kipréselő “krúzerről”.

Apropó nyomaték!

Mindenféle túlzás nélkül írom, hogy a hátsó gumi képtelen átvinni az útra ekkora nyomatékot! Erre a gépre sokkal tapadósabb gumi kellene, mert száraz úton is folyamatosan kipörgeti a kereket az első két fokozatban, esőben pedig minimális gázkar mozdításra is szinte megelőz a gép hátulja.

Nézzétek csak meg a fenti videón! Ezt a terminátoros elindulást tiszta aszfalton is minden piros lámpás indulásnál elő lehet adni vele, de ilyenkor a gumi felületét igencsak igénybe veszi, ahogy ezen a képen jól látszik is…

A Dunlop D429 oldalfalára is szépen ráírták a Harley Davidson feliratot, a mintázata is vagány, csak kár, hogy ezen a motoron nem tapad! Ezzel vigyázni kell ezen a 145 Nm-es nyomatékot leadó motoron! Főleg vizes úton!

Bele sem merek gondolni mi lehet a nagyobb 114 köbincses elindulásánál, amiben 155 Nm nyomaték van. Bődület egyébként ahogy megindul még így is a FatBob! Ha fogékony a vezető a hülyeségre és van a pénztárcában 87 rugó hetente gumira, akkor ez a Dunlop D429 gumi a legjobb a gépre. De ha túrázni szeretnétek, akkor bizony gondok lehetnek az esőben. Nálam vizes úton harmadik fokozatban, épp csak egy kicsi gázadásnál akart megelőzni a hátulja főúton kb. 80km/óránál. Erre nem számítottam. Nem hiába mondják, hogy a tapadásnál nincs fontosabb!

Az útról felverődő sárról már ne is beszéljünk. a sárvédők csak dísznek vannak a gépen, mert a széles abroncsok szépen felszedik a saras vizet az útról és szépen porlasztva rakódik mindenhová ami az útjába kerül. Nem ez volt a kedvenc délutánom a motoron, de ezt leszámítva minden percét élveztem “zsírsrácnak”, amely hihetetlenül vagányul néz ki.

A dupla kémény ezzel a bronzos borítással nagyon feldobja a sok fekete alkatrészből összeálló gépet, amelyen már extraként felszerelt bukócső is volt. Az első pufi gumi 150/80-16 méretű, amely igencsak meghatározza a motor kinézetét, a hátsó átlagos 180/70-16. Az irányíthatóságot természetesen befolyásolja a széles első gumi. Kell erőt kifejteni a kanyarodásokhoz nem is keveset, hiszen ez egy igazi férfi motor, ami jól is van így. Aztán pedig a célnál lehet pózolni, mert úgy vonza a tekinteteket, mint a légypapír a legyeket.

Tényleg nagyon vagány az egész és akkor még csak a kinézetéről beszéltünk. Pedig tud ám mást is. A hátsó futómű végre nem a két oldalt elhelyezett gátlókból épül fel, mint a Dyna-kon, hanem megörökölte a Softailek központi rugóstagját, amely a legjobb ami a FatBobbal történhetett.

Az előfeszítés állítását pedig már kézzel végezhetjük a motor jobb oldalára helyezett tekerővel

Nagyon finoman rugózik és vigyáz a vezető gerincére. Az első 43 mm-es (SDBV – Showa Dual Bending Valve System) Showa teleszkóp csillapítása is remek, mivel dupla szelepeléssel dolgozik és merevebb a réginél. De az egész váz is merevebb lett, tényleg jó érzés vele motorozni. Semmi nyeklés-nyaklás, követi a kiszemelt íveket.

A 710 mm-re helyezett üléspozíció is sokkal jobb mint a Street Rod 750-en, az ülés jól megtámaszt hátulról, amikor megérkezik a nyomaték és még mozgolódni is lehet rajta egy kicsit. Az sem mellékes, hogy nem kell úgy behajlítani a lábunkat, mint az említett 750-esen.

Hátul viszont nem szeretnél ülni! Nagyon pici az ülőfelület, ezért ide csak XS-es fenekű lányok ülhetnek benzintyúkoskodni.

Mindössze egy tenyérnyi a hátsó ülés felülete

A hajtása a jól bevált bordásszíjas, így az ápolással nem sokat kell törődni, viszont ha cserélni kell, akkor egy nagyon jó minőségű láncszettel vetekszik a bordásszíjak ára.

Fogyókúra

Ezek mind szép és jó dolgok, de végre előkerült a H-D tervezőasztalon a tömegcsökkentés is. Az, hogy könnyebb lett nem kérdés, de papíron még mindig 296 kg, pedig nem éreztem annyinak csak kb. 230-nak. Ezt az alacsony súlypont teszi és a kanyarokban is az ad stabilitást.

A váltó sem a régi. Már nem nagy csattanásokkal adja a vezető tudtára, hogy bevette a következő fokozatot.

A fék is végre jó hatásfokkal működik. A vaskos fékkar behúzására azonnal reagál és megállítja a hatalmas H-D testet.

Összességében nagyon pozitív gondolatok fogalmazódtak meg a teszt közben. Ez végre egy jó Harley! Ilyet legutoljára 10 éve éreztem a V-Rodon.

De esőben ellenben tényleg óvatosan kell bánni vele!

Ipari csodák. A traktoros bácsi is motorozik ám és csillogó szemekkel nézett az ő járgányához képes mini gépre…. 🙂

Előnyök / hátrányok –

  • Brutális kinézet
  • Jó futómű
  • Nyomatékos motorblokk
  • Tapadáshiány

A műszerfal mindössze egy tankba épített órában van. A fordulatszámmérő analóg, a többi infó a digitális kijelzőjéről olvasható. Kipörgésgátló és egyéb elektronikai korlátozó berendezések az ABS kivételével nincsenek… és ez így jó!

 

A házi készítésű első fék is remekül dolgozott. Ha valaki nem tudná, hogy mi ez, mindenhol elolvashatja. A féknyergen, a felnin és a gumin is rajta, hogy: HARLEY-DAVIDSON. És ez csak az első kerék környéke… 🙂

 

Méltán szolgálta meg a Daymaker nevet ez a ledes lámpa. Brutál jól világít sötétben amellett, hogy igazi egyéniség lett tőle a FatBob

 

A kulcsrá már csak a kormányzárhoz van szükség, egyébként elég ha a zsebedben lapul, úgyis beindul a H-D

 

Ezt a Harley-Davidson Budapest szalonjában találtam. Aki megtalálja és ír nekem, azt elviszem egy körre a FatBobbal 🙂

 

Szépen el van rejtve a hátsó lengéscsillapító, amely nagyon finoman működik

 

Vaskos mindenhol, colos kormány, vastag kuplung és fékkar

MentésMentés

MentésMentésMentésMentés

MentésMentésMentésMentésMentésMentés

MentésMentés

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending