Csatlakozz hozzánk

Hírek

Harley-Davidson Sportster- elvarázsol 1957 óta

Kemény versengés és hatalmas küzdelmek szülötte a Sportster –ahogy a versenypályán, úgy a szalonokban is- állandó fejlődéssel van kikövezve az útja már 60 éve. Ahogy változik, úgy változtat meg téged is.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A Harley Davidson Sportster idén ünnepli 60. születésnapját, és az a 60 gyertya bevilágítja dicsőséges útját hiszen mióta bemutatták, az egész világ megváltozott. Szokatlan nevét 1957-ben kapta, de jól választottak, illik hozzá. Abban az időben a motorgyártók között elég nagy versengés zajlott és ez a kiélezett helyzet egy olyan ötletet szült, amint a mai napig nem bánt meg a Harley, a K-modell (1952-56) műszaki alapját kezdte el fejleszteni.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A 60 éves legenda

A Sportster XL platform rögtön bebizonyította létjogosultságát a piacon, s az igényeknek megfelelően fejlesztették tovább. Széleskörű alkalmazhatósága és pofás kinézete nagy népszerűségnek örvendett.
Ennek ékes bizonysága az 1958-as off-road stílusú XLCH (Competition Hot) Sportster a rövidített hátsó sárvédőjével, és a Forty-Eight modell mogyoró alakú benzintankjával, még a mai modern vasak mellett is figyelemfelkeltő jelenség.

Az 1960-as évekre a Sportster egyre szimpatikusabbá, és megszokottabbá vált, az XLH elterjedése miatt. 1970-ben látott napvilágot a legendás és nem mellesleg csodaszép XR750, ami simán megbirkózott a sáros, murvás utakkal, ráadásul 1969-ben egy szabályváltoztatás lehetővé tette, hogy a 750 köbcentis felülvezérelt motorkerékpár versenyeken indulhasson az Államokban. A Harley boldogan készült a versenyzésre, és innentől kezdve az XR750 folyamatosan bizonyította rátermettségét és hogy győzelemre született.

XR750 – Győzelemre született!

Az American Dirt Track versenyeken 3 évtizeden át juttatta a dobogó legfelső fokára versenyzőit az XR750. Ezek a legendás pilóták, mint Jay Springsteen, Chris Carr, Ricky Graham, Mert Lawwill és Kevin Atherton akik levegőbe emelt lábakkal bizsergették rajongóik szívét a villámló XR nyergében. A legnagyobb, kilenceres bajnok, aki majd 100 győzelmet tudhat magáénak, Scott Parker is XR nyeregben tündökölt.

Verseny közben

Az 1972-es XL a népszerű “Iron Head” hajtóegység 1000 köbcentis változatát kapta. 1976-ra a sebességváltó balra, a hátsó fék pedig a kormány jobb oldalára került. Az 1977-es XLCR (Café Racer) minden várakozást felülmúlt, az XR750 ihlette első felfüggesztés, az új váz, a tripla tárcsafékek, a kovácsolt alumínium kerekek, a hátraszerelt lábtartók a legsportosabb Sportster modellé tették.

1983-ban az XR1000 bemutatkozásával sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek a teljesítményre, majd 1986-ban az Evolution Sportster bemutatásának köszönhetően a Sportster bekerült a történelemkönyvekbe is. Ezután következett a 883 cm3-es blokk, melyet az 1100 cm3-es és két évvel később az 1200 cm3-es váltott.  1983-ban került a boltokba az XLH883 Hugger, mellyel megnyerték a rövidebb lábú vásárlók és az egyre nagyobb számban növekvő női motorosok szívét. 1991-ben a Sportster 5 sebességes váltót kapott, és az alap 883 cm3-es modellen kívül mindegyikbe szíjhajtás került.

Kis embereknek nagy szívvel

2000-ben az XL1200S Sportster Sport modellt elől dupla, hátul szimpla 4 dugattyús féknyergekkel látták el. A csinos 2002 XL883R 2-1 leömlővel, dupla első tárcsafékkel, és alacsony kormánnyal dicsekedhetett. 2004-ben a Sportsterek vázát újratervezték, valamint gumi tartóbakokra helyezték az erőforrást. 2007-ben injektorok váltották fel a karburátort a befecskendezési rendszerben.

Alacsonyabb kormány

A 2008-ban bevezetett XR1200 azoknak készült, akik valami többre, valami vagányabbra vágytak. A 90 lóerős Sportster USD első villával, és hihetetlenül erős fékekkel érkezett, szuper könnyű, alumínium lengőkarjai, modern felszereltsége, és előre helyezett lábtámaszai ejtették ámulatba az embereket. A szintén ebben az évben debütáló Nightster fekete felnijeivel, és szürke motorburkolatával egyfajta lopakodó szerepét kapta, de egyéb részletei, mint a manapság igen népszerű LED-es fék- és tompított fényszórói is tökéletes egységet alkottak a kijelzőkkel.

A 90 lóerős XR1200

2010-re a modern Sportster gyökereinek pompás részletei újra előjöttek, kezdve az XL883N Ironnal, mely átvette a belépőmodell szerepét. A csupasz hátsójú, rövidített XL1200X Forty-Eight az 1948-as Model-5 ihlette mogyorótankot kapta, ahogy neve is utal híres ősére.

A mogyorótankos Forty-Eight

2012-re az XL1000V Seventy-Two visszahozta a régi chopper kinézetet, az XL1200C pedig a gyönyörű hátrasimított formájával aratott bámulatos sikert. Mind a négy modell az 50-es, 60-as évek modelljeinek állít méltó emléket, -felülmúlhatatlan és eredeti Harley-Davidson- ahogy megérdemli.

Seventy-Two viszahozta a régi chopper kinézetet

Az Iron 883 és Forty-Eight modellek 2016-tól új felfüggesztéssel és ABS rendszerrel büszkélkedhetnek, a fejlesztésekben egyesül az old-school megjelenés a modern alváz tervezéssel.
A 2017-es XL1200CX Roadster a 60 éve tartó borzongásnak állít maradandó emléket, új magasságokba emelve a vezetés élményét.

XL1200 – Új magaslatokba repít

Bár az idők változnak, de vannak dolgok, amelyek maradandóvá válnak.
Erre legjobb bizonyíték a Harley-Davidson Sportster.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending