Csatlakozz hozzánk

Blog

Harley-Davidson – egy amerikai legenda – negyedik rész

Eddig tartott a mi mesénk a legendás Harley-ról, de ez a mese, mint mindenki tudja, folytatódik tovább…

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Modell: Jordan F1 Promotion Bike
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 80 LE
Lökettérfogat: 1340 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Jordan F1 Promotion Bike
    A gépet műszakilag és formailag is két hónap leforgása alatt tervezték meg – számítógép segítségével. A gép a szervezők szándékai szerint már messzemenően nem igazodik a békés túrázók összképéhez, hanem inkább agresszív „Dragster-hatást” kelt. Ennek megfelelően építették a 40 fokban előretolt kormányt és a Dragster-stílusnak megfelelő vázat. Az üzemanyagtank egy kisebb sportmodellből való. A meghajtást egy 1340-es Evolution-motor biztosítja. A hengerfejet az Edelbrock, a dugattyúkat a Wiseco, a bütyköstengelyt pedig az Andrews szállította és emellett még egy S&C porlasztó segített abban, hogy a gép teljesítménye elérje a nyolcvan lóerőt.

Modell: VR 1000 Racing
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 140 LE
Lökettérfogat: 996 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson VR 1000
    Annak érdekében, hogy a szuperbike géposztályában versenylehetőséghez jusson, a Harley megengedte magának azt a luxust, hogy saját motort fejlesszen ki. A már-már tradíciónak számító korábbi V2-es konstrukció helyett az új motor hengerei 60 fokos szöget zártak be, felsőfekvésű bütyköstengelyekkel, felül elhelyezett szelepekkel és vízhűtéssel.

    Ma már tudjuk, hogy a gyár a VR 1000-rel egy új motorgenerációhoz gyűjtött tapasztalatokat.

    Az eredmény a V-Rod megjelentetése lett.

Modell: FXSTD Softail Deuce
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 64 LE
Lökettérfogat: 1449 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Deuce
    A Softail Deuce-modellel a cég a gyári „portyázók” egyik új típusát alkotta meg, amely a chopperek és a cruiserek közötti határokat összemossa. A gép homlokzata könnyű és karcsú, a farrész viszont határozottan erőteljes. Ez az ellentmondás tükröződik a kerekek esetében is: az első kerék 21 colos, vékony és küllős, hátul pedig egy masszív, 17 colos telitárcsás kerék található.

Modell: XL 1200 C
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 58 LE
Lökettérfogat: 1199 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Sportster 1200 Custom
    Karcsú és burkolat nélküli kormányával, előretolt lábtartójával, Fat-Bob stílusú üzemanyagtankjával az 1200-as „portyázó” a Sportster modellsorozat egyik legsikeresebb tagja lett. 2000-ben a Custom-Sporty nagyobb tankot és új ülést kapott, amely lényegesen kényelmesebbé teszi az utazást mind a vezető, mind pedig az utas számára.

Modell: FXTD Dina Super Glide T-Sport
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 68 LE
Lökettérfogat: 1449 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson T-Sport
    A Harley-gépek mindegyike kényelmes utazási körülményeket biztosít, de a kanyargós országutak gyakran éles fordulóiban csak kevés modell válik be teljesen. A 2001-ben bemutatott Dina Super Glide T-Sport ezek közé tartozik.  A rugózat keménysége állítható, a fékrendszer igen hatékony, s a kormányburkolaton elhelyezett állítható szélterelő megfelelően véd az időjárás viszontagságaitól.

Modell: XL 53 C
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: 53 LE
Lökettérfogat: 883 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Sportster Custom 53
    A „kisebb” Sportster-modell – 883 cm3-es lökettérfogattal – „portyázó” változatban is piacra került: ennek tankja a sportgépekre hagyományosan jellemző formát követi, s nem az 1200-as portyázó üzemanyagtartályának Fat-Bob vonalvezetését. A típus arculatát jellemző lényegi ismertetőjegy: a robusztus 16 colos, könnyűfémből készült telitárcsás hátsó kerék.

Modell: XL 883 R
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: 53 LE
Lökettérfogat: 883 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Sportster 883 R
    A Sportster 883 R formailag a Harley Dirt-Track versenymodell nyomán született, s kizárólag a versenyeken használt narancsszínű lakkozással került forgalomba. Az Evolution-motor fekete színt kapott, épp úgy, mint a Dirt-Trackból átvett kormány, a visszapillantó, az olajtank és a légszűrő.

    Ez az egyetlen olyan Sportster, amelyet közös hangtompítóban végződő „Y” kipufogócsővel építettek.

Modell: SXSTB Night Train
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: 63 LE
Lökettérfogat: 1449 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Night Train
    A sötét színek kedvelőik számára a Night Train-modell minden igényt kielégít. A Twin-Cam-motorblokkot feketére fújták, a tankot tartó konzolok, a tank, a légszűrő és a felépítmény elemek is mélyfekete színezést kaptak. A motorkerékpár elnyújtott formája erőteljes benyomást kelt: ezt segíti az előrenyúló villa, az elől 21 colos küllős, s hátul a 16 colos telitárcsás kerék.

Modell: FLHTCI Electra Glide Classic
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 67 LE
Lökettérfogat: 1449 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Electra Glide Classic

    2003-ban ünnepelte a cég fennállásának századik évfordulóját, s összes eddigi modelljét megjelentette egy kiadványban, amely a „100th  Anniversary-Edition” címet kapta. A kiadványban szerepelt az Electra Glide is, amelyet a Harley 1999-től már új Twin-Cam V2-esekkel épített. 2003 óta a rádióhoz csatlakoztatott CD-játszó szériatartozék, s ez is azt jelzi, hogy az Electra Glide mind a vezetőnek, mind pedig az utasnak a lehető legmagasabb komfortfokozatot kívánja biztosítani.

Modell: FLSTFI Fat Boy
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 64 LE
Lökettérfogat: 1449 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Fat Boy
    Miután a Touring és Dyna modellsorozat 1999-től már Twin-Cam motorokkal épült, 2000-től már a Softail-motorok is ilyen hajtóművet kaptak. A Softail sorozat esetében viszont az új hajtóműhöz lengéskiegyenlítőre volt szükség, mivel a váz konstrukciója miatt nem lehetett vibrációt csökkentő silentblokkokra fektetni a motort.

Modell: FLHRCI Road King Classic
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 68 LE
Lökettérfogat: 1449 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Road King Classic
    A Road King Classic tiszta nosztalgiát áraszt. A „portyázók” olyan jellegzetes ismertetőjegyei, mint a fehér peremű gumiabroncsok, a keményfalú, de igényesen bőrrel borított oldalsó csomagtartók határozzák meg optikai képét. Feltűnő a nagy középső lámpafej, s az oldalt elhelyezett kiegészítő fényszórók. A Road King Classic Twin-Cam-motorját silentblokkokra fektették, s ez hatékonyan csökkentette a vibrációt.

Modell: VRSCA V-Rod
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 117 LE
Lökettérfogat: 1130 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson V-Rod
    A V-Rod 2002-ben történő bemutatásakor a Harley rajongói ugyancsak vakarhatták a fejüket: 60 fokos, vízhűtéses V-motor egy Harleyben?

    Miután azonban megismerkedtek az új konstrukció sajátosságaival és képességeivel a kétkedést hamar felváltotta a lelkesedés. Ez a sportosan elegáns „Power-Cruiser” a Porsche által újonnan kifejlesztett Revolution-motorral építve hihetetlen élményt nyújt az utazóknak. Németországban a V-Rod a Harley legjobban értékesíthető modelljévé vált.

Modell: FLHRSI Road King Custom
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 71 LE
Lökettérfogat: 1449 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Road King Custom
    A Road King Custom egy szelíd vonalvezetésű, a California Beach életérzést tükröző modell. Farrésze mélyen fekszik, s ez az egész gépnek lapos, elnyújtott külsőt kölcsönöz. A motor formaszerkezete áttekinthető, a sárvédőkön sincs díszítés az egységesen tiszta vonalvezetés megőrzését segítendő. A szélvédő helyett egy új villaborítással találkoztunk a modellen, a fémből készült szélterelő krómozott. A széles fogású, burkolat nélküli kormány hajlított vonalvezetése teszi teljessé a sajátos életérzést sugárzó modell képét.

Modell: XL 1200R Sportster 1200 Roadster
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 66 LE
Lökettérfogat: 1202cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Sportster 1200R
    Az 1200-as Roadster legdinamikusabb változata a sporstster-modelleknek. Az Evolution hajtómű teljesítménye 66 LE, forgatónyomatéka 93 newtonméter. A széles fogású polírozott kormány amolyan félig-sportos elhelyezkedést tesz lehetővé, az első kerék kettős tárcsaféke megfelelő lassulást biztosít. A krómozott küllőkkel készült kerekek teszik különösen széppé a 2005-ben megjelent modellgenerációt.

Modell: FLSTSCI Softail Springer Classic
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 67 LE
Lökettérfogat: 1449 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Softail Springer Classic
    2005-ben a Harley-Davidson még egy pillantást vetett a múltra, s ennek eredményeként született meg a Softail Springer Classic. A modell lényegében tisztelgés a legendás, 1948-as Panhead-modell emléke előtt. Jellegzetes ismertetőjegye a feketére szinterezett rugókaros első villa. Az első sárvédőt egy régi-régi pontfényt sugárzó kis világítótest díszíti, minden más cicoma nélkül. A kétoldali hangtompítók krómdíszítésűek. A nagy klasszikusok atmoszféráját sugárzó képet egy Tombstone-hátsólámpa teszi teljessé.

Modell: FXDCI Dyna Super Glide Custom
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 67 LE
Lökettérfogat: 1449 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Dyna
    A Dyna Glide modellsorozatot 2005 óta az új Super Glide Custom változat egészíti ki. Ezzel a Harley azt a tradíciót folytatja, amely a 70-es években az első FX-Custom konstrukciókkal kezdődött. A Super Glide krómmal gazdagon díszített: A Twin-Cam 88 motoron ezüstszínű és krómozott felületek váltják egymást, a lámpafej, de még a sebességmérő óra is krómozott. Az új vonalú, lapos ülés harmonikusan illeszkedik a modell sajátos képéhez.

Modell: FLSTN Softail Deluxe
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 64 LE
Lökettérfogat: 1449 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Softail Deluxe
    A Softail Deluxe a Harley különböző korszakaihoz kötődő stílusok nosztalgikus elemeinek szintézise. Hátsó világításként egy gyönyörű Tombstone-hátsólámpa szolgál, a krómozott Shotgun-kipufogócső nagyszerűen harmonizál a feketére szinterezett motorral és a fehér peremes gumiabroncsokkal.

    Az egész modellből már első pillantásra is érezhető a nagy klasszikusok szelleme.

    A mélyített vázon az ülésmagasság mindössze 62 centiméter.

Modell: VRSCR Street Rod
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 120 LE
Lökettérfogat: 1131 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Street Rod
    A Street Rod a Harley-modellek között egy kerekeken guruló erőműnek tekinthető. A V-Rodhoz képest három lóerővel megnövelt teljesítményt, az új kétcsöves kipufogórendszer tette lehetővé. A magasabb felépítménynek és a 30 fokban előrenyújtott villának köszönhetően dinamikusabb motorozási élményt nyújt. A megnövekedett teljesítményt egy új Brembo-fékrendszer teszi kezelhetővé, 300 milliméteres féktárcsával és az első keréken négy fékpofával.

 

Forrás: 1000 motorkerékpár

– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
– Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel
– Bultaco – mindent a sportért
– Cagiva – a Castiglionik öröksége
– CCM – a Clews-féle versenygépek műhelye
– CZ – a cseh „népmotorok”
– DKW – a kis csoda
– Ducati – az olasz sportszellem – első rész
– Ducati – az olasz sportszellem – második rész
– FN – a belgák között a legnagyobb
– Gilera – világbajnokok Olaszországból
– Harley Davidson – egy amerikai legenda – első rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – második rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – harmadik rész

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna

Trending