Csatlakozz hozzánk

Blog

Harley-Davidson – egy amerikai legenda – harmadik rész

A Harley ebben a részben egy nagy változáson megy át, és Willie G. Davidson kezeit még most is tuti, hogy imába foglalják a HD rajongók

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Modell: XL 55
Gyártási év: 1965
Teljesítmény: kb. 40 LE
Lökettérfogat: 883 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson XL 55
    1957-ben a K-sorozatot a Sportster-modellek XL-változata követte. Az XL Sportster műszakilag a Shovelhead-motorok folytatása volt, vagyis a szelepek a hengerfejben kaptak helyet, és szelepszárak, illetve szelepemelők közbeiktatásával hengerenként két bütyköstengely működtette azokat. A 883 cm3-es motor 40 LE-t adott le, s a „csak” 225 kilós motor 155 km/órás csúcssebességet tudott.

Modell: XR 750
Gyártási év: 1970-1980
Teljesítmény: 90 LE
Lökettérfogat: 750 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson XR 750
    AZ XR 750-es versenygépből legenda lett az Amerikában közkedvelt ovális versenypályákon. A motor az XL-modell sportváltozata volt, a vázat a KR-modelleknél már régóta használták. Az új hengerfej segített abban, hogy az XR 750 elérje a 90 LE-s teljesítményt, és a 210 km/óra végsebességet.

Modell: XLCR Café Racer
Gyártási év: 1977
Teljesítmény: 61 LE
Lökettérfogat: 996 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Café Racer
    Az 1977-ben bemutatott café racer, Willie G. Davidson megalkuvás nélküli formatervezésének végeredménye. A hosszan elnyúló tank-ülés vonal, az első kerekek kettős tárcsaféke és a vastag, feltűnőnek aligha nevezhető kipufogócső a Café Racert az eddigi legsportosabb Harley-modellé tette. A konzervatív amerikaiak azonban nem a dizájn alapján választanak. 1977 és 79 között mindössze 3133 darabot építettek e modellből. Ma már leginkább a gyűjtők lelkesednek érte.

Modell: XLH 1000
Gyártási év: 1979
Teljesítmény: 61 LE
Lökettérfogat: 996 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Sportster 1000
    Miként a Café Racer úgy a Sportster is 1979 óta 1000 cm3-es motorral készül. A magasra tűzött lengéscsillapítós kormány, a terjedelmes lépcsőzetes elrendezésű ülések mindenképpen ellentmondanak a modell sportos jellegének, a „könnyű, sportos motor” reklámszöveg nyomán kialakult összképnek. A Sportster 1000 legfőbb jellegzetessége a máig is érezhető „túlstilizáltság”.

Modell: FHL Electra Glide
Gyártási év: 1979
Teljesítmény: 66 LE
Lökettérfogat: 1208 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Electra Glide
    Az Electra Glide a Harley-program őskövülete volt – és az is marad. Ez a tökéletes felszereltségű túragép példaként szolgált az őt követő nehéz túramotorok fejlesztésekor. A nagy felületű burkolat, a csaknem teljesen burkolt kormány, a kétoldalt elhelyezett kemény műanyagból készült csomagtartók és a felettük hátul elhelyezett doboz mindmáig tipikus jellegzetességei ennek a kerekeken gördülő legendának.

Modell: FXWG Wilde Glide
Gyártási év: 1980
Teljesítmény: 68 LE
Lökettérfogat: 1338 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Wilde Glide
    Az 1980-ban megjelenő Wilde Glide az addigi legmarkánsabb, szériában gyártott „portyázónak” tekinthető. A hosszú első villa, a 21 colos első kerék, a harangborítású lámpafej világosan utal a homlokzat individuális jellegére. Az alacsony ülés, a lángokkal díszített tank pedig csak kiegészíti az igazi „portyázó” gépről alkotott képet. A Wilde Glide a Harley egyik legsikeresebb modellje lett.

Modell: FXST Softail
Gyártási év: 1984
Teljesítmény: 60 LE
Lökettérfogat: 1338 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Softail
    Az FXST Softial fordulópontot jelentett a Harley-Davidson sikertörténetében. Az akkoriban frissen fejlesztett „Evolution”-motorral – amely 1984-től váltotta fel a „Shovehead” hajtóműveket – építve a gép hátsó része úgy hat, mint egy rugózás nélküli merev váz. De ez esetben is csalóka a látszat: miként a márkanév is utal rá (Softail=lágy farrész), a modell megjelenése nem véletlenül lett egy egyedülálló – és máig is tartó – sikertörténet kezdete.

Modell: XLH 883 Standard
Gyártási év: 1985
Teljesítmény: 46 LE
Lökettérfogat: 883 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Sportster 1200
    1985-től kezdve a Sportster-modellekbe is az új motort építették. A kis XL Shovelhead helyett az XL Evolution-motorok kerültek. Az ilyen motorral épített Sportsterek 883, 1000, 1100, majd később 1200 cm3-es változatban kerültek piacra. A képen egy 883 cm3-es Standard látható, amely 1985-ben került le a szalagról.

Modell: FLST Hertige Softail
Gyártási év: 1988
Teljesítmény: 65 LE
Lökettérfogat: 1338 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Hertige Softail
    Miután a Porsche által végleges formában kifejlesztett Evolution-motort már régóta használta a Harley, megengedhetett magának egy kis történelmi visszatekintést, s megjelentette a „Hertige Softail” (Hertige=örökség) modellt. A konstrukció megjelenésében a Panhead korszakot idézi, s a konzervatív Harley-rajongók hálásan fogadták a retrospektív modellt.

Modell: FLHTC Electra Glide Classic
Gyártási év: 1988
Teljesítmény: 60 LE
Lökettérfogat: 1338 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Electra Glide Classic
    Az új Harley-generációnak az Electra Glide volt az a tagja, amely komoly súlyánál fogva (a motor összsúlya csaknem 400 kg) a legtöbbet profitált az új Evolution-motorokból. Ez volt az első modell – a zászlóshajó -, amely már 1984-től kezdve az új hajtóművel épült. A 60 LE-s Evolution mindenképpen megfelelően erős motorizáltságot biztosított az Electra Glide-nak.

Modell: FLSTF Fat Boy
Gyártási év: 1990
Teljesítmény: 56 LE
Lökettérfogat: 1338 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Fat Boy
    1990-ben jelent meg Willie G. Davidson nevével fémjelzett FLSTF „Fat boy”. A hideg ezüstszínű gép feltűnő telitárcsás alumíniumkerekeivel azonnal bombaként hatott, s máig a Harley egyik legjobban értékesíthető modellje.

Modell: FXLS Row Rider
Gyártási év: 1990
Teljesítmény: 60 LE
Lökettérfogat: 1338 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Low Rider
    Az 1990-ben megjelent Low Rider az 1984-es Low Glide fejlesztett változata. Az akkori FXR-széria modelljeiben közös volt, hogy a megszokott V-motort elasztikus gumibakokra fektették. A Low Ridert alapul használva számtalan „portyázó” változat jelent meg a piacon.

Modell: FXSTB Bad Boy
Gyártási év: 1995
Teljesítmény: 65 LE
Lökettérfogat: 1338 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Bad Boy
    A Bad Boy egy gyári „portyázó” modell volt. A fekete első villa, a telitárcsás hátsó kerék, s a gazdag krómozás a „vad fiú” összképét volt hivatott erősíteni. A motort szélvédőlemezzel is lehetett rendelni, de így már korántsem keltett olyan vad benyomást.

Modell: FXDVG Dyna Wide Glide
Gyártási év: 1993
Teljesítmény: 56 LE
Lökettérfogat: 1338 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Dyna Wide Glide
    1991-ben az FXD Dyna Glide sorozat váltotta fel – éppen a cég kilencvenedik születésnapján – az FXR modelleket. 35 fokban előredöntött széles első villájával, a magasra épített kormányával, a Boat-Tail stílusú hátsó felépítménnyel, előreszerelt lábtartójával: a Wide Glide-modellből éppen a gyártási évvel megegyező – 1993 darab készült.

Modell: FLTRI Road Glide
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 67 LE
Lökettérfogat: 1449 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

  • Harley-Davidson Road Glide
    1998-ban a Harley a Road Glide-modellel – az Electra Glide alternatívájaként – egy másik nehéz túragépet vett fel gyártási programjába. A „meg kell szokni” stílusú vonalvezetés, az új formájú dupla fényszóró nem nyerte el egyértelműen a fogyasztók tetszését. A modellt Európába nem is importálták. A képen az új üzemanyag-befecskendezéssel Twin-Cam-Motorral hajtott 2000-ben készült változat látható.

Forrás: 1000 motorkerékpár

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
– Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel
– Bultaco – mindent a sportért
– Cagiva – a Castiglionik öröksége
– CCM – a Clews-féle versenygépek műhelye
– CZ – a cseh „népmotorok”
– DKW – a kis csoda
– Ducati – az olasz sportszellem – első rész
– Ducati – az olasz sportszellem – második rész
– FN – a belgák között a legnagyobb
– Gilera – világbajnokok Olaszországból
– Harley Davidson – egy amerikai legenda – első rész
– Harley-Davidson – egy amerikai legenda – második rész

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending