Tesztek

Szépségkirálynő Bamakóban

Semmi-Kis Tünde? Inkább Nem-Semmi Kiss Tünde.
Euromotor2
MotoStar

Semmi-Kis Tünde? Inkább Nem-Semmi Kiss Tünde.

Csúnya dolog, de férfi társaim, kiben nincs egy kis hím soviniszta rossz indulat, ha azt halljuk, hogy egy gyönyörű nő motorozik, netán versenyzéssel próbálkozik. Nem egyszer mosolygunk egyet, miközben lendületes legyintéssel jelezzük, hogy “ugyan már”.

Pedig el kell viselnünk, hogy egyre több nő száll nyeregbe, és ami azt illeti egyik másik jobban csinálja, mint közülünk sokan. Én ennek nagyon örülök, jó látni a csínos hölgyeket, ahogy a gázt húzzák. Idén például a Hungaroringen egész verseny sorozat indul csak nekik. Nem lepődnék meg, ha az elsők a férfimezőnyben is lazán megállnák a helyüket és azon se, ha minden versenyen kint lennék szurkolni :).


Neem, ő nem csak modell, ő a pilóta!

Na, de az összes motoros nő közül egy valakit szeretnék bemutatni nektek, aki szerintem sokaknak már ismerős lehet innen-onnan. Semmi-Kis Tündéről van szó, aki 2005-ben Miss World Hungary volt, és ő képviselt minket Kínában a világversenyen is. Kaszkadőrködött Erdős Csabával, nem egy olyan lélegzetelállító mutatványt láthattunk tőle, amit mi férfiak sem biztos, hogy bevállalnánk. Szerepelt motor tesztelőként is, mint az ezres sportmotorok női szakértője. Félre értés ne essék, fiatal kora ellenére nem kezdőről van szó, 14 éves kora óta motorozik, nem is keveset.


Ez ám a nő 🙂

Most 2009-ben újabb nagy kalandra vállalkozott, hiszen a napokon belül startoló Bamako Rally egyik szereplője lesz. Az off-road világban ismert és elismert Perepatics Richárd (ő ugrotta krossz motorral az első hátra szaltót Európában) társa lesz a kemény túrán, de egyelőre nem verseny, hanem hobbi kategóriában próbálják ki magukat. Aztán ha jól sikerül, ki tudja mi lesz jövőre. Decemberben, amikor együtt fotóztuk a Danuviákat, beszélgettem vele pár mondatot a rallyról, ezt olvashatjátok most.



Perepatics Richárd, Tündi trénere és csapattársa
Pár szó a Bamako Rallyról, eszik vagy isszák?

Aki régebben jártas volt a hülyeségben, vagy manapság az üzleti életben, biztos ismeri Villám Gézát. Mint sok minden más, a Bamako Rally is főleg az ő fejéből pattant ki. A szellemi előfutára persze mi más lett volna, mint maga a Dakar, ami idővel már nem arról szól, mint régen. Kevesen tudják, hogy a magyar rallynak humanitárius célja is van, ugyanis kamionnyi ajándékot szállítanak Mali fővárosába a rászorulóknak. Mostanra a Bamakó annyira kinőtte magát, hogy 2010-re is már csak korlátozott számban lehet nevezni. Idén több autó indul rajta, mint magán a Dakaron, a nemzetközi szaksajtó a legnagyobb amatőr rallyként emlegeti, nálunk nemcsoda hát, hogy a legnagyobb autósportesemény. A Bamakóban az a szép, hogy lehet véresen komolyan venni, de aki nem versenyezni akar, annak egy nagy kihívás és buli az egész. Bárki, bármivel elindulhat, amire a legjobb példa talán egy Ikarus busz, nem az újabb fajtából.

 

TM: Hogy jött az ötlet, hogy elindulsz a rally-n?
Tündi: 1 évvel ezelőtt részt vettem egy indiai autó riksa rally-n, amit sikeresen teljesítettünk is. 2.000 km 2 hét alatt, és ott fogalmazódott meg bennem, hogy egy ilyen terepen, ilyen tájon, milyen jó lenne motorral elindulni. Akkor mondták a csapattársaim, hogy ha ez tetszik, akkor nekem a Bamako való, ott induljak. Felcsigázott az ötlet, és már abban az évben szerettem volna indulni, de nem sikerült. Viszont most már minden összeállt és teljesen biztos, hogy rajthoz állok. Mióta minden kialakult, azóta gyakorlatilag csak azon jár az eszem.


KTM LC4 640 Adventrure, Tündi jelenlegi barátja.

TM: Milyen motorral mész?
Tündi: Egy 640-es KTM Adventure-rel. (TM: nettó 158kg, 54LE, 55Nm)

TM: Sikerült vele összebarátkozni?
Tündi: Igen, hál istennek a csapattársam nagyon jól összeismertetett minket. Egy kemény, három hónapos felkészülési időszak van mögöttem, amikor is megtanultam terepen motorozni, mert előtte nem igen tudtam. Köbcentiről-köbcentire szépen végig jártam a szamárlétrát és szerintem már nem lesz probléma az út alatt.


Ezt hívják a szakzsargonban csapatásnak.

TM: A csapattárs, a tréner, ha jól tudom elég szakavatott ebben a témában.
Tündi: Igen, Perepatics Richárd a Dakart is nem egyszer megjárta már és enduró krossz bajnokságokon mind a mai napig aktívan versenyzik. Azt gondolom tanárnak, de csapattársnak se találhattam volna megfelelőbb személyt. Fontos, hogy milyen a másik, mert egy ilyen hosszú táv alatt két ember vagy nagyon megbarátkozik egymással, vagy egy életre megutálják egymás társaságát. Richárddal csak az előbbi fordulhat elő.


A csapat

TM: Mit vársz a rallytól, inkább versenyként fogod fel, vagy inkább csak egy kaland?
Tündi: Elsősorban egy kihívás magam felé, hogy meg tudok-e felelni. Nőként, először nekivágni egy 9.000km-es távnak úgy, hogy azért igen extrém körülmények várhatóak, hidegből megyünk át melegbe, egy 200 kilós motorral, azért bárkinek kiadós kihívásnak minősül. Persze terveim is vannak vele. Ha megfelelek és sikerül tisztesen végigcsinálni és látok benne rációt, akkor a következőn verseny kategóriában is szeretnék nekivágni.

TM: Kezdődik egy hagyomány..
Tündi: Bízunk benne, de hát ezt inkább a túra után.. 🙂

TM: Bármi történjen is, az már biztos, hogy bekerülsz a történelem könyvbe, mint a Bamako első női motorosa.
Tündi: Hááát igen, örülök is neki nagyon :))


Jeeee

TM: Felkészülés hogy történt, merre kerestetek Afrikai tájakat?
Tündi: Van egy homokbánya Fóton, ahol gyakorlatilag ugyanolyan nehéz és laza talaj van, mint ami majd kint lesz a sivatagban. Megmondom őszintén, amikor először kikeverdtem oda, 1 órát bírtam motorozni benne, mert annyira mély és annyira nehezen kezelhető a motor. Aztán utána minden héten kétszer jártam és szépen fokozatosan hozzászoktam a körülményekhez. A végén már egy két napos túrát is csaptunk az alföldön, végig homokos talajon és úgy érzem sikerült egy jó menetátlagot kihoznom magamból. Nem Dakar tempóról van szó, de azért jó lesz.

TM: Akkor azért tudatosult, hogy ez nem egy hétvégi jóga tanfolyam.
Tündi: Igen, mind amellett hogy motoroztunk, azért a fizikai felkészülésre külön is kellett időt fordítanom. Kondi, futás, miegymás. Most már december óta pihenő időszakban vagyunk, alapvetően inkább feltápláljuk magunkat, mint edzünk, hogy legyen mit ledolgoznunk az út alatt. Az európai szakasz nagyon kemény lesz, napi 1.100km-t kellene megtennünk, jó 100km/h-s átlaggal. És ez még csak a hobbi kategória. Keveset fogunk tudni pihenni.


Ilyen is van. Úgy néz ki Tündi bírja a strapát.

TM: Akkor egész jól jött a karácsony :). Már feltáplálás szempontjából. Lesz esetleg kísérő autó, aki segít ha kell, vagy végig ketten egyedül?
Tündi:
Nem-nem, nincs kíésrő autó, végig csak ketten megyünk. Úgyhogy igen, mi fogunk szerelni is, ha bármi probléma adódik. Én egyébként nagyon szeretek szerelni és szeretek elveszni a technikában.

TM: Azt hiszem nem kell tovább keresnünk, megtaláltuk az ideális nőt!
Tündi:
:)))


Az elszánt tekintet.

TM: Mikor indul a verseny?
Tündi: Január 17-én, reggel 9-kor indul és január 31-én illetve február 1-én fogunk beérni Bamakóba.

TM: Hát, az már igen csak közel van.
Tündi: Naja, egyre kevésbé tudok már aludni, de ha sikerül is, már álmaimban is terepezek. Nem egyszer kelek arra, hogy előtte még motoron ültem.

TM: Át tudom érezni. Én egyre több éjszakámat töltöm versenypályákon :). No, sok sikert és persze kitartást kívánok. Aztán ha visszajöttetek elkaplak még egy élmény beszámolóra.
Tündi: Köszönöm szépen! Akkor találkozunk februárban 🙂


Megelőlegezem: Miss Bamako Rally
Galéria



 

Comments

comments