Csatlakozz hozzánk

Hírek

Gyorsasági OB, 1. forduló

Kicsit megkésve, de pár szó az idei első gyorsasági OB-ról

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A Hungaroring április első hétvégéjén adott otthont a szezon első igazán nagy motoros eseménynek, a magyar gyorsasági OB-éknak. Dunlop Trophy 4 kategóriában, MAMS Női Kupa, 125 Sport, SuperStock 600, OB 750, és Open a legnagyobbakkal. Ezeken szurkolhattunk a versenyzőknek, de persze nem rendeztek mindegyiknek külön futamot, csupán az értékelést bontották szét.

Nem csak nekünk, utcai motorosoknak kell újra visszarázódni a forgalomba és a nyeregbe, a versenyzőknek is szükségük van jó pár körre, mire képesek hozni a tavalyi formájukat. Március végén a szervezők többször is biztosítottak lehetőséget edzeni a Hungaroringen, amit a legtöbben ki is használtak. Volt, aki ezen pár nap alkalmával igen hamar magára talált, és persze olyan is, akinek még a végén is GPS kellett, hogy körbetaláljon a mogyoródi aszfaltcsíkon. Kategóriánként a favoritokat már ekkor meg lehetett határozni, de hogy közülük ki lesz a jobb, arra 5 Ft is sok lenne fogadni, pedig ez a legkisebb érménk.


Érdemes lesz idén figyelni a Racing Pig csapatot 😛

Április 2-án, pénteken elég borongós, többször szemerkélős idő fogadta a szabadedzés részvevőit. Nem túl ideális szezonkezdet, de aki másnap eredményt akart elérni, az felment a pályára. A fő feladat ilyenkor a motor és legfőképp a futőmű finomhangolása, hogy a verseny napján minél kevesebbet kelljen ezzel vacakolni. Sajnos erről, és egyébként a szombati napról sincsenek időeredményeink, mert azokat nem tették közzé a szervezők. Ha valakinek megvannak elektronikus formában az OB eredményei (időmérő, verseny), kérjük küldje be nekünk! Egyébként a hétvége elejére tökéletes lett az idő, napsütés, kellemes 17-20 fok és szélcsend honolt Mogyoródon.

Összesen 21 600-as motor és versenyzője várta a rajtot. Első helyről a fiatal és nagyon gyors Eiselt Botond indulhatott az egyik új csapat, a Racing Pig színeiben egy Yamahával. Botond már tavaly is próbálgatta bontogatni szárnyait az OB-n, most pedig időeredményei alapján ő a verseny legesélyesebbje, ez mindenképpen meglepetés. Másodiknak Chrobák Jani kvalifikálta a sárga Continental-os GSX-R-rel, akinek a beszámolóját lentebb olvashatjátok. Ha valaki, akkor ő a legkomolyabb bajnok aspiráns, hiszen tavaly összetett második lett és Alpok-Adria futamon is állt már dobogón, a tapasztalat tehát mindenképpen mellette szól. Harmadik Győrfi Alen, aki szabadkártyásként a világbajnokságot is megjárta már és akit általában a 3-4 legtehetségesebb fiatal között szoktunk emlegetni. Negyedik helyen szintén Honda, nyergében Tomor Lászlóval, aztán Kurucz Ferenc (Yamaha, tavaly összetett 7.), Balog Csaba (Yamaha) és Deák Attila (Suzuki) a rajtsorrend. Hátrébb még felfedezhetjük Talmácsi Gergőt, Vincze Györgyöt (a tavalyi R-széria kupa toronymagas győztese), Kovács Nikit, Topor Róbertet (a MAMI szerelőképző iskola egyik vezetője) vagy éppen Magda Sándort (tavaly összetett 4.).


Eiselt Botond rajtolt az élről, mögötte a tavalyi győztes, Chrobák János

Sűrű a mezőny, sok új névvel és sok nagyon gyors motorossal, amit mi sem mutatt jobban, mint hogy a versenyen 5-en motoroztak 1:57.5, és négyen 1:58.2 körüli időt. A rajtnál szépen eljött a 21 motoros, legelsőnek Chrobák csípte el a célegyenes végi első jobbos visszafordítót. Innentől kezdve Jani nagyon komoly, állandó tempót diktált, amit a mögötte motorozó Eiselt Botond tudott csak tartani. A 12 körös futam közepéig körül-belül együtt, egymástól 10-15 méterre “vonatoztak”, akkor még nem lehetett tudni, hogy melyikük mennyit hoz ki magából, azaz kinek mi a taktikája. Ám a vége felé szép lassan, de biztosan nőtt a távolság, ami a leintésre 3,6 másodperccé duzzadt. A 3-5 helyen viszont végig óriási csata folyt. Győrfi Alen, Kurucz Ferenc és Deák Attila folyamatosan előzgette egymást, gyakorlatilag megjósolhatatlan volt, ki nevet a végén. A hármas érdekessége, hogy mindegyikük más márkán ült, így ez egy kicsit a típusok harcává is vált. Végül Győrfi Alen hozta be harmadiknak a Hondát, utána Deák Attila jött a GSX-R-rel, és végül Feri a Yamahával, mindezt 1 másodpercen belül! (verseny eredménye, verseny köridők)

Az Open kategóriában, azaz az ezresek között sem volt egyszerű a nevezési lista. Indult a tavalyi győztes, az egyik leggyorsabb magyar, Juhász Dávid, aki ezennel egy több éves típussal próbálja lenyomni a többieket. Nagy riválisa, Kispataki Viktor, a mostani időmérő leggyorsabbja sem hiányozhat, természetesen a Full-Gas színeiben, és természetesen Suzukival. Bitter Sándor, az utcai versenyek királya, a nagy öreg is indult.. volna, de az időmérő után sajnos csapágyas lett a szebb éveket is megélt GSX-R-e, és a kipufogó leömlője is eltört egy helyen.

A Yamahának a Pro-Ride-os fiúk, Josebashvili Moshe, és Karsai Tamás próbálnak pontokat gyűjteni. Hirczi Zolit is említsük meg, aki tavaly összetett hatodik tudott lenni a Suzukijával, ami azért nagy dolog, mert mögötte nem áll semmilyen csapat sem. Zoli most márkát váltott, és egy új CBR-rel vág neki a szezonnak. Az olaszoknak a legnagyobb eséllyel Henzsey Csaba (Bimota), és Egedi Sándor (Ducati) küzd a dicsőségért. Rizmayer Gábor, aki tavaly csupán két versenyen indult, de mindkettőn nyerni tudott, ezennel csak a boxból figyelte a többieket.

A futamot végül Kispataki Viktor nyerte, második Sárkány Dezső lett, akit meg se említettem, pedig már hosszú-hosszú évek óta ott van a magyar motorsport élmezőnyében. Harmadikként pedig Egedi Sándor futott át a célvonalon a piros Ducatival. A verseny egyik nagy vesztese Henzsy, azaz Henzsey Csaba, aki bukott a szétdurrant hátsó gátlója miatt, s így kiállni kényszerült. Részletesebb eredményekkel, főleg időkkel egyelőre sajnos nem tudunk szolgálni.

A következő versenyek április 23-án, pénteken lesznek, szintén a Hungaroringen. Utána hétvégén pedig az Alpok-Adria látogat el hozzánk.

Chrobák Janinak, a SuperStock 600 győztesének beszámolója

Télen új csapatba igazoltam, ami egyben új szerelőket, új csapattársakat, új csapatvezetőt, új motort és új gumimárkát jelentett. Április első hétvégéjét nagyon vártam, mert itt kellett először éles bevetésen teljesítenie az új csapatnak.. ez jól sikerült! De jöjjenek a részletek!

Péntek-szombatra volt kiírva az első OB-futam. Pénteken kicsit borongósabb volt az idő, szemerkélt az eső, de mivel másodszor találkoztam az új motorral, edzettünk. A köridők nem voltak fényesek, de a többiekhez képest rossznak se mondhattuk.

A szombati napon már fényes napsütés, 20 fok körüli hőmérséklet várt minket. Reggel az időmérőkkel kezdődött a nap, ahol még mindig állítgattuk a motort, majd a végén a listában a második helyen szerepelt a nevem, azaz a második pozícióból vághattam neki a délutáni 12 körös versenynek. A taktika a fejemben nagyjából megvolt, szoros versenyre számítottam, de bíztam magamban. Amikor elaludtak a piros fények, az általam megtervezett taktika teljesen felborult. Sikerült nagyon jól rajtolnom, elsőnek fordultam a célegyenes végén. Első kör végén néztem először hátra, akkor már 15-20 méter előnyöm volt. Stabilan, szinte hiba nélkül sikerült a 12 kört teljesítenem, az előnyöm szépen lassan növekedett és kb. 60-70 méter fölénnyel láttam meg a kockás zászlót.

A hétvégén még nem sikerült megtalálni a tökéletes beállításokat. A motor hátulja nagyon járt alattam a kigyorsításokon, ez betudható a gyári hátsó gátló mellett a guminak is. Erre pontosan még nem jöttünk rá, tovább kell kísérletezni, csak a gyári gátlón úgy néz ki, elfogyott az állítási lehetőség. A Continental gumi viszont kellemesen kezelhető, ha megcsúszik, nagyon jóindulatú. A motor (Kis Suzi) nem a mezőny legerősebb motorja (a Yamahákkal nehéz felvenni a versenyt), de próbálunk belőle ütőképeset varázsolni, hogy a nemzetközi versenyen is méltó helyen tudjak célba érni. Nagyon örültem az első helynek, amit köszönök a csapatnak, illetve mindenkinek, aki segített!

Chrobák János #119

Galéria

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending