Csatlakozz hozzánk

Hírek

Győrfi Alen pontszerzésre készül Brno-ban

Alen két-három éven belül a Superbike világbajnokság mezőnyéhez csatlakozna (interjú)

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Forrás: Adrenalin H-Moto Team

Ahogy Győrfi Alen, az Adrenalin H-Moto Team versenyzője fogalmazott, ő és csapata is sokat tett azért, hogy 2011-ben indulni tudjon a Superbike világbajnokság előszobájának tartott Superstock 1000-es bajnoki sorozatban.

A 2007-ben Európa-bajnoki címet szerző motoros pontosan tudja, ezt az évet a tanulásra kell szánnia, hogy 2012-től pontokkal bizonyíthassa tehetségét. Bízik abban, hogy folyamatosan fejlődik csapatával együtt, és két-három éven belül akár Melandri, Checa és Biaggi ellen küzdhet majd a Superbike vb-futamain (a szintén ezres Hondával rajthoz álló Kispataki Viktor erre már a hétvégi brno-i WSBK-futamok erejéig megkapta a lehetőséget – a szerk.).

– A 2007-es Európa-bajnoki címed után úgy tűnt, megrekedtél a fejlődésben, ám most sokak örömére a teljes versenyszezonban rajthoz állsz a Superbike világbajnokság egyik előszobájának tartott Superstock 1000-es sorozatban. Milyen céljaid vannak ebben a szezonban?

– Nagyon örülök ennek a lehetőségnek, hisz sokan már elkezdtek örök ígéretként elkönyvelni. A tavalyi, Alpok-Adrián elért összetett második helyem után az Adrenalin H-Moto Team lehetőséget biztosított számomra, hogy ebben a sorozatban elindulhassak. A Superstock 1000-es sorozatban megszerezhetem a rutint ahhoz, hogy a nagy álmom, a Superbike világbajnokság egyik résztvevője lehessek két-három év múlva. Mivel abszolút újoncként veszünk részt a bajnokságban, így ezt az évet a tanulásnak és tapasztalatszerzésnek szánjuk, míg jövőre már odáig szeretnénk fejlődni, hogy sorozatosan pontszerző helyen zárhassam a versenyeket.


Egyelőre a várakozásoknak megfelelően teljesít, de a pontszerzés még várat magára

– Minden eddigi futamodon észrevehető volt, hogy folyamatosan gyorsulsz a pénteki első szabadedzéstől a versenyig…

– Ebben a sorozatban számomra és a csapatom számára minden pálya ismeretlen a brno-i ringen kívül, így a pénteki két szabadedzése az ismerkedés jegyében zajlik. Ráadásul az aragoni pálya kivételével a mezőny nagy része tavaly már versenyzett ezeken a helyszíneken, így nekem egy napom van arra, hogy behozzam a lemaradásom. Pénteken délelőtt egyre gyorsuló tempóban megismerkedem a pályavonallal, majd délután már az ideális beállításokat igyekszünk megtalálni. Ha ez sikerül, akkor szombaton akár több másodpercet is képes voltam javulni, ám arra is volt példa, hogy abszolút rossz irányba mentünk el, így éppen az időmérő előtt kellett váltanunk az addig megszerzett kevés tapasztalat és adat alapján. Ezzel együtt egy bizonyos ritmust már felveszek a kvalifikációra, és a versenyeken már egész jó időkre vagyok képes.


“Már az eddigi teljesítményem alapján megkaptam egy másik csapattól az első ajánlatomat a jövő évre vonatkozóan”

– Az eddigi négy futam közül háromszor értél célba, sőt, Monzában kis híján már az első bajnoki pont is meglett. Mennyire elégedettek veled a csapatnál, illetve milyenek a szponzorok visszajelzései?

Ebben az évben a pontszerzéshez egy nagy adag szerencse és az kell, hogy az időmérőn a huszadik hely körül végezzek. Ugyanis eddig valamennyi futamon jól rajtoltam, és jelentősen előre tudtam lépni a startpozíciómhoz. Misanóban is ez lett volna a helyzet, ám ott egy már leelőzött versenyző elesett, és kiütötte alólam a Hondámat. Szerencsére a csapat tagjai és a szponzorok is tudják, ez az év a tanulásé, így nem tűztek ki elém elérhetetlen célokat. Az eddigi teljesítményemmel – hogy a középmezőny második felének a tempóját már most is hozom – elégedettek, és örömmel mondhatom, hogy hosszabb távra terveznek velem.

– Akkor ezek szerint mindenki elégedett?

– Kivéve engem, hisz maximalistaként én nem szeretném pont nélkül befejezni ezt az évet sem. Ugyanakkor reálisan nézve 2011-ben már nem teljesítek rosszul, ha folyamatosan a legjobb húszban végzek. Assenben ugye 22. lettem az első versenyemen, Monzában 16., míg most utoljára Aragonban a 20. voltam, tehát erre mindenképpen képesnek érzem magam. Ráadásul már az eddigi teljesítményem alapján megkaptam egy másik csapattól az első ajánlatomat a jövő évre vonatkozóan.


Szép ajándék lenne Brno-ban a magyar szurkolóknak, ha Alen begyűjtené első SST1000-pontjait

– Akkor most többszörösen is nagy esély előtt állsz, hisz te is mondtad, Brno nem ismeretlen előtted…

– Az eddigi tapasztalataim alapján talán nekem a gyors monzai pálya feküdt a legjobban, de szeretem a cseh ringet is. Ezzel együtt nem merek nagy ígéreteket tenni, mert abból sosem sül el semmi jó. De kétségtelen tény, ezt a pályát ismerem, teszteltünk is idén rajta, így minden esélyem megvan arra, hogy egy jó eredménnyel letegyem a névjegyem ebben a sorozatban is. Noha a gyakorlásnál a versenyen használt Pirellik helyett Dunlop gumikkal mentem, azért az így nyert adatok segítségünkre lehetnek az optimális beállítások megtalálásában.

– Ráadásul itt sok magyar szurkoló előtt bizonyíthatsz. Képesnek érzed magad a pontszerzésre?

– Nagyon bízom abban, hogy sokan eljönnek a július 10-i futamra is, hisz nem én vagyok a Superbike világbajnoki-sorozat egyetlen magyar résztvevője. Engem feldob és nagyon motivál, ha sok magyar előtt kell motoroznom, éppen ezért az a szeretet, ami a szurkolókból ilyenkor felém árad, akár a pontszerző helyek valamelyikére is elrepíthet.


Folyamatos friss infókat Alen Facebook oldalán találhattok

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending