Csatlakozz hozzánk

Hírek

Győrfi Alen pontot remél az új beállításoktól

Az orvosok engedélyezték silverstone-i indulását, a csapat nagy dobásra készül…

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Forrás: Adrenalin H-Moto Team

A hétvégén folytatódik a legendás, 30 millió fontért felújított silverstone-i pályán a Superbike világbajnokság, melynek keretein belül ismét rajthoz áll Győrfi Alen a Superstock 1000-es sorozatban. Az Adrenalin H-Moto Team versenyzője legutóbb hatalmasat bukott Brnóban, de a sorozat hivatalos orvosai engedélyezték az indulását.

A 21 éves motoros ugyan szimulátor és kisfilmek alapján megpróbált megismerkedni a brit ringgel, ám pontosan tudja, ez nem helyettesítheti a versenytapasztalatokat. Ám felépülve sérüléséből azzal a céllal vág neki a hétvégének, hogy az időmérőn végre a legjobb húsz között végezzen, mert akkor reális esélye lenne pontszerző helyen végezni.

Alen a szerdai megérkezést követően azonnal a silverstone-i pálya mobilkórházába sietett, ahol az orvosok alapos vizsgálatnak vetették alá. „Noha a kezem fáj még egy kicsit, de megkaptam a rajtengedélyt, így nincs akadálya, hogy életemben először versenyezhessek ezen a legendás ringen, amelyet szimulátor segítségével próbáltam meg feltérképezni. Azért végigsétálva rajta rájöttem, nincs az a jó program, ami helyettesíthet egy valós tesztet” – árulta el az Adrenalin H-Moto Team motorosa.


Alen megkapta az engedélyt a Superbike világbajnokság hivatalos orvosi stábjától, így indul a silverstone-i futamon

A 21 éves versenyzőnek nem lesz egyszerű dolga, ha éppen a brit futamon akarja megszerezni első bajnoki pontjait, mert csapata egy eddigiektől jelentősen eltérő beállítási csomagot vitt ki Silverstone-ba, amitől azt várják, Alen felzárkózhat a középmezőny elejéhez.

„A futómű beállítását leszűkítettük, és sokat remélünk ettől. Amennyiben azt érzem majd a pénteki szabadedzésen, hogy nem jött be az elképzelésünk, még mindig tudunk majd változtatni a kvalifikációig. Sokat várok ettől a csomagtól, sőt, abban bízom, hogy az új beállítások meghozzák az első pontjaimat is. A célom adott: az időmérőn a legjobb húszba kerülni, majd a futamon mindenképpen a tizenöt között végezni” – fogadkozott Győrfi Alen.


A futamot az Eurosport2 élőben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik Alen facebook oldalán

A csapatfőnöke is abban reménykedik, hogy a vasárnapi futamon nem kell megint a mezőny végéről felkapaszkodva küzdeni azért, hogy esélye legyen Alennek a bravúros szereplésre. „Úgy vélem, sikerül végre az időmérőn is megmutatni, hogy helyünk van a legjobb húszban. Ha ez sikerülne, akkor Alen biztosan képes lenne a pontszerzésre. A brnói esését követően aggódtam az egészségi állapotáért, de azt már a felkészülés alatt láttam, nagyon elszánt. A sérülése már a múlté, így bízom abban, hogy az idei legjobb teljesítményét fogja nyújtani a brit futamon” – fogalmazta meg elvárásait Kelemen Krisztián.

Mit kell tudni a silverstone-i pályáról?

Mint oly sok angol versenypálya élete, Silverstone története is egy repülőtérről indult. Amikor a második világháború véget ért 1945-ben, Angliának két üzemképtelen ringje volt, a Donington Park és a legendás Brooklands. Silverstone-ban a Brit Királyi Légierőnek volt egy második világháborús katonai repülőtere, amit a háború végén versenypályává alakítottak át. A pálya vonalvezetése gyors volt és nagy kihívást jelentett az autó-, és motorversenyzőknek.

1951-ben hatalmas módosításokat végeztek a pályán. Ekkor alakították ki a bokszutcát a Woodcote és a Copse közötti egyenes részen. 1971-ben a BRDC (British Racing Drivers ‘Club) megvásárolta az egész 720 hektáros területet. Új bokszutcát, és egy sikánt építtetett a célegyenesre ráfordító kanyar elé, ami nagyszerű előzési lehetőséget nyújtott a versenyzőknek. 1987-ben a túl nagy sebesség csökkentése miatt a Woodcote elé egy kanyart építettek, és 1992-ben egy új komplexum jött létre a Farm és a Woodcote között. Az utóbbi években számos fejlesztést hajtottak végre a pálya létesítményein. Az idei évre 30 millió fontos beruházásból elkészült a modern kor minden vívmányát magában foglaló új főépület a bokszokkal és számtalan más szolgáltató részekkel, így a célegyenes elkerült a korábbi helyéről.

A 5901 méter hosszú, 18 kanyarral nehezített pályán három hosszú egyenes található, aminek köszönhetően gyors köröket teljesítenek a pilóták, és óhatatlanul fontos a motorteljesítmény, de a vonalvezetés finoman kiegyensúlyozott beállítást igényel, ami megbirkózik a nagy sebességű irányváltozásokkal.

Silverstone-ban kiszámíthatatlan az időjárási viszonyok, mivel Anglia hírhedt mikroklímájáról. Az uralkodó szelek gyakran problémát jelentenek a régi reptéren, ami hatással lehet az autó vezethetőségére, s ezért gondosan mérlegelni kell a beállítási folyamatot. Silverstone-ban is csak néhány előzési lehetőség van, elsősorban a Vale és az Abbey, de vasárnap délután mindenképpen izgalmas futamnak leszünk tanúi.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending