Csatlakozz hozzánk

Hírek

Győrfi Alen és a Rijeka EB futam

A dobogó elszállt, mégis nagy az öröm.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3
A június 15-i hétvégén került megrendezésre Rijekában az Európa Kupa névre keresztelt, Európa Bajnokság 250-es géposztályának idei második versenye. Győrfi Alen, a 2007-es év 125-ös Európa Bajnokának első éles bevetése volt ez ebben a géposztályban, hiszen számára a Cartagenában levezényelt nyitány kimaradt. A horvátországi versenyhétvége enyhén szólva is viharos körülmények között kezdődött el. A hőmérő higanyszála alig kúszott fel a 10 Celsius fokos rovátkáig, a szél pedig egész álló nap orkánerejű volt. Ezt tovább fűszerezte a naponta többször is leszakadó ég. A korábbi 125-ös és 250-es versenyző, Norman Rank vezetésével rajthoz álló csapatnak a futamot megelőzően csupán egy kétnapos tesztre volt lehetősége.
Az új motort Alen a vártnál hamarabb megszokta, de a beállításokhoz és pontosabb keverékválasztáshoz további tesztkilométerekre van szükség. A nehéz kezdet ellenére Alennak sikerült a széria Hondával egy ötödik kvalifikációs időt motoroznia. Köridejével méltón foglalhatta el ezt a helyet, hiszen őt csupán gyári KIT-tel rendelkező versenyzők és apriliások előzték meg.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV
Vasárnap reggel rosszul kezdődött a nap, ugyanis a motor két kört követően megadta magát. Az egyik henger vizet pumpált ki és így Alennak nem sikerült az új futómű-beállításokat kipróbálnia. A bonyodalmak a rajtot követően tovább nehezítették a magyar versenyző feladatát.
 
 

 
Győrfi Alen #40:
„Elég nehezen indultam el, de az első kör végére már két embert megelőztem. A célrafordítóban az előttem lévő versenyző nem zárta tökéletesen az ívet és gondoltam beszúrok neki, de a nagy sietségben és helyezkedésben úgy jött ki, hogy nekimentem az előttem lévő hátsó kerekének. Ez teljesen kizökkentett a ritmusból és aztán hiába harcoltam, nem tudtam azt a köridőt motorozni, amit szerettem volna. A pálya hátsó részében nagyon kijöttek a futómű és gumi gondok, persze nem panaszkodom, hiszen nem sokat edzettünk. Többször is hajszálon múlott, hogy nem szaladtam ki a bukótérbe. Két sráccal versenyeztem, mert az eleje elhúzott tőlünk. Az utolsó kör megkezdésekor hatodiknak értem át a célvonalon, de az egyenes végén megelőztem az egyiket féktávon. Fél kör volt még hátra, amikor az előttünk lévő két versenyző elesett. Ekkor már a harmadik hely volt az enyém, de a helyi rendezők beintették a piros zászlót és a versenynek vége volt. Mivel az előző kör eredménye számít, így csak hatodik lettem. Ha nincs az első körben ez a baleset, akkor nem lett volna szükségem szerencsére, hiszen akkor magam is megharcoltam volna a dobogóért. Sokat tanultam a mai napból. Addig is van okunk örülni, hiszen megkaptam a szabadkártyás indulási lehetőséget a világbajnokság Német Nagydíjára a 250-be. Óriási lehetőség ez számomra és most ezerrel erre fogok koncentrálni. Köszönet a segítségért azoknak, akik mellettünk voltak, hogy ez összejöjjön és gratulálunk Sebestyén Petinek a második helyezésért.”
 

BGP Media

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending