Csatlakozz hozzánk

Hírek

Györfi Alen: „Be kell látnom, ez az év a tanulásé”

Györfi Alen immár a harmadik futamát teljesítette a Supersport-világbajnokságon.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A Forty Racing korábbi gyorsasági motoros Európa-bajnoka ezúttal Doningtonban ült a Team Tóth motorjára, és messze elmaradt a saját maga által felállított céljától, és a verseny első körében egy bukást követően feladni kényszerült a viadalt. A most következő nyári szünetben mind ő, mind a Yamaha kemény hetek előtt áll.

A tavaly alakult Forty Racing csapatfőnöke, a korábbi Európa-bajnok, Györfi Alen nem akármilyen évet fut a 2019-es szezonban. A magyar motoros ugyanis március 16-án rajthoz állt a világ talán legismertebb hosszútávú versenyén a Daytona 200-on, melyet a remek 13. pozícióban zárt. Alen azóta a Team Tóth versenyzőjeként a Supersport-világbajnokságon indul és az elmúlt hétvégén, a brit Doningtonban már a harmadik versenyhétvégéjét teljesítette. A korábbi Európa-bajnok a jerezi versenyen nem ért célba a magyar istálló Yamahájával, míg Misanóban már igen és a 33. rajthelyről indulva a 26. helyen zárta a futamot. Alen ezúttal messze elmaradt a saját maga elé kitűzött céloktól – a misanói eredményt felülmúlva újabb versenyt fejezzen be folyamatosan javulva –, ugyanis amíg a szabadedzéseken reményt keltően szerepelt, addig a szokásos brit időjárási viszonyok mellett az időmérőn már nem tudta hozni a további előrelépést. A vasárnapi futamon talán a nagy akarásnak is köszönhetően egy jó rajtot követően már az első körben elesett, és a verseny feladására kényszerült. Persze Alent nem olyan fából faragták akik feladják azt amibe belekezdtek, és a 2007-es Európa-bajnok a most következő nyári szünetben alaposan szeretne felkészülni az őszi folytatásra, ráadásul a Yamaha is átesik egy komoly fejlesztésen.

Györfi Alen motorversenyző: „Nagyon vártam már ezt a hétvégét, ugyanis a legendás brit pályák légköre, vonalvezetése annak ellenére vonzott mindig, hogy Doningtonban például még sosem versenyeztem eddigi pályafutásom során. Ugyanakkor kiderült, hogy ezúttal a pályaismeret hiánya végzetesnek is bizonyult, mert ez volt az a hétvége, amit úgy kell minél hamarabb elfelejtenünk, hogy közben a megfelelő tanulságokat levonjuk a későbbi eredményesség elérése miatt. A szabadedzéseken úgy éreztem, hogy folyamatosan gyorsulok, jó irányba haladunk a beállításokkal, ám az időmérő rádöbbentett arra, lehet, hogy mindez így van, de messze nem olyan tempóban, ahogy az a sikeres szerepléshez kell. A kvalifikációs tréningen a jellegzetes brit időjárási viszonyok mellett nem sikerült megtalálni az optimális beállításokat. Az egész hétvégére aztán az tette fel a „koronát”, hogy a vasárnapi futamon egy jó rajtot követően már az első körben buktam, így kiestem. Be kell látni, ez az év a tanulásé, komoly munka következik, hisz egyrészt én is egy pótalapozást végzek majd, több teszten is részt veszek majd, másrészt a motor is egy komoly fejlesztésen esik át az őszi folytatásig. Köszönöm a csapatnak, a szerelőknek a sok munkát, a szurkolóimnak a rengeteg biztató szót, és bízom abban, hogy az év végén sikerül majd olyan eredményt elérnem, amit elvárok önmagamtól.”

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending