Csatlakozz hozzánk

Hírek

Gyémántmotor: Moto Guzzi Diamante

Nincsenek rajta drágakövek, mégis különleges. Griso alapok, 140 lóerő!

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A Moto Guzzi hatalmas bátorságról tett tanúbizonyságot, amikor annak idején piacra dobta a Grisót. Ez a hosszú és lapos gép egy igazi showbike, a kávéházak sztárja, valódi különlegesség. Léteznek nála sokkal jobb motorok, nem is egy, de hogy van stílusa, az megkérdőjelezhetetlen.

Persze mindig vannak olyanok, akik a gyári szabásmintát túlságosan kommersznek találják még egy ilyen masina esetében is. Közéjük tartozik az olasz Filippo Barbacane és a Firestarter Garage csapata, akik a Grisóból Diamantét, azaz Gyémántot faragtak. Alapos átépítésről van azó, amely nem csupán a formát, hanem a technikát is jelentősen érintette.

Az eredeti benzintank helyét egy furcsa, sok éllel, szöglettel tagolt tartály vette át. A valóban gyémántra emlékeztető idomzat a blokk előtti részen is folytatódik, lenyúlik egészen a kipufogó leömlőjének magasságáig, jóval dinamikusabbá téve ezzel a Griso megjelenését. A gyári faridom és az azt tartó segédváz eltűnt, helyükre nagyon ötletes megoldás került: az acélcsőből készült vázhoz hozzáhegesztettek egy kurta, U alakú, azonos csőátmérőjű szakaszt, erre került a sportosan rövid és keskeny ülés, a hátsó lámpa valamint a rendszámtáblatartó. A kerek fényszóró helyére a Yamaha MT-03 első lámpáját csavarozták, a széles csőkormányt rövid, lefelé álló csutkák váltották fel. A gyári műszerfal sem tarthatta meg állását, helyét kis digitális kijelző vette át.

Még komolyabb változáson esett át a futómű. Hátul megmaradt az eredeti, kardántengellyel egybeépített egyoldali lengőkar, elölre viszont a Gilera CX125 módosított felfüggesztését építették be. Ez szintén egykaros konstrukció, így elöl és hátul egyformán leplezetlenül fedik fel bájaikat a Rosso Purótól származó 12 küllős kerekek. A speciális kialakítás hátránya, hogy a Diamante tulajdonosának meg kell elégednie egy első féktárcsával.

A Moto Guzzi jelképévé vált, hosszában beépített V2-es sem menekülhetett a lelkesen fúró-faragó olaszok elöl. A lökettérfogatot 1420 cm3-re növelték (a Griso jelenleg 877, 1064 és 1151 cm3-es blokkokkal készül), aminek köszönhetően a teljesítmény is megemelkedett, nem kevéssel. A legerősebb szériaváltozat 110 lovas, a Diamante viszont 140 pacit állít csatasorba 6800-as főtengelyfordulatnál, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 154 Nm 5500-nál. A kipufogórendszer teljesen új elrendezésű, a bal helyett a gép jobb oldalán kígyózik hátra a két leömlő, amelyek aztán egy rövid dobban találkoznak a blokk alatt. Emiatt az olajhűtőt is át kellett költöztetni elölre, az első futómű mögé.

A Diamante csupán egyetlen példányban készült és már el is adták, az árról diszkréten hallgatnak az alkotók. Talán nem került annyiba, mint egy finom csiszolású gyémánt, de a maga nemében ez is hasonlóan különleges.

Galéria: Moto Guzzi Diamante

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending