Csatlakozz hozzánk

Hírek

Guy Martin café racere 500 lóerős lesz…

A GSX-R1100-as café racer egyelőre 320LE, de lesz még több is…

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Képek: MCN

A brit Guy Martin akkora sztár a Man-szigeti TT-n, mint mondjuk a Doktor a MotoGP paddockban. Az utcai versenyek közönségkedvencének is valósággal menekülnie kell a rajongók elől a “varázslatos szigeten” – valószínűleg Martin épített motorja is hasonló népszerűségnek örvend a parkolóban…

A Guy Martin-rajongásnak nem “csak” a TT-n mutatott előkelő eredmény (az elmúlt években szinte folyamatosan a dobogón végzett, több kategóriában is) vagy – a Rossihoz hasonlóan – egyedi megjelenés (és személyiség) az oka, hanem a világ leghangosabb szócsöve, a média is. A BBC egy dokumentumfilm-sorozatot forgatot Martinnal, “The boat that Guy Built” címmel, amiben még a nem-motorosok számára is ismert figurává vált. Ezen kívül főszerepet kapott a TT3D  – Closer to the Edge című, 3D-s technikával elkészített, látványos TT-dokumentumfilmben is.

Minden bizonnyal Martin motorja is rivaldafényben tündököl majd, amerre csak letámasztja a TT-sztár. Guy ugyanis építkezik, de nem házat ám, hanem egy 500(!) lóerős café racert szeretne magáénak tudni… Ezt a félezer paripás teljesítményt egy ’91-es évjáratú Suzuki GSX-R1100-asból szeretné kihozni, amely ugye közkedvelt alap – többek közt – a streetfighter-motorépítők számára – de azért nem szokás ennyire “felhúzni”. Egyelőre – nagyjából – 320 lóerőnél tart a projekt, amihez 1380 köbcentire kellett fúrni az öreg Gixxer blokkját, valamint benzinbefecskendezést és egy méretes turbófeltöltőt is kapott a vas. A brit Big CC Racing munkájának eredményeként Martin kávéversenyzője így is meglehetősen koffeingazdag: több, mint kétszer olyan erős, mint az 1100-as GSX-R előző életében.


Ha a terveknek megfelelően elkészül, akkor egy komoly sportautó teljesítményével vetekszik majd Martin motorja…

Azonban napjaink egyik leggyorsabb utcai versenyzőjének ez még nem elég: “az 500 lóerős teljesítmény elérése a célunk, de ehhez még rengeteget kell dolgoznunk a motoron” – mondta Martin a brit Motorcycle News-nak. Ez nem is vitás, ahogy az sem, hogy eddig is volt meló rendesen a ‘racerrel: a klasszikus, hűtőbordás blokkon és a vázon kívül például nem sok minden emlékeztet a ’90-es évek egyik karizmatikus egyéniségére, az “ezeregyes” GSX-R-re. A faridom még talán Gixer-származék, de az “egzotikus” futómű, felnik vagy fékek már nem éppen. Guy szerint jelenlegi állapotában is félelmetes élmény megülni ezt a paripát (amit nem nehéz elhinni neki) – akkor milyen lesz, ha elkészül?!


Guy Martin a TT-n kívül a többi nagy presztízsű utcai viadalnak is állandó résztvevője, mint például az ír NorthWest 200 vagy az Ulster GP

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending