Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Guy Martin café racere 500 lóerős lesz…

A GSX-R1100-as café racer egyelőre 320LE, de lesz még több is…

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Képek: MCN

A brit Guy Martin akkora sztár a Man-szigeti TT-n, mint mondjuk a Doktor a MotoGP paddockban. Az utcai versenyek közönségkedvencének is valósággal menekülnie kell a rajongók elől a “varázslatos szigeten” – valószínűleg Martin épített motorja is hasonló népszerűségnek örvend a parkolóban…

A Guy Martin-rajongásnak nem “csak” a TT-n mutatott előkelő eredmény (az elmúlt években szinte folyamatosan a dobogón végzett, több kategóriában is) vagy – a Rossihoz hasonlóan – egyedi megjelenés (és személyiség) az oka, hanem a világ leghangosabb szócsöve, a média is. A BBC egy dokumentumfilm-sorozatot forgatot Martinnal, “The boat that Guy Built” címmel, amiben még a nem-motorosok számára is ismert figurává vált. Ezen kívül főszerepet kapott a TT3D  – Closer to the Edge című, 3D-s technikával elkészített, látványos TT-dokumentumfilmben is.

Minden bizonnyal Martin motorja is rivaldafényben tündököl majd, amerre csak letámasztja a TT-sztár. Guy ugyanis építkezik, de nem házat ám, hanem egy 500(!) lóerős café racert szeretne magáénak tudni… Ezt a félezer paripás teljesítményt egy ’91-es évjáratú Suzuki GSX-R1100-asból szeretné kihozni, amely ugye közkedvelt alap – többek közt – a streetfighter-motorépítők számára – de azért nem szokás ennyire “felhúzni”. Egyelőre – nagyjából – 320 lóerőnél tart a projekt, amihez 1380 köbcentire kellett fúrni az öreg Gixxer blokkját, valamint benzinbefecskendezést és egy méretes turbófeltöltőt is kapott a vas. A brit Big CC Racing munkájának eredményeként Martin kávéversenyzője így is meglehetősen koffeingazdag: több, mint kétszer olyan erős, mint az 1100-as GSX-R előző életében.


Ha a terveknek megfelelően elkészül, akkor egy komoly sportautó teljesítményével vetekszik majd Martin motorja…

Azonban napjaink egyik leggyorsabb utcai versenyzőjének ez még nem elég: “az 500 lóerős teljesítmény elérése a célunk, de ehhez még rengeteget kell dolgoznunk a motoron” – mondta Martin a brit Motorcycle News-nak. Ez nem is vitás, ahogy az sem, hogy eddig is volt meló rendesen a ‘racerrel: a klasszikus, hűtőbordás blokkon és a vázon kívül például nem sok minden emlékeztet a ’90-es évek egyik karizmatikus egyéniségére, az “ezeregyes” GSX-R-re. A faridom még talán Gixer-származék, de az “egzotikus” futómű, felnik vagy fékek már nem éppen. Guy szerint jelenlegi állapotában is félelmetes élmény megülni ezt a paripát (amit nem nehéz elhinni neki) – akkor milyen lesz, ha elkészül?!


Guy Martin a TT-n kívül a többi nagy presztízsű utcai viadalnak is állandó résztvevője, mint például az ír NorthWest 200 vagy az Ulster GP

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending