Csatlakozz hozzánk

Hírek

Guruló szék a Hondától

A Honda guruló székének nincs sok köze a motorokhoz, bár ki tudja, mi lesz a jövőben. Azért remélem nem ez.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A Honda guruló székének nincs sok köze a motorokhoz, bár ki tudja, mi lesz a jövőben. Azért remélem nem ez.

Nincs itt gazdasági mélypont kérem. Ha egy motormárka tud energiát, pénzt és időt szánni arra, hogy guruló bárszékeket fejlesszen, akkor itt minden rendben kell, hogy legyen. Már látom lelki szemeim előtt, ahogy 2030-ban ilyen akármicsodákon gurulnak ide-oda a berúgni vágyók a patinásan fehér, helyi kocsmában, bocsánat, vendéglátó helységben, ahol fehér latex ruhába bújt japán nők csapolják majd a dupla alkohol tartalmú Dreher-t. Mert ha nem mondtam volna, addigra bizony isten világmárka lesz a zöld üdítő! Na, de ne hülyéskedjük el az innovatív ötletet, hiszen az ülő alkalmatosság csak egy ürügy egy új fajta hajtás megmutatására. Bár nem értem miért nem valami értelmesebb járművel tárták a viág elé, teszem azt egy babakocsival, amit ráadásul a Honda “know how” megtestesítője, az ASIMO robot biztosan nagy örömmel tologatna le-löl. Természetesen úgy, hogy hozzá sem ér, amúgy mi lenne benne a pláne, nem?

Az U3-X-re keresztelt “personal mobility device” -magyarul ugye guruló bárszék- legérdekesebb része a hajtás és a kerék. Ugyanis ez az első guruló jármű, ami 360°-os mozgást képes végezni, tehát nem csak előre-hátra, hanem oldalra is képes mozogni. Ne kérdezzétek, hogy hogyan teszi mindezt, én ehhez műszakilag és “ideológiailag képzetlen vagyok”, akár csak Pelikán elvtárs, bár ő azt azért tudta, hogy a házra illik ajtót és ablakokat építeni. Az mindenesetre biztos, hogy az U3-X irányát és sebességét a felső testünk mozgatásával tudjuk variálni, szóval ha a kapu előtt leejtjük a lakácskulcsunk, nem hiszem, hogy jó ötlet lenne leszállás nélkül lehajolni érte.

Az U3-X működés közben

Az egyszerűség kedvéért egy ponton áll az egész szerkezet, amit így az ASIMO-ból elcsent egyensúlyozó rendszer tart egyenesben. A videón úgy tűnik, hogy kifogástalanul működik, de arra azért kíváncsi lennék, akkor mi történne, ha a Rippel fivérek ezen kézenállva szeretnék végrehajtani az új rekordkísérletüket. Vajon ez a rendszer talán megjelenik majd egyszer a motorokban is?

A guruló bárszéket az októberben megrendezett tokiói motorkiállításon mutatják be a nagyközönség előtt, talán még ki is lehet próbálni. Kíváncsi lennék rá, bár konkrétan ennek a járműnek nem látom sok értelmét. Talán a mozgákorlátozottaknak lehetne egy jó alternatíva a kerekes szék mellé a csupán 10kg-ot nyomó Honda U3-X, de kételm, hogy sokan lennének, akik ki tudnák fizetni. Az egyensúlyozó rendszer és a hajtás viszont az élet sok más területén, a gyakorlatban is megjelenhet majd a következő 10 évben, kíváncsian várom, milyen ötletekkel rukkol elő majd a nagy H.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Siren7 vadrisztó

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

KTM

Trending