Csatlakozz hozzánk

Hírek

Gumigondok hátráltatták Tóthékat (frissítve!)

Már a futam egyharmadára elfogytak Németh Balázs gumijai – a pontszerzés elmaradt

Közzétéve

ekkor

KTM
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A bíztató és erős kezdés ellenére nem sikerült megismételnie a csapatnak a tavalyi szezonkezdő kettős pontszerzést.

Németh Balázs a 8. helyről rajtolt és szépen tartotta a helyét, de az 5. körtől annyira elfogyott a gumija, hogy alig bírta végigvinni Hondáját a 15 körösre korlátozott futamon. A boxba beérve a szerelők döbbenten álltak az abroncs állapota előtt, amelyből már az acélszálak is kilátszottak…

Tóth Imre a tegnapi balszerencsésen alakult időmérőn csúszott vissza a 13. rajthelyről, így a 20. pozícióból indult. Sajnos a rajtnál Roccoli, Leonov és Szkopek összeakadása miatt Imi is a sóderágyba kényszerült és az utolsó, 25. helyre tudott visszaállni. A lerövidített futam pedig arra volt elegendő, hogy a 18. helyig jöjjön fel. Ő is küzdött a gumikopással, az ő abroncsán egy jókora repedés volt észlelhető a futam után.

Az ausztrál pálya vezetősége egyébként új aszfaltot ígér a MotoGP futama után, így jövőre már nem kell az akár súlyos balesetet is okozni képes durrdefekttől tartaniuk a versenyzőknek. A futamot egyébként a nagy visszatérő török Kenan Sofuoglu nyerte Kawasakival, a második a szintén kawasakis Fabien Foret lett, míg a dobogó harmadik fokára Broc Parkes állhatott a Ten Kate Hondával.


Balra Balázs, jobbra Imi használhatatlanra kopott hátsó gumija…

EREDMÉNYEK:

18. Tóth Imre
21. Németh Balázs

A futam részletes beszámolója

Németh startja nem sikerült tökéletesre, az első körben a 10. helyen hozta a Hondát. Ezt követően a 4. körben egy gyönyörű manőverrel megelőzte Jezeket és a futam feléig szépen tartotta a kilencedik pozíciót. Ekkor azonban már nagyon nehéz dolga volt, a kerekek szinte alig tapadtak, minden kanyarban a bukást kockáztatta. Sajnos be kellett látnia, hogy nem tudja tartani az iramot, de nem adta fel, hanem – továbbra is a pontszerzésben reménykedve – új célul a futam befejezését tűzte ki. Balu helyzete körről-körre nehezedett, egyenesen arányosan a pozícióvesztésével. A hétvége eredményeiből kiindulva jogosan remélt pontszerzés ezúttal elmaradt, a 21. helyen fejezte be a futamot. Balázs csalódott ugyan, de tudja, önhibáján kívüli okból alakult így az ausztrál verseny. Bizalommal tekint a jövőbe, hiszen a hétvégén bebizonyította, hogy ott a helye az élmezőnyben!


Balázsnak sajnos nem sikerült a kopott gumis CBR-t a pontszerzők között tartania

Tóth hiába kapta el azonban a ritmust az elején, az előtte összeakadó Roccoli-Szkopek-Leonov trió szépen kivezette a sóderágyba. Szerencsére meg tudta tartani a CBR-t, de mire visszaért a pályára minden versenyző elhúzott. Imi jó ritmust vett fel, így nem csak utolérte a mezőnyt, de a harmadik körtől folyamatos előzésekbe kezdett. A Pirelli abroncsok azonban az ő helyzetét sem könnyítették meg, így jó pár kanyarban komoly rizikót vállalt, hogy tartsa pozícióját. Elmondása szerint ha a gumikkal nincs baj és lett volna még az eredeti menetrend szerint 6 köre, összejön a pontszerzés. Mindkettőjük miatt csalódott, hiszen a teszten és az edzéseken nyújtott teljesítményük alapján reális esélyük volt megismételni a tavalyi kettős pontszerzést Phillip Island-en…


Tóth Imrének nem volt szerencséje, pont előtte akadt össze három versenyző – ha “rendes távot” futnak, úgy érzi, a pontszerzők közé is felzárkózott volna

„Nem mondom, hogy elégedetlen vagyok, hiszen kiegyensúlyozott, erős teljesítményt nyújtottunk mind a teszten, mint pedig a futamot megelőző edzésnapokon. A csapat kitűnő, a szerelőkkel és a tökéletesen felkészített Hondákkal is tökéletesen elégedettek vagyunk. Nem kevésbé természetesen a pilótákkal! Ennyi év alatt már megtanultuk kezelni az ilyen helyzeteket, hiszen a motorsport egy nagyon összetett sportág, sokszor elmondtuk már, de csak ismételni tudom: nagyon sok tényezőnek kell stimmelnie ahhoz, hogy sikert érhessünk el! Jelen esetben a pálya aszfaltja, a magas hőmérséklet és a Pirelli által Ausztráliába hozott, nem éppen megfelelő abroncsok együttesen gyengítették az esélyeinket. A fotókon jól látszik milyen mértékben fogytak el a gumik a versenyzők alatt és ez mindamellett, hogy visszavetette a helyezésüket, komoly, akár életveszélyesnek is mondható kockázatot jelentett! Összegezve tehát azt kell, hogy mondjam, pozitívan zártuk a futamot, hiszen mindkét pilótám sérülés nélkül „úszta meg” a futamot. Balázsnál egy fantasztikus lehetőséget buktunk el az abroncs miatt, Imi pedig óriási hátránnyal indult az előtte összeakadók miatt. Imolára azonban kiheverjük ezeket a veszteségeket és újult erővel vágunk majd neki a hétvégének!” – nyilatkozta derűlátóan id.Tóth Imre csapatfőnök.

Szombati előzmények

Forró reggelre ébredtek ma a Racing Team Toth tagjai az ausztráliai Phillip Island-on. Már a délelőtti szabadedzésen 33 fokos meleggel kellett megküzdeniük a versenyzőknek és a versenygépeknek.
Ennek ellenére a hétvége második szabadedzése meglehetősen jól sikerült a csapat számára. Tóth Imi 1’36.0-ás köridővel a hetedik helyen fejezte be az edzést, míg Németh Balázst a 15-ként intették le.

A délutáni időmérő egy, a betétfutamon történt súlyos bukás miatt jelentősen eltolódott, a Superbike Superpole futamát törölték is. Sajnos a baleset halálos kimenetelű volt, a 17 éves Oscar McIntyre életét már nem tudták megmenteni az orvosok. A Racing Team Toth minden tagja letaglózva várta a fejleményeket, hogy a Supersport második kvalifikációja megrendezésre kerül-e. A versenyigazgatóság végül úgy döntött, hogy itthoni idő szerint nem sokkal reggel 8 óra előtt elindítja az edzést. Németh Balázs és Tóth Imi ekkor már két órája várt a startra a 38 fokos melegben.
Talán mindezen körülmények együttes hatása is közrejátszott abban, hogy egyik pilótának sem sikerült megjavítania tegnapi legjobb köridejét. Igaz, a versenyzők és a szerelőcsapat egybehangzóan a meleget és a gumik túl gyors elkopását okolta. Németh Balázs szerencséjére csak egy, míg  Tóth Imi szerencsétlenségére hét helyet csúszott vissza a rajtsorrendben. A délelőtti 7. helye után
Imi tehát érthetően csalódott, de bizakodva várja a holnapi futamot, mert önhibáján kívül nem tudta befejezni ma egyik gyors körét sem. Bizakodásra ad okot az is, hogy hihetetlenül szoros a mezőny, Imi a 20. helyen mindössze 1,5 másodpercre van az élen álló Parkes-tól, a 15. helytől pedig pusztán 2,5 századmásodperc választja el.


Németh Balázs úgy tűnik, ott folytatja, ahol tavaly abbahagyta!

Balázs is nagy reményekkel tekint a holnapra, hiszen egy jó rajttal akár a dobogó közeli helyekért is küzdhet majd. Erre minden reális esélye megvan, hiszen az egész hétvégén és a teszten is az élmezőnyben hozta Hondáját.

„Összességében nagyon jól teljesített eddig a csapat! A motorok kitűnőek, bár ez a meleg mindnyájunk mellett a technikát is megviseli. Az abroncsokkal lehetnek gondok, ez egy igen sarkalatos pontja lesz a holnapi futamnak. Szerintem a verseny igazán a gumikeverékek kiválasztásán és a versenyzők ügyességén fog eldőlni, hiszen az időeredmények közel azonosak. 25 versenyző van 2 másodpercen belül, tehát őket csak egy hajszál választja el egymástól. A gumik viszont pár kör alatt mindenki alatt el fognak fogyni. A mai időmérőt is ezen buktuk el, hiszen a kvalifikációs, puhább keverékkel maximum 3 gyors kört lehetett menni. Balázsnak és Iminek is rosszul jött ki a lépés és a gyors körök alatt lassabb versenyzőkbe botlottak a pályán, fontos tizedmásodperceket, ezáltal helyezéseket veszítve. Puha keverékből pedig 1-1 állt a rendelkezésünkre, így az edzést gyakorlatilag erre a 3-3 körre kényszerültünk feltenni.
A futamra tesztelt keményebb abroncs is csak elégségesre vizsgázott, úgyhogy nem lesz könnyű dolga holnap a fiúknak. Mindketten a rajtrács szélső pozícióiból indulnak, Balázs a 2, Imi az 5. sorból. Ez mindkettejüknek kedvez, így még bármi lehetséges! Nem hagyhatom szó nélkül a szezon első futamát beárnyékoló tragikus hírt. Csapatom minden tagja nevében ez úton is részvétemet nyilvánítom ki az elhunyt fiatal versenyző Családjának.”
– zárta sorait szomorúan id. Tóth Imre csapatfőnök.

A versenyigazgatóság döntése és a Pirelli álláspontja alapján a holnapi futamot a nagy meleg és a (csapat által is kifogásolt) nem megfelelő minőségű gumiabroncsok miatt 15 körösre korlátozták.

A holnapi nap időrendje:
09:45 (itthoni idő szerint 23:45) BEMELEGÍTÉS / WARM UP
13:30 (itthoni idő szerint 03:30) FUTAM
A futamot az Eurosport élőben 03:15 órai kezdettel, felvételről pedig 17:30-kor közvetíti.

EREDMÉNYEK:
2. szabadedzés: 
7. Tóth Imre 1’36.046 , 15. Németh Balázs 1’36.473
2. időmérő edzés és rajtsorrend: 
8. Németh Balázs 1’35.296 (pénteki legjobb idő) – 2. sor 20. Tóth Imre 1’35.945 (pénteki legjobb idő) – 5. sor

Pénteki előzmények:

Már a hét eleji, szezon előtti teszt eredményeiből sejteni lehetett, hogy kitűnő formában vannak az idei évtől Racing Team Toth néven induló istálló versenyzői. Mindkét tesztnapon fixen az első 15-ben motoroztak a fiúk, sőt, Németh Balázs még egy 4. helyet is „villantott”.

Helyi idő szerint délelőtt 10 órakor (itthoni idő szerint éjfélkor) gurultak ki versenygépeikkel a Supersport világbajnokság versenyzői, hogy megkezdjék a 2012-es szezon első futamának első szabadedzését. A reggeli órákban optimálisnak mondható 17 fokig melegedett az idő a Phillip Island-i versenypályán, míg az aszfalt 24 fokos volt.

Németh Balázs új blokkot kapott az első edzésre, mert a teszten használtban már túl sok volt a kilométer. Baluék nem nagyon változtattak a beállításokon, hiszen a teszt alatt sikerült megtalálniuk az optimálist. Fantasztikus teljesítménnyel az előkelő 5. helyen zárta az edzést, olyan neveket utasítva maga mögé (mint pl. Tamburini vagy Roccoli), akik tavaly jóval előtte végeztek a bajnokságban.

Tóth Imre még a teszten használt blokkal vágott neki a napnak, de – mint az az eredményekből és a végsebességekből is látszik – ez nem jelentett hátrányt, hiszen nagyon jól fel lettek készítve az istálló Hondái. Imi a pénteki első edzésen a 15. helyet hozta el.

A délutáni időmérő edzésen mind a hőmérséklet, mind a helyzet tovább melegedett. Olyannyira, hogy a magyar csapat versenyzői az edzés utolsó 10. percéig az első 10 helyezett között álltak: Balázs a 3, Imi pedig a 8. helyen. A véghajrára új abroncsokat kaptak a CBR-ek az egyébként gumigyilkos pályán, de végül sajnos egyik pilóta sem tudott tovább gyorsulni. Balázst rendre feltartották a jó köreiben, míg Iminek a féke melegedett el, izzasztó perceket okozva… Panaszra azonban így sincs ok, hiszen Balázst a 7, Imit a 13. helyen intették le. Az időeredmények azonban szorosan követik egymást, így a szombati időmérőn akár jelentősen át is variálódhat a sorrend, remélhetőleg a magyarok javára. Imi holnapra kap új motorblokkot, amit a hét eleji kétnapos teszten járatott be, így már az első körtől tövig csavarhatja a gázkart.

„Eddig nagyon jól alakulnak a dolgaink. Bizakodóak vagyunk, de nem szeretnénk semmit elkiabálni, hiszen a mezőny nagyon erős, az időkülönbségek pedig kicsik. A motorok nagyon jók, erősek és eddig megbízhatóak is, remélem ez egész hétvégén így is marad! Az abroncsokkal azonban komoly gondjaink vannak, igaz nem csak nekünk, hanem az egész mezőnynek! A futamra tartogatja a Pirelli a keményebb keverékű gumikat, de nem lesz könnyű dolgunk, ha úgy kell majd elindulnunk, hogy nem próbáltuk ki azokat. Jó a kedvünk, de a jó eredményekkel megnőtt rajtunk a nyomás is, hiszen látjuk, hogy mire képes a csapat és ezt semmiképpen sem szeretnénk alább adni! Persze ehhez sok mindennek stimmelnie kell, de bizakodóak vagyunk!” – összegezte id. Tóth Imre csapatfőnök a pénteki napot.


Tóth Imre is rendre a pontszerzők között motorozik – csak maradjon is így!

EREDMÉNYEK:

1. szabadedzés:

5. Németh Balázs  1’35.483 (4 tizedes gyorsulás a keddi legjobbjához képest)
15.Tóth Imre  1’36.702

1. időmérő edzés

7. Németh Balázs  1’35.296 (további 2 tizedet gyorsult)
13. Tóth Imre  1’35.945 (fél másodperces gyorsulás a keddi legjobbjához képest)

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending